Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Det er mye jeg liker.
Og lite jeg ikke liker.
Kult utgangspunkt. Det motsatte hadde for sjelen vært hakket vanskelig å fungere fornuftig i. :cool:

Hyggelig.

Men, litt TS-relatert "ikke-liker"-faktor har jeg på et par tre fire områder.

1. At stadig flere unboxer i SP
2. At stadig flere unboxer i DK
3. At ditto stadig flere (blant annet som følge av 1. og 2.), overser den rettmessige tråden for ønn-båksing
4. At medlemmer med mer enn én klokke åpenbart ikke føler nevneverdig på skammen i å ikke opprette en skarve galleritråd

Alt ovennevnte med den følge at jeg enten går glipp av den moroa jeg forventer å finne her ute, eller må bruke verdifull tid på å lete i irrelevante tråder for å beskue nye, vakre ur.

Frustrerende.

Det er like enkelt som det er banalt; - jeg er på TS for å bli horologisk forført, å lære, å underholdes, bli lekt med (horological speaking, of course.....).
Og jeg er her for å se og tafse med øynene på alle de mange herligheter som stadig sjekker inn på asylet.
(Joda, jeg skal selvsagt ikke glemme å bidra litt selv, men det er liksom ikke poenget denne gangen).

Tidvis er nemlig følelsen nesten som å bade i godterier, og du bare sikler etter å få en titt - en aldri så liten "glimps" - av det fristende vakre som du vet befinner seg der ute, rett foran deg.
Eventuelt sittende tett bak deg.

Men, du får det ikke.
For du finner ikke frem.
Eller der er en kjip rakker som ikke lar deg finne frem.

Frustrerende.

:p

 
Redigert:
@Moore
Uff - der ga du meg faktisk litt dårlig samvittighet.

Skal prøve å få tatt opp galleri-tråden igjen nå nykommeren ankommer (uviss dato):D
 
Redigert av en moderator:
Jakker som har gjennomgående trykknapper ved ermene. Å høre metallgnissing der nede er ulidelig selv om jeg bare har "tool watches" og kanskje burde tåle det :mad:
 
Jeg begynner visst å bli så gammel at jeg har mye å irritere meg over. Kan så absolutt ikke like at kona ikke godtar at skattepenger tilgode automatisk går til klokkekjøp???

Min løsning er som følgende; Eventuelle skattepenger som blir til gode får man rett til å bruke på hva man vil annenhvert år. Jeg hadde nettopp en runde med fruen om dette nå og hun syns det var en god løsning. Hun ble litt mer muggen da jeg forklarte at dette resulterer i en Speedy 3570.50 på min arm i juni måned :cool:
 
Jakker som har gjennomgående trykknapper ved ermene. Å høre metallgnissing der nede er ulidelig selv om jeg bare har "tool watches" og kanskje burde tåle det :mad:
Du trenger litt Sugru. (Dvs. ALLE trenger Sugru.)

red: Jeg har forøvrig noen pakker liggende som sikkert ikke holder så alt for mye lenger, så hvis du vil ha en og teste, kan du sende meg adressen din på PM.
 
Redigert:
Du trenger litt Sugru. (Dvs. ALLE trenger Sugru.)

red: Jeg har forøvrig noen pakker liggende som sikkert ikke holder så alt for mye lenger, så hvis du vil ha en og teste, kan du sende meg adressen din på PM.

Takk for tipset og tilbudet ! Jeg har faktisk en pakke med det stoffet i kjøleskapet, men har savnet bruksområde :eek:
Nå skal det klistres
 
Jeg kjøper en pakke, fikser det som skulle fikses (sist, en kontorlampe som spiste opp pulten med sine harde klemmekanter), og så blir resten liggende til den stivner. En uke senere kommer jeg på masse ting jeg burde fikset med den... Har lagt den i kjøleskapet nå da, og håper det forlenger levetiden så mye som lovet. :p
 
Denne tråden trenger å komme til heder og verdighet igjen.

Etter å ha sett tre millioner bilder av Rolex på Rubber-B har jeg kommet til den konklusjon at jeg slett ikke liker det. Det har ingenting meg Rolex-purisme eller noe sånt tull å gjøre, jeg ser gjerne Sub på lær eller nato, Daytona på mesh eller whatever, men jeg får slett ikke fot for Rubber-B. Med forbehold om at jeg har begrenset erfaring med det live, våger jeg påstanden om at disse remmene slett ikke ser bra ut, og bør brennes.

I tillegg liker jeg mindre og mindre kronografer med 6-9-12-konfigurasjon. Det er noe skjevt over det.

Flere som har noen late-night-flames å komme med?
 
Denne tråden trenger å komme til heder og verdighet igjen.

Etter å ha sett tre millioner bilder av Rolex på Rubber-B har jeg kommet til den konklusjon at jeg slett ikke liker det. Det har ingenting meg Rolex-purisme eller noe sånt tull å gjøre, jeg ser gjerne Sub på lær eller nato, Daytona på mesh eller whatever, men jeg får slett ikke fot for Rubber-B. Med forbehold om at jeg har begrenset erfaring med det live, våger jeg påstanden om at disse remmene slett ikke ser bra ut, og bør brennes.

I tillegg liker jeg mindre og mindre kronografer med 6-9-12-konfigurasjon. Det er noe skjevt over det.

Flere som har noen late-night-flames å komme med?

Helt enig angående Rubber-B og 6-9-12 oppsett på kronografer. Sliter også med nedtellingsbezeler, slik som Sinn 104, fantastisk lekker klokke, men jeg kunne aldri kjøpt den(de fleste har vel fært at man aldri skal si aldri).
 
Bra tiltak. Eneste RubberB jeg kan like er den for Deepsea.

Var innom en butikk forleden og fikk endelig prøve drømmeklokka: AP rubberclad. Skuffelsen var stor når jeg fant ut at jeg umulig kunne gå med den da foldespennen var bajs ! Vanvittig ukomfortabel rett og slett.
Nei se det kunne jeg ikke like.
 
Vet ikke hva grunnen er, men nye brukernavn på forumsjef, en av to reim-makere og en av de ivrigste posterene her(Disney:eek:). Kan ikke like.
 
Fjordland
Skru Ikea-møbler
Gressklipping
Nettavisen
Invicta
Tequila
NSB
Markfiskere
Kjønnshår
Daniel Wellington
Flis i fingeren
Moteblogger
Blodprøver
Tom dassrull
Såpeserier
Gatebil
Disney Channel
Hepatitt B
BMW Z-serien
Løten
Audemars ROO
Uggs
Byråkrati
Bergensdialekt
Tatoveringer med quotes
Biokjemi
Breitling f.B
Trekkspill
Pedofili
Hublot
De som er uenige med meg:p
 
Vet ikke hva grunnen er, men nye brukernavn på forumsjef, en av to reim-makere og en av de ivrigste posterene her(Disney:eek:). Kan ikke like.

Kanskje @Thomas kan hjelpe deg med et "inspirasjons-armbånd"? ;)
 
Redigert av en moderator:
Kan ikke like at vaktmesteren har "fikset" dørpumpa på toalettet på jobb. Når jeg da rutinemessig river opp døra for å smette inn, får jeg den i retur rett i Suben ! :mad:
 
Fjordland
Skru Ikea-møbler
Gressklipping
Nettavisen
Invicta
Tequila
NSB
Markfiskere
Kjønnshår
Daniel Wellington
Flis i fingeren
Moteblogger
Blodprøver
Tom dassrull
Såpeserier
Gatebil
Disney Channel
Hepatitt B
BMW Z-serien
Løten
Audemars ROO
Uggs
Byråkrati
Bergensdialekt
Tatoveringer med quotes
Biokjemi
Breitling f.B
Trekkspill
Pedofili
Hublot
De som er uenige med meg:p

"Hublot, Breitling og Audemars ROO" = like mye mislikt som "kjønnshår + Invicta+ Daniel Wellington" Det er vel å ta i?
 
I går gikk det nesten veldig galt...

Seint ute til 08.20 flyet til Stavanger i går, som vanlig tar jeg av Panerai'n og legger denne i jakke lommen gjennom security-check.
Mens jeg små-løper mot gaten skal jeg igjen feste PAM'n på håndleddet, det utenkelige skjer - jeg mister uret i retning stein gulvet!!!

Har utrolig flaks og klarer å gripe fatt i det igjen omtrent i knehøyde....phuuu, slapp med skrekken!

Lærdom å dele;
Stå ALTID rolig og hold helst armen over et bord e.l. når du tar av eller på deg et armbånds ur.:eek: