Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Badeslippers... Med mindre man skal bevege seg rundt i en garderobe - og er redd for/ har grunn til å frykte for fotsopp - skal man aldri, aldri, aldri, ha på seg sportslige badeslippers offentlig. Dersom man er håndballspiller, og er vokst opp med hvite sokker og Hummelslippers - så kan det være anledning til å bruke det i en idrettshall - fordi det er et idrettskulturelt fenomen og fordi man ikke vet bedre - men aldri, aldri, aldri utenfor.
 
Redigert:
Nav. Lar meg ikke overføre min fedrekvote til Mor selv om jeg skal ha praksis ifb. med studiet. Kan ikke ha med et 6-7mnd gammelt barn i praksis så alternativet er å utsette studiet. Bra samfunnsøkonomi og takk til overformynderiet...
 
Han "voksne" som bokstavelig talt ristet guttungen sin og brølte ham opp i ansiktet på fotballturnering i helgen, og at på til kom med unnskyldningen: -Han har bare godt av det. Når han i tillegg står og flirer til de som gir han beskjed om å skjerpe seg er det vanskelig å være motstander av vold...
 
Han "voksne" som bokstavelig talt ristet guttungen sin og brølte ham opp i ansiktet på fotballturnering i helgen, og at på til kom med unnskyldningen: -Han har bare godt av det. Når han i tillegg står og flirer til de som gir han beskjed om å skjerpe seg er det vanskelig å være motstander av vold...
På en turnering i regi av klubben vår i våres ble en slik apekatt bortvist. Eksempel til etterfølgelse!
 
Europark som velger å bøtelegge bilen min til tross for synlig parkeringsoblat i frontruten.
Kynisk og utspekulert metode for å se om bileiere er villig å pålegge seg en 4 ukers klageprossess.
Unner kontrolløren og den byråkratiske ledelsen nyrestein! :mad:

3 ukers betalingsfrist og 4 ukers klagegang!

Edit: Ser at dette er velkjent taktikk som de har misbrukt tidligere
Jeg har aldri betalt en slik før klagenprosessen er avklart. Send en Mail, og si at du motstrider kravet. Da har de ikke sendt det til inkasso i mine tilfeller. Er det kommunalt er det annerledes. Der står det sort på hvitt at en må betale først, og deretter søke refusjon.
 
Du tenger vel ikke betale om du bestrider kravet? Eller er det noe spesielt med parkeringsbøter?

Europark som velger å bøtelegge bilen min til tross for synlig parkeringsoblat i frontruten.
Kynisk og utspekulert metode for å se om bileiere er villig å pålegge seg en 4 ukers klageprossess.
Unner kontrolløren og den byråkratiske ledelsen nyrestein! :mad:

3 ukers betalingsfrist og 4 ukers klagegang!

Edit: Ser at dette er velkjent taktikk som de har misbrukt tidligere
 
Jeg har aldri betalt en slik før klagenprosessen er avklart. Send en Mail, og si at du motstrider kravet. Da har de ikke sendt det til inkasso i mine tilfeller. Er det kommunalt er det annerledes. Der står det sort på hvitt at en må betale først, og deretter søke refusjon.
Du tenger vel ikke betale om du bestrider kravet? Eller er det noe spesielt med parkeringsbøter?

Stemmer.
Fikk nettopp kvittering på klagen. Ser at betalingskrav er utsatt under klageprosessen.
Takk for tilbakemeldinger :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har selv klaget på P-bøter. Fikk en på et senter hvor det var gratis parkering.... Vakten kom først og skrev bot før jeg var borte ved bilen med lappen. Vel, han forklarte at jeg selvfølgelig ikke skulle trenge å betale noen bot! Derimot kom det purring for uteblivende betaling noen uker senere!! Det var vel vakten sitt håndholdte teknologiske vidunder som ordnet saken.

Jeg klaget og henviste til omstendighetene og "den hyggelige vakten som fortalte at jeg ikke skulle betale". Videre la jeg til at det "selvfølgelig her var en teknologisk missforståelse og at dette var en sak som de (parkeringsselskapet) lett kunne ordne opp i. Dette var jo ikke noe å klage over!". Medhold!

Når det gjelder klager på P-bøter har jeg vel en success-hit på over 60%...

8
 
Låner BMW'en til avkommet som skal levere bil på service og være sjåfør for besteforeldre, idet jeg skal settes av smeller han inn i fortauskant med forhjulet. 'Så ikke kanten' ! ( Driter i felgen, krysser fingre for at det ikke skjedde noe med forstilling etc. Arghhhh !!!!

Fikk samme bil rygget ut over en gruskant ifjor høst av en nevø, begynner å bli en vane.
 
-Folk som ikke bruker blinklys i trafikken. Dette gjelder spesielt rundkjøringer. Digg å bli stående i evigheter å vente på å få komme inn i en flerfelts rundkjøring midt i rushen.

-Invicta.

-iOS.

-Rånere, rånebiler og den forjævlig høye musikken. Bli voksen, alle ler av deg og det juletreet du kjører.

Nei, det kan jeg ikke like.
 
At jeg liggee an til å ikke få mine klamme labber på årets Cairdeas fra Laphroaig:eek:
Føkkings kakkmaddafakkings drittside:mad::mad::mad::mad: Hnnnngh!!!
 
At jeg liggee an til å ikke få mine klamme labber på årets Cairdeas fra Laphroaig:eek:
Føkkings kakkmaddafakkings drittside:mad::mad::mad::mad: Hnnnngh!!!
Fikk du en til slutt? :)
Ble trukket ut, men glemte heeelt å betale. :confused:
Var inne i går og to flasker lå klare i handlekurven, men av en eller annen grunn ble det til at jeg fant det uansvarlig eller noeo_O
Ser det fremdeles er ett par igjen, så kanskje likevel?
 
Fikk du en til slutt? :)
Ble trukket ut, men glemte heeelt å betale. :confused:
Var inne i går og to flasker lå klare i handlekurven, men av en eller annen grunn ble det til at jeg fant det uansvarlig eller noeo_O
Ser det fremdeles er ett par igjen, så kanskje likevel?
Unnskyld meg, men din dust! Man glemmer ikke noe så viktig:eek:
Jeg fikk lagt en i handlekurven, og prøvde å fullføre kjøp fra jeg fikk epost om mulighet til å kjøpe, i godt over to timer, igjen i halv fem-tiden i dag tidlig, og igjen nå i halv åtte-tiden - og da kom meldingen om at den ikke lengre er å få..:(
Siden deres kollapset jo under påtrykket:confused:
 
Unnskyld meg, men din dust! Man glemmer ikke noe så viktig:eek:
Jeg fikk lagt en i handlekurven, og prøvde å fullføre kjøp fra jeg fikk epost om mulighet til å kjøpe, i godt over to timer, igjen i halv fem-tiden i dag tidlig, og igjen nå i halv åtte-tiden - og da kom meldingen om at den ikke lengre er å få..:(
Siden deres kollapset jo under påtrykket:confused:
Haha, kom dessverre alt for mye annet som kom først i køen. Tenkte å kanskje bestille i lunsjen i dag, men som du sier så var det utsolgt.. :(
Kjipt, men kan ikke ha alle "limited edition" de legger ut. ;)
 
De som innehar "uerstattelig" kompetanse har en egen kleskodeks.;)

Jeg jobber innen IT, og her er det en del observasjoner. Du har jo standard-antrekket som er dongeri, t-skjorte med "Monkey Island", "Hackaton 2016" eller liknende broderier på. Supplert med sandaler. Og Tesla.

Så fikk vi en nyansatt rett fra NTNU (datateknikk) for et par uker siden. Han stilte i stram dress fra første dag. Dress og slips, intet mindre. Jeg tenkte at det kanskje var litt overkill og det hørte jeg en kollega også nevne til han ved kaffeautomaten.

Nå noen uker senere er det allment akseptert at denne karen går i dress. Og ikke nok med det. Han har STOR respekt blandt alle i landskapet her. For makan til hjernekapasitet har jeg ikke opplevt på i alle fall 10 år.
 
Folk som ikke vasker hendene når de har vært på do. :confused:

Evt. Joachim Löw

joachim-low-scratch-and-sniff.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: kleggen
Jeg jobber innen IT, og her er det en del observasjoner. Du har jo standard-antrekket som er dongeri, t-skjorte med "Monkey Island", "Hackaton 2016" eller liknende broderier på. Supplert med sandaler. Og Tesla.

Så fikk vi en nyansatt rett fra NTNU (datateknikk) for et par uker siden. Han stilte i stram dress fra første dag. Dress og slips, intet mindre. Jeg tenkte at det kanskje var litt overkill og det hørte jeg en kollega også nevne til han ved kaffeautomaten.

Nå noen uker senere er det allment akseptert at denne karen går i dress. Og ikke nok med det. Han har STOR respekt blandt alle i landskapet her. For makan til hjernekapasitet har jeg ikke opplevt på i alle fall 10 år.
Ikke glemt rutete skjorte, pulsklokke,Ecco-sko, goretex-jakke og ryggsekk...

418eTZg7qxL._SX395_.jpg


Edit: Pulsklokke måtte med
Edit 2: Hvordan kunne jeg glemme allværsjakke av goretex?
 
Redigert: