Moore's samling

Lekker klokke, ser igjen at du er en mann som kun plukker av øverste hylle! Kan jeg like:)

Ta gjerne et bilde av klokken i "profil" så man får sett høyden, takk:)

Og God Jul


Stor takk, Mathfjeld!
Denne PAM'en falt jeg tidlig for, og det var veldig hyggelig å "få kloa i den".
Uansett hylleplassering; - den vil få rikelig armtid, som den litt mer "hverdagsbeater'n" den nok vil bli.

Nye og mer presentable bilder vil komme så snart tiden tillater det.
:D
 
Smellvakker klokke, Moore.

Kombinasjonen mellom 1950-kassen og buet glass er en vinner. Jeg liker hvordan 12, 6 og 9 blir litt distorted i enkelte vinkler. Får en varm feel av skiva.

Veldig bra valg som første Panerai :)


Gratulerer med et Panerai ikon :p


Takk til dere begge!

Den er så absolutt et vakkert eksemplar av arten; - og for meg var det nok kombinasjonen av den klassiske look og design, sammen med de mer moderne komplikasjoner som gjorde utslaget.

Buet glass gjør sitt, og "topper" uret på en fin måte.

:D
 
Gratulerer med nok en skjønnhet i samlingen!


Stor takk, Bollapinnsvin!

Det ble omsider en PAM på meg også da; - og du har jo et par skjønnheter av den arten du også.
Men nå gjelder det kanskje for meg å få erstattet den vakre Breguet'en snart.
Der har du jo nok en skjønnhet i ditt eie.

Men nå er det slutt på nyervervelser for i år.....
;)
 
Noen supplerende "snap-shots" av min Officine Panerai Luminor 1950 10 Days GMT - PAM270.

Må bare erkjenne jeg liker spesielt godt den vakre sandwich dial, og ikke minst glasset, som på sine måter fremhever svært så vakre detaljer i uret.


P1010678.jpg


P1010704.jpg


P1010703.jpg


P1010682-1.jpg


P1010700.jpg


P1010701.jpg


P1010699.jpg


P1010707-1.jpg


PAM2-1-1.jpg
 
Nyyyydelig, Moore!

Flotte bilder. Sandwich-skiven og kuppelglasset er virkelig snasne saker altså!:eek:
 
Og jeg som ikke trodde PAM var noe for meg! Så feil kan man ta! Igjen gratulerer med enda et imoponerende ur. 240 timer power reserve er vel helt ok? :p
 
Nyyyydelig, Moore!

Flotte bilder. Sandwich-skiven og kuppelglasset er virkelig snasne saker altså!:eek:


Takker, Mogens!
Det er så absolutt en vakker variant av en skive - fiffig å konstruere den slik. Gir fin dybde, og tilfører uret en ekstra dimensjon. Bokstavelig talt.
Som også glasset gjør.

Kan ikke annet enn si denne PAM gir meg mer enn hva forventningen tilsa før det ble kjøp. Da skal man være fornøyd.
;)
 
Og jeg som ikke trodde PAM var noe for meg! Så feil kan man ta! Igjen gratulerer med enda et imoponerende ur. 240 timer power reserve er vel helt ok? :p


Takker igjen, Mathfjeld!
Og joda, det var rimelig slik som det jeg også hadde det, før jeg bestemte meg for å kjøpe. Gjentatte besøk for prøving. Men når "prøvetiden" var over, skulle jeg kjøpt det "i går"....

10 dagers gangreserve er selvsagt ikke noen nødvendighet.
Nesten overkill.
Men det gjør ikke noe.
;)
 
Jeg er stum av beundring:)

Nok et superur rett inn i en av landets mest imponerende samlinger. Den der har alt, utseende, fantastisk verk og en it-faktor som gjør den til et "object of desire" for å si det mildt. Grattis med super-nytt og fortsatt god jul!
 
Der kom bildene jeg ventet på!
De reddet dagen...
Simpelthen lekkert, Moore!
 
Jeg er stum av beundring:)

Nok et superur rett inn i en av landets mest imponerende samlinger. Den der har alt, utseende, fantastisk verk og en it-faktor som gjør den til et "object of desire" for å si det mildt. Grattis med super-nytt og fortsatt god jul!


Takk for rosende ord, krille!

Skal erkjenne jeg alltid har hatt stor sans for Panerai, men følelsen av "value for money" ift. å anskaffe et som hadde de ønskede komplikasjoner har ikke vært den riktige.
Inntil nå.
Denne versjonen er imidlertid et innholdsrikt eksemplar, med de "riktige" komplikasjoner jeg gjerne ønsket for det som skulle bli min Panerai. Tror jeg vil trives godt sammen med dette.

Riktig god jul til deg også!
;)
 
Der kom bildene jeg ventet på!
De reddet dagen...
Simpelthen lekkert, Moore!



Thanks, Frodo!

Måtte jo gå en liten runde med kameraet på en ellers stille og rolig dag. Litt mer presentable bilder enn de først publiserte var vel bare på sin plass.
Hyggelig å høre mitt skarve bidrag faller innenfor kategorien "redde dagen"....;)

Kommer nok en og annen supplering etterhvert.
:cool:
 
Jeg har aldri hørt om Panerai før jeg leste tråden din Moore.
Men etter å ha sett bilder av din ny invisterte Panerai har jeg fått veldi sans for en slik :)
Rå klokke :)
 
Jeg har aldri hørt om Panerai før jeg leste tråden din Moore.
Men etter å ha sett bilder av din ny invisterte Panerai har jeg fått veldi sans for en slik :)
Rå klokke :)


Takk for det, skjerpings!
Denne PAM270 er blitt et veldig kjært medlem i samlingen, og vil få rikelig med armtid. Kombinasjonen av 1950-kasse, nyttige komplikasjoner, solid urverk og vakkert design med tilhørende detaljer gjør sitt.

Forøvrig; - "pensumlitteraturen" innen horologien er rikholdig og omfattende. Officine Panerai har så definitivt sin fremtredende plass i denne. Panerai-tråden her på Tidssonen er et flott sted å eventuelt begynne. Det er verdt sin studie.
;)
 
En av de største gledene jeg har på tidssonen er å følge samlingen din, Moore, og du skuffer aldri. Nydelig tilskudd i en fantastisk samling. Takk for at du deler og gratulerer!
 
En av de største gledene jeg har på tidssonen er å følge samlingen din, Moore, og du skuffer aldri. Nydelig tilskudd i en fantastisk samling. Takk for at du deler og gratulerer!


Jeg takker så mye, anhostma!

Veldig hyggelig å høre, - og at samlingen faller i smak.
Utskiftninger har det blitt/blir det fortsatt - og så blir det jo spennende å se hva og hvilke det måtte bli i fremtiden da....
;)

Ønsker deg et godt nytt klokkeår!
 
Ny strap til min PAM270 - OEM Black Alligator.

Måtte innom Bjerke i går for å få denne relativt elegante, enkle og klassiske remmen til uret.
Spesielt synes jeg detaljene med hvit søm er pent for både ur og rem.

(Så får tiden vise om jeg blir mer utagerende og kjører de mer eksperimentelle varianter...)
;)

P1290017-1.jpg


P1290015-1.jpg


P1290014-1.jpg