Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Så 12 timer tur/retur da? ;) Inkludert tanking, obligatorisk gpp ved overlevering, og evt. pitstop?
Ja, sånn ca. Hyggelig prat var det også:)

Og om vi finner tid til det @TomB kan vi godt ta en liten GTG i Trondheim. Skal en tur opp i midten av mai. Regner med at det skjer litt i disse dagene, for alle parter, men hyggelig hadde det vært:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Det er ikke langt i fra. Kjøper har undersøkelsesplikt like mye som selger har opplysningsplikt, og om selger skriver 'Selges som den er', og kjøper i etterkant oppdager feil som han likegodt kunne ha oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring, er det kjøpers skjegg i uglen.

Og hva pakker angår; så lenge sender har sørget for å pakke skikkelig(inner- og ytteremballasje, m/fyllmasse og evt. fuktsperre), så er faktisk ansvaret for sendingen kjøpers.

Nå er ikke jeg jurist, men såvidt jeg har forstått eksisterer det ingen undersøkelsesplikt for kjøper. Jf. http://www.tangedal.no/blog1.php/2010/10/20/myten-om-kjopers-undersokelsesplikt
 
Nå er ikke jeg jurist, men såvidt jeg har forstått eksisterer det ingen undersøkelsesplikt for kjøper. Jf. http://www.tangedal.no/blog1.php/2010/10/20/myten-om-kjopers-undersokelsesplikt

Dette synes jeg er en artikkel som til en viss grad villeder mer enn den veileder, særlig når man ser på den noe tabloide overskriften.

Riktignok er selgers opplysningsplikt et svært viktig utgangspunkt, og opplysningene som gis skal selvfølgelig være korrekte. Problemet er ofte vurderingen av de opplysninger som er gitt (skjønn eller tolkning), eller der det ikke er gitt opplysninger i det hele tatt.

Det er viktig at kjøper stiller de riktig spørsmålene eller undersøker gjenstanden for å unngå ubehagelige overraskelser. Kall det gjerne noe annet enn "plikt", jeg kaller det sunt bondevett.

En avtale inngås mellom to parter, og det er viktig at begge parter gjør jobben sin - så slipper man diskusjoner i ettekant :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong og Preacher
Kjøpelysten har vært helt nede i hvilepuls etter kjøp av ny speedy pro, men etter ferie i Paris forrige uke, har den blusset opp igjen for fullt etter alle horlogerie som dukket opp som perler på en snor langs Rue de la Paix og i Place Vendome. Passer dårlig med kombinasjonen restskatt...
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen og Grendel
Selgere/personer på Finn.no som ikke svarer på meldinger. Det må da vell gå an og gi ett svar?! :(