Phenix
Støttemedlem
Jeg kan ikke like at det urovekkende ofte utspiller seg følgende hendelse når jeg er i butikker.
Følgende konversasjon foregår i vanlig manér, og et ikke-bemerkelsesverdig tonefall.
-Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?
God dag, jeg skulle gjerne hatt (f.eks) et ferskt brød. Har dere noen som fremdeles er varme?
-Ja, vi har en del som vi nettopp tok ut av ovnen.
Strålende. Da tar jeg et slikt brød og en kaffe.
-Det var det hele?
Ja, for denne gang.
-Ok, det blir 87.- Betaler du med kort?
Ja, det er fint.
-Ok.
*Betaling godkjent*
Det er nå det skjer. Den ansatte bak kassen (en kvinne i 90% av tilfellene) utbryter med en tilgjort babe-stemme noe i de baner som: -Mmmmmhmmm Velkommen tilbake skal du HJERTELIG være! MMMmmmhmmmm...
Altså. Det er en helt vanlig tone under hele handelen. Hva gjør at disse damene føler at de må ha en form for audition til Rokkos nye cinematiske satsning akkurat i det øyeblikket jeg snur meg bort fra kassen?
Ønsker ledelsen i bedriften å etterlate et inntrykk i min underbevissthet om urovekkende villige ansatte, med den baktanke at det tiltrekker seg flere faste kunder?
Tror den ansatte bak kassen at de etterlater en behagelig assosiasjon ved å ha en eksentrisk personlighetsforandring ved tidspunktet for kundens avgang?
Er jeg den eneste som legger merke til dette?
JEG KAN IKKE LIKE DETTE HER!
Enkelte bare har det i seg @Entropy