Moore's samling

Den svarte remmen satt prikken over i'en, selv om jeg ikke skulle tro det var mulig på et slikt ur! Rett og slett nydelig. Fikk gleden av å prøve både IW503203 og IW502307 på lanken forrige uke. Jeg har en ting for klokker med blå skive, men det er noe magisk med den grå skiven!
 
Svart ble absolutt nydelig også. Kanskje til og med mer anvendelig. Men jeg liker skiven mot den brune reimen bedre må jeg si. Uansett smak og behag..

Den svarte remmen satt prikken over i'en, selv om jeg ikke skulle tro det var mulig på et slikt ur! Rett og slett nydelig. Fikk gleden av å prøve både IW503203 og IW502307 på lanken forrige uke. Jeg har en ting for klokker med blå skive, men det er noe magisk med den grå skiven!


Takker så mye, karer!
Gyllen brun eller mørkere sort - begge duger.

Eller, som vi sier i deler av min bransje (illustrert nedenfor);
"- smaken her ute er som baken; - stort sett forbannet god, og heldigvis delt....";)

Utennavn2-1.jpg




Forsåvidt ment som en aldri så liten sjåvinistisk kilevink til sonens kvinnelige alibier rambutan og Arwen, som altså antyder å forsøple sonen med såkalte "heite mannfolk og ur på armene...."
:cool:
 
Takker så mye, karer!
Gyllen brun eller mørkere sort - begge duger.

Eller, som vi sier i deler av min bransje (illustrert nedenfor);
"- smaken her ute er som baken; - stort sett forbannet god, og heldigvis delt....";)

Utennavn2-1.jpg




Forsåvidt ment som en aldri så liten sjåvinistisk kilevink til sonens kvinnelige alibier rambutan og Arwen, som altså antyder å forsøple sonen med såkalte "heite mannfolk og ur på armene...."
:cool:

Kilevinken er herved mottatt;)
For å unngå slik forsøpling, kan sonens menn stille i egen tråd, iført klokkene sine.:mrgreen:
Jeg tror jeg kan få med Rambutan som publikum på denne:cool:
 
Kilevinken er herved mottatt;)
For å unngå slik forsøpling, kan sonens menn stille i egen tråd, iført klokkene sine.:mrgreen:
Jeg tror jeg kan få med Rambutan som publikum på denne:cool:

Behørig notert....
Dog tror jeg vi da burde forflytter oss fra "Salon Privè" til et noe mer tilrettelagt "Chambre Separè"..... Mitt prinsipp om diskresjon er ufravikelig. :rolleyes:

Psst. Det er en tråd her som heter "Dagens klokke" ;)

Må henvise til bildet over;. Vi damer liker nok bedre lettkledde menn. Det blir vel en helt ny tråd ? ;)

Jeg beklager, henviser til "dagens trening" ;)

Etter hva jeg har sett, tror jeg ikke noe der faller innenfor damenes definerte "target", dessverre. Det er - om ikke annet - altfor lav klokkefaktor der.
Jeg tror nok OMEGA setter standarden for nivået.....:p

Constellations-1.jpg
 
Det gjøres en aldri så liten (nødvendig) "brush-up" på bildefronten i galleriet. Når tiden tillater det fremover.

Relevante bilder samles på én side for det enkelte ur. Til nå har bildene kommet litt (for) spredt fordelt. Og jeg er litt for mye strukturfascist til at jeg kan ha det slik.....:cool:

På førstesiden i tråden gis henvisning til hvilken side du finner de supplerende og (kanskje) mest presentable bildene av det enkelte ur. Det være seg de mer ordinære, som "mindre ordinære" - via makro, wristshots etc.
Stikkord: Kontinuerlig oppdatering.

I den grad det er interessant; - enjoy!






To be continued.....
Som eksempelvis "snaddertrivia" som bildeoppdatering av klokkeboksene.... :eek:
 
Flott tråd for en imponerende samling!
Om du gjennomfører en brush up - sidehenvisning vil vel fort bli noe forvirrende, antall viste sider i en tråd er vel avhengig av den enkeltes innstilling for antall innlegg pr. side?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Det er mulig å linke til post # ved å høyreklikke på nummeret i til høyre overskriftslinjen og velge kopier. Så kan man lime dette inn som en url i posten istedet for henvisning til sidetall.

Kun ment som et tips! Galleritråden din er uansett utrolig imponerende! :)
 
Flott tråd for en imponerende samling!
Om du gjennomfører en brush up - sidehenvisning vil vel fort bli noe forvirrende, antall viste sider i en tråd er vel avhengig av den enkeltes innstilling for antall innlegg pr. side?


Stor takk, westmouth!

Tallet, ja.....
cb91f66b-1_zps7c2ebe30.jpg







Med andre ord går jeg for 10.
Som standard.
Pr side. ;)
 
Det er mulig å linke til post # ved å høyreklikke på nummeret i til høyre overskriftslinjen og velge kopier. Så kan man lime dette inn som en url i posten istedet for henvisning til sidetall.

Kun ment som et tips! Galleritråden din er uansett utrolig imponerende! :)


Takker så mye for tipset, boenna_69!

Det er sjekket ut, og allerede tatt i bruk. En rask sjekk på førstesiden burde bekrefte at alt funker nice and easy nå.
Fiffig. :cool:
 
Litt boksologi.....

Det blir oppdatering av klokkeboksene, da jeg sveipet innom dem i all sin vakre innpakning i formiddag.

Jeg liker boksene.
Dog ikke like mye som innholdet. Skulle da bare mangle.
Men det er særdeles hyggelig å finne dem frem ved (u)jevne mellomrom og bare..... "kjenne på dem".
- Sært?
Selvsagt, men dønn logisk om man er litt over snittet klokkeinteressert...;)

For noen er boksene kanskje bare "uvesentlig staffasje", og knapt nok noe å samle på. For meg tvert om.
Et vakkert ytre skal så definitivt ikke undervurderes.

Variasjonen mellom manufakturene er store.
Ikke bare med hensyn til størrelse, men også materialvalg, kvalitet og finish.

Noen er så åpenbart mer eksklusive enn andre. Og jeg liker at produsenten legger "det lille ekstra" i innpakningen.
Joda,.... - "det er tross alt uret vi bærer på armen." Skjønner den.
Poenget er likevel at en lekker boks og innpakning kompletterer det hele, og utgjør en viktig del av totaliteten som (for meg) øker hele kjøps-/kvalitetsopplevelsen.

Det er derfor alltid hyggelig å svippe innom boks og papirer.
Som regel er det jo ikke bare tekniske spesifikasjoner og manualer som ligger vedlagt. Det er like ofte mye annet hyggelig lesestoff.

Og i likhet med urene; - boksene fortjener sin tid i solen.
Da passet det godt med en aldri så liten oppdatering av denne posten - på en så vakker, solrik dag.
Samlingen teller fortsatt 11 ur.
Ergo like mange bokser etter "full pakke"-prinsippet.:cool:


Here goes:



A. Lange & Söhne, Lange 1 Time Zone
Størrelse: 22,5x9,5x17,5 (BHD)
Materiale: Ytre skinn, indre skinn

IMG_0239_zps75f4205e.jpg


IMG_0242_zpsc4bcd44c.jpg





Audemars Piguet, Royal Oak 15300OR

Størrelse: 16x10x16 (BHD)
Materiale: Ytre edeltre, indre skinn

fcde9311.jpg







Girard-Perregaux, Richeville

Størrelse: 17x11x17 (BHD)
Materiale: Ytre lakkert tre, indre skinn








IWC, Portuguese Automatic, LIMITED EDITION

Størrelse: 25,5x7,5x24,5 (BHD)
Materiale: Ytre edeltre, indre skinn og filtstoff

IMG_0240_zps7fa31c89.jpg


IMG_0244_zps11d768ca.jpg







IWC, Portuguese Perpetual Calendar
Størrelse: 25,5x11,5x19 (BHD)
Materiale: Ytterst skinn, innerst skinn og filtstoff



IMG_1633.jpg







Jaeger-LeCoultre, Master Tourbillon
Størrelse: 26x11x21 (BHD)
Materiale: Ytre tre - indre filt










Officine Panerai, Radiomir, PAM00337

Størrelse: 18,5x9,5x18,5 (BHD)
Materiale: Ytre heltre, indre filt









OMEGA, Speedmaster Professional

Størrelse: 14,5x7,5x12,5 (BHD)
Materiale: Ytre skinn, indre filt

IMG_1625.jpg


IMG_1630.jpg





Patek Philippe, Nautilus 5980/1A
Størrelse: 24x10x15,5 (BHD)
Materiale: Ytre edeltre, indre skinn og filt

5a00eac2.jpg







Rolex, RED Submariner
Størrelse: 12,5x5x10 (BHD)
Materiale: Ytre papirtrekk, indre tre

3bd4c4cc.jpg







Zenith, Grande Chronomaster GT
Størrelse: 24x8x12 (BHD)
Materiale: Ytre tre (imitert), indre tre og skinn

4fbfb0e4.jpg


305ff234.jpg






Boksene - samlet på ett brett...

 
Redigert:
Her er jeg faktisk veldig, veldig enig med deg Moore - eskene betyr uforholdsmessig mye for meg ved klokkekjøp.
Jeg har opplevd å bli litt mer forelsket i en klokke fordi den har en flott eske og jeg har opplevd å bli litt mindre forelsket pga. esken.

P.t. har jeg jo i det store og hele nesten bare AP esker hjemme og de er absolutt trivelige, Rolex sine moderne synes jeg er relativt triste saker, spesielt mtp. prisen på noen av klokkene i edlere materialer og Omega har - for meg - en soleklar jumboplass.

Det er jo selvsagt helt tullerusk, men for meg betyr altså dette noe.

Takk for at du deler eskene dine, veldig morsomt å se. Ganske artig at den største av dem alle er den limiterte IWCen.