Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Batshit crazy og upassende nysgjerrig nabo som vandrer rundt i andres hager med øyne klint opp mot vinduene :mad:
Noen som vet hvor de selger rustne bjørnefeller?

http://www.amazon.com/16-Grizzly-Bear-Trap/dp/B00021UX6I

71W2gSAH6-L._SL1350_.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og gulenissen
At bilen nok en gang må inn til opprydding etter smellen i fjor høst.
Hadde de bare kondemnert den...

Opprydding, eller en overivrig stavekontroll?
Jeg ser for meg bilen som kommer inn i huset og finner litt deler her og der. En forskjerm under sofaen, et panser under stuebordet, reservehjul inne i komfyren etc... Jo, dette er plagsomt... (begge deler!)

8
 
Opprydding, eller en overivrig stavekontroll?
Jeg ser for meg bilen som kommer inn i huset og finner litt deler her og der. En forskjerm under sofaen, et panser under stuebordet, reservehjul inne i komfyren etc... Jo, dette er plagsomt... (begge deler!)

8
Stavekontroll er for de som er født etter '95, så det er nok en heller dårlig formulert setning. Beklager det.
Den typen etterarbeid jeg mener her, er vel heller typ 'burde ha sjekket at det avtagbare hengerfestet passet i utsparingen jeg har laget i bakfangeren, slik at eier slipper å få en boggi-henger inn i nevnte bakfanger'-opprydding. Klønete slurv er det verste jeg vet, sammen med elendig QC/yrkesstolthet(stryk det som ikke passer).
 
Jeg trodde Falken var ganske greie dekk, @Loevhagen! Det kan være du har fått noen pirat-kopier?

For en del år siden var jeg hos "et billigfirma" og kjøpte dekk. Det var nok "ekte vare" jeg fikk, men på spørsmål om de var montert riktig fikk jeg bare høre "Velle goe dekk!", "Velle brae dekk!". Det endte med at jeg sporet opp importøren og møtte opp der og fikk en (gratis) kvalitetskontroll. Siden den gang har jeg kun gått til seriøse forhandlere. Det har spart meg for bekymringer.

OK. Jeg var hos Sharif en gang. Det var nok i hans "storhetstid". Jeg fikk varer levert problemfritt mens jeg ventet. Neste gang jeg prøvde hadde han ingen av de dekkene jeg ville ha på lager! Han hadde kun "yalla-merker som slo Pirelli i test". Han kunne skaffe! Og han kunne sende dem til meg med posten! (Jippi! Hva i F skal jeg med fire dekk levert i postkassen?). Det endte med at jeg dro til et annet sted. Resten står over!

Dekk er jeg heller forsiktig med!

8
 
Jeg trodde Falken var ganske greie dekk, @Loevhagen! Det kan være du har fått noen pirat-kopier?

Dekk er jeg heller forsiktig med!
Falken regnes i nederste 1/3 av dekkprodusenter sammen med Nankang, etc. Continental er f.eks. gjennomgående i øverste 1/3. Over tid.

Forskjell på bremselengde (tørt og vått) på Falken er Continental (ulike modeller, jeg vet) til min bil er 4-6 meter ulik stopplengde, samt 6% høyere drivstofforbruk - alle i Falkens disfavør.

Jeg setter på det som stod på. Da var bilen gøy å kjøre (kontaktfølelse med underlag). Nå er det helt "amerikansk styring fra 70-tallet".
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Ikke glem Lemmy, @moses. Ok, det var i fjor, men dog. De gamle gutta dør som fluer.... Trist.

Derimot er det kult at Axl Rose stiller for AC/DC. Han kan gjøre god profil der!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU