Moore's samling

:eek:
Merker meg den heter "Planet Earth".
Kunne like gjerne vært "Calling Earth".....
Men den var nesten litt kul.

The Desk Clock Planet Earth shows at all times the exact position of Sun, Moon and fixes Stars in relation to any location on Planet Earth.

Litt kul...?
Jeg skal innrømme at det ikke er noe jeg ville tatt opp foran kvinnelige bekjentskaper eller kommende bekjentskaper.
Det sagt, litt god musikk, en McAllen 21 i glasset og en rolig høstkveld kunne jeg ikke tenkt meg en bedre gjenstand å sitte å studere.
 
Den bordklokken fra UN var jo skikkelig kul! Hadde vært stilig å hatt den på bordet ved lesestolen, ser for meg en lang lesekveld med den tikkende ved siden...

Ellers så gleder jeg meg til å se hva du lander på av rosegull ur Moore, om det blir sjoko daytona (!!) eller noe annet, så er jeg sikker på en ting - det blir rått.
 
....
Jeg skal innrømme at det ikke er noe jeg ville tatt opp foran kvinnelige bekjentskaper eller kommende bekjentskaper.
...

Samtidig skal man ikke undervurdere effekten av å lose den unge quinde gjennom stjernehimmelens høyst fascinerende, innholdsrike og forførende landskap....
:eek:

Den bordklokken fra UN var jo skikkelig kul! Hadde vært stilig å hatt den på bordet ved lesestolen, ser for meg en lang lesekveld med den tikkende ved siden...

Ellers så gleder jeg meg til å se hva du lander på av rosegull ur Moore, om det blir sjoko daytona (!!) eller noe annet, så er jeg sikker på en ting - det blir rått.

Takker, vi får se hva det landes på.
Kan antyde det er 3 alternativer igjen på short-list. Og da er det som vanlig et spørsmål om stilvalg/anvendelsesområde og ønskede komplikasjoner. Plagsomt.
Uansett hva det blir; - ingen av dem har vært innom TS tidligere...:p
 
Blir det noen ur som må ut av samlingen før du anskaffer en ny klokke, eller har du ikke et maks antall klokker du føler du kan eie, uten at noen blir liggende ubrukt?
 
Blir det noen ur som må ut av samlingen før du anskaffer en ny klokke, eller har du ikke et maks antall klokker du føler du kan eie, uten at noen blir liggende ubrukt?

Nå er jo trådstarter en svært så talefør og skriveflink man,
men det blir på side en i tråden nevnt at et antall på ti ur er perfekt :)
 
Ang. ny klokke i RG: Smaken min endrer seg merker jeg. Nå har jeg plutselig lagt min elsk på denne. Men jeg kan ikke kjøpe den, kanskje er det det du som må det? ;) Du har jo hatt en nydelig reverso, men den gjør mye mer ut av seg, og modellen du hadde var rimelig stor. Det kan bli litt mye med et firkantet ur. Her har du en nedtonet og vanvittig elegant art deco-slektning av reversoen. Er usikker på str, den er sikkert liten, men herregud så lekker!

03_Tank_LC_efdd6275ba.jpg
 
Lurer på hvor lenge "novelty" faktoren til tannhjulene på MLen varer før det blir gammelt. Det er en stilig detalj, men vet ikke om det hadde vært like kult etter 1 år. Estetisk sett kan jeg tenke meg det blir slitsomt i lengden, det er jo ikke direkte pent. I mine øyne.
 
Redigert:
Har vel litt problemer med å se en ML i Moore sin samling, men forskjellige forslag er alltid fint for å vise hva som finnes. Dessuten er den "en first" mtp tannhjulet. Mulig man går lei, det er ikke opp til meg å ta en vurdering på:)

Mathfjeld; jeg vet du har sett større styggdommer enn dette;)
 
Blir det noen ur som må ut av samlingen før du anskaffer en ny klokke, eller har du ikke et maks antall klokker du føler du kan eie, uten at noen blir liggende ubrukt?

Nå er jo trådstarter en svært så talefør og skriveflink man,
men det blir på side en i tråden nevnt at et antall på ti ur er perfekt :)

Det er riktig som adamskater er inne på.
Jeg vil nok ligge på rundt 10. Det er mer enn nok, og viser seg å være det volum som gjør det mulig med en OK sirkulasjon.
Da blir klokkene akkurat så sjelden brukt at jeg rekker å savne dem til neste gang de/den skal på armen.....:)
 
Ang. ny klokke i RG: Smaken min endrer seg merker jeg. Nå har jeg plutselig lagt min elsk på denne. Men jeg kan ikke kjøpe den, kanskje er det det du som må det? ;) Du har jo hatt en nydelig reverso, men den gjør mye mer ut av seg, og modellen du hadde var rimelig stor. Det kan bli litt mye med et firkantet ur. Her har du en nedtonet og vanvittig elegant art deco-slektning av reversoen. Er usikker på str, den er sikkert liten, men herregud så lekker!

03_Tank_LC_efdd6275ba.jpg

Pussig du skulle komme inn på den varianten, Tore...
Det blir så definitivt RG på meg denne gangen - kanskje allerede denne uken - om min AD klarer å holde hva som er "lovet"...

Rektangulært ur har jeg jo hatt tidligere i min JLC Reverso Grande GMT, som du sier. JLC er jo bare über-cool og virkelig utsøkte urverk.
Jeg og JLCn hadde en meget hyggelig flirt og et relativt smakfullt forhold med god felles glede den tiden forholdet varte. Men det tok slutt. Og jeg ser nok ikke foreløpig noen åpning for rektuangulært ur inn i samlingen igjen med det første.

Den Cartier'en er klassisk og elegant.
Designet står jo i rimelig greit slektskap til en klokke jeg faktisk har liggende - men som av en eller annen grunn ikke er tatt inn i galleritråden; Raymond Weil Tradition. Klokken er "nice and clean", men ikke brukt.
Den er en gave fra ikke så veldig lang fortid, dog fra en periode jeg ikke var spesielt opptatt av klokker.
Konklusjonen min da var at dette designet ble litt for "voksent" for meg.
Det er det nok fortsatt.....:confused:

raymond-weil-tradition-1.jpg
 
Redigert:
Lurer på hvor lenge "novelty" faktoren til tannhjulene på MLen varer før det blir gammelt. Det er en stilig detalj, men vet ikke om det hadde vært like kult etter 1 år. Estetisk sett kan jeg tenke meg det blir slitsomt i lengden, det er jo ikke direkte pent. I mine øyne.

Har vel litt problemer med å se en ML i Moore sin samling, men forskjellige forslag er alltid fint for å vise hva som finnes. Dessuten er den "en first" mtp tannhjulet. Mulig man går lei, det er ikke opp til meg å ta en vurdering på:)

Mathfjeld; jeg vet du har sett større styggdommer enn dette;)

Interessante forslag ovenfor her, både ML og andre.
Men det blir intet av dette inn i samlingen.
Beklager, guys.....:p
 
Jeg tror at merket, eller manufacturet, og til dels også modellen er eller har vært her inne. Men ikke i gull.

Eller er jeg som vanlig helt på jordet?
 
Jeg tror at merket, eller manufacturet, og til dels også modellen er eller har vært her inne. Men ikke i gull.

Eller er jeg som vanlig helt på jordet?

Neida, du er ikke "som vanlig" helt på jordet MM, - men samtidig likner vel kanskje denne sonderingen på litt helgardering...?:eek:

Men jeg kan vel si såpass - når jeg nå i ettermiddag har fått hyggelig beskjed om å ta meg en tur innom ADn for en liten overrekkelse av ett stykk ur - at......
- ja, manufakturen har vært her inne (om vi snakker TS at large)...
- nei, gitt bekreftelsen ovenfor, så har ikke modellen vært her inne før - hverken helt eller delvis...
- nei, ift "Men ikke i gull"... Og tja, fordi det til akkurat den er å si at denne modellen kun er laget i platina og rødt gull...
Følgelig er det umulig å finne en som dette i stål.

Og nå har jeg denne modellen i RG.
Om noen strakser.
Jeg er utenlands, og det er "closed doors" ca kl 1930 her nede. Det tar følgelig litt tid før det kommer bilder.
Men dette blir pent.
Denne har jeg lengtet etter siden jeg så den første gang..... :cool: