Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

På de fleste elevatorer fungerer dette:

Hold inne etasjeknappen - i ditt tilfelle 5 - samtidig som du holder inne Lukk-dørenknappen. Hold begge i min 3 sek. Da flyr den forbi alle andre etasjer, uavhengig av om noen andre har trykket før deg eller står i en etasje over og vil "være med" dit du skal.

Den eneste elevatoren vi hadde å leke med her i dalen da vi var smågutter, var den på Fagernes Hotell. Der lekte vi ofte katt og mus med direktøren. Han fattet aldri hvordan vi klarte å overstyre hele dritten og vi ble sjelden tatt.

Denne tråden er en klassiker! Dette er noe av det mest matnyttige jeg har lest her inne. Takk for info :)

På de fleste elevatorer fungerer dette:

Hold inne etasjeknappen - i ditt tilfelle 5 - samtidig som du holder inne Lukk-dørenknappen. Hold begge i min 3 sek. Da flyr den forbi alle andre etasjer, uavhengig av om noen andre har trykket før deg eller står i en etasje over og vil "være med" dit du skal.

Den eneste elevatoren vi hadde å leke med her i dalen da vi var smågutter, var den på Fagernes Hotell. Der lekte vi ofte katt og mus med direktøren. Han fattet aldri hvordan vi klarte å overstyre hele dritten og vi ble sjelden tatt.

Dette skal prøves! :D

Du har vannskadet iphonen , garantert... Kjøp tabbeforsikring og prøv en reboot

Nope. Aldri vært i nærheten av vann. Dette er et kjent problem med iPhone. Hele mekanismen under knappen er ræva konstruert, og blir gradvis slitt ut.

At Home-knappen på iPhone slutter å funke. HALLO Apple, det er ÉN knapp foran på telefonen deres, og den klarer dere ikke å få til å funke skikkelig?

Visstnok et software problem - go figure....

Telefonlangeren min fikset det på 30 sek. vet ikke helt hva han gjorde, men du kan jo Google det.

Om det ikke er software og du ikke finner en løsning kan jeg se litt på noen av de jeg har som ligger i deler her hjemme. Er et litt merkelig patent med at man må ha baktrykk på bryteren for at knappen skal funke. Mulig det kan hjelpe å åpne den opp og legge noe mellom for å hjelpe litt til.

Ville dog kun prøvd det om du er utenfor garantitid :p

Noe slikt som

- åpne klokke-app
- holde inne soveknapp til shutdown-skjermen vises
- holde inne home-knapp til man er tilbake på hjemskjermen

kan visst hjelpe, har jeg sett.

På min iPhone 3G sluttet knappen og virke, der hadde kontakten på baksiden blitt utslitt og knekt. Ny knapp kostet 2dollar ink. frakt, men viste seg og være mye jobb og bytte. Kjøpte komplett front for 20dollar og byttet denne, ganske grei jobb faktisk. Så da fikk søster iPhone også siden jeg kjøpte en ny samme dag som den gamle knelet.

Noe slikt som

- åpne klokke-app
- holde inne soveknapp til shutdown-skjermen vises
- holde inne home-knapp til man er tilbake på hjemskjermen

kan visst hjelpe, har jeg sett.

Dette funker innimellom, og midlertidig.

Jeg syns fremdeles det hele er RÆVA rett og slett, på en telefon til prisen av en grei Windows-laptop, med EN knapp på forsiden.. :)

Er dette et problem som kommer hos mange? Jeg har selv telefon nr 3 fra Apple uten problemer, og kan ikke huske noen venner/kjente har nevnt dette problemet..

Er dette et problem som kommer hos mange? Jeg har selv telefon nr 3 fra Apple uten problemer, og kan ikke huske noen venner/kjente har nevnt dette problemet..

Jeg kjenner flere, og det er bare å google, så får man "en del" treff på dette problemet :)

Smeller til med en klokkerelatert sak.

Var hos en urmaker og fikk prøvd IWC Portuguese med 7 days power reserve. Skuffelsen var stor da klokken ikke satt som det berømte skuddet på armen min. Klokken er vel ca. 8 cm tykk. Nei, se det kan jeg ikke like.

Ba så om å få prøve den ordinære IWC Portuguese. Den sitter bedre, men det irriterer meg hvordan de har kuttet 12- og 6-tallet på den. Får se om jeg klarer å vende meg til det.

iwc-portuguese-3714.17_j_LRG.jpg

Smeller til med en klokkerelatert sak.

Var hos en urmaker og fikk prøvd IWC Portuguese med 7 days power reserve. Skuffelsen var stor da klokken ikke satt som det berømte skuddet på armen min. Klokken er vel ca. 8 cm tykk. Nei, se det kan jeg ikke like.

Ba så om å få prøve den ordinære IWC Portuguese. Den sitter bedre, men det irriterer meg hvordan de har kuttet 12- og 6-tallet på den. Får se om jeg klarer å vende meg til det.

iwc-portuguese-3714.17_j_LRG.jpg

8 cm tykk. Skjønner at ikke den satt godt på armen ;)

Ting som jeg ikke kan like:
- Lenker som ikke er full bredde der de går inn i lenkefestet, det ser vinglete ut
- Urverk uten spesifisert presisjon (kategorien målbare egenskaper som ikke er oppgitt).
- Skikkelig skarpe fotografier av armbåndsur, PÅ EN SENG AV ARMHÅR (wristshots må gjøres etter sommerferien)
- GMT-visere som er mer fremtredende enn time- og minuttviserne
- Ikke-sentrerte hovedvisere, unntatt på Airman 7
- Stilkete chronopushere som ser ut som om de skal hekte seg opp i ting og brekke

Nå skal jeg puste i pose litt, så blir alt bra.

Ting som jeg sannsynligvis ikke selv vil begi meg ut på, men som er rene smakssaker og derfor fullt forståelig at andre liker
- Små sekundvisere på non-kronografer, det motsatte av en komplikasjon, en forenkling fra minstekravet
- Dykkerur når man ikke befinner seg under vann, eller ikke dykker ofte (altså jeg liker dykkerur, men jeg trenger det dessverre ikke, selv om jeg har dykket litt)
- Ikke-sirkulære klokker, her har jeg bare ingen preferanser eller idealer, det blir som hvitvin for en rødvinsdrikker

Roterende urskivekranser hadde muligens stått på listen tidligere, men SBGE015 har omvendt meg, til tross for noe fremtredende GMT-viser.

Angående klagingen på GMT: En stor del av poenget er å kunne stille klokken i hele timetrinn uten å stoppe urverket og miste presis tid, ikke at man ikke besto barneskolematematikk. For folk som reiser veldig mye er det sikkert litt ålreit å bare stille klokken riktig når man lander, og så slippe å huske på nøyaktig hvilken tidssone man er i hver eneste gang man ser på klokken.

Dette minner meg om spalten "ventilen" i Team Antonsen. Veldig bra.

1) Lang kø i butikken. Ny kasse åpnes, de som står bakerst i køen piler frem og er først til den nye kassen.
2) Folk som ikke respekterer "stå til høyre, gå til venstre" i rulletrapper.

Nei, dette kan jeg ikke like.

Lang kø i butikken, ny kasse åpnes, og de foran meg bytter ikke til ny kasse mens jeg høflig venter. Det gjør imidlertid de bak meg, og vips er jeg bakerst uansett hvilken kasse jeg måtte velge...

Lang kø i butikken, ny kasse åpnes, og de foran meg bytter ikke til ny kasse mens jeg høflig venter. Det gjør imidlertid de bak meg, og vips er jeg bakerst uansett hvilken kasse jeg måtte velge...

Dette er jo en klassisk Larry David-problematikk, som selvsagt er helt ekstremt irriterende. Hadde enkelt vært løst med en felles kø som splittes inne ved kassene, eller ved hjelp av kølapp-system (vi kan dessverre ikke belage seg på at folk er høflige mot hverandre. Synd å si det).