Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

At fenomenet "jul" kan komme som en enorm overraskelse på en stor bedrift som vet at omsetning og aktivitet betraktelig øker i dette tidsrommet. Det er min tredje jul her og reaksjonen er prikk lik de to første:

- "nei, hvorfor er det så mye bevegelser på X?"

- jul

- "Hvorfor ser vi reduksjoner på Y?"

- jul

-" men hvorfor får vi ikke signaler om dette i forkant?!"

- la meg introdusere et nytt konsept: kalenderen. Denne deler året opp i 365 dager, 52 uker og 12 måneder. Julen er dag 334-365, uke 48-52 og månede 12/12. Dette skjer årlig...
 
Slenger meg på her, da jeg gjorde nøyaktig det samme for en uke siden. Ble også lei disse samtalene angående Invictas ypperlige kvalitet og bang for the buck osv.

Omtaler det fra nå av kun med @Mathfjeld sitt veldig beskrivende kallenavn.

True story, invictaen min datt ned fra nattbordet til vegg til vegg teppet på gutterommet og stoppet for godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
De jævla reklameartiklene til Bjerke ass. Flåsete, oversnobbete og til dels uriktige.

Link or it did not happen.
blacklist_RolexGMT2.jpg
 
At postnord har sendt pakken min til et annet utleveringssted enn jeg bestilte til...
Og at jeg nå er nr 115 i køen hos kundeservice...
Etter 2,5t i chatkø: "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg! Men du kan ombooke bestilling til opprinnelig leveringssted eller hjem til deg på nett mot et gebyr (som ikke blir refundert)" - drittselskap....
 
Etter 2,5t i chatkø: "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg! Men du kan ombooke bestilling til opprinnelig leveringssted eller hjem til deg på nett mot et gebyr (som ikke blir refundert)" - drittselskap....

Mottok nettopp en pakke fra Tyskland som har ligget hos PostNord i 48 dager, og ikke nok med det så var innholdet skadet under transport. Etter to timer i kø på telefon, såpass fikk jeg til slutt "hjelp" på chatten, hvor jeg fikk beskjed om at saken var registrert, og at jeg nå kunne kontakte avsender... Det finnes ikke mange selskaper jeg liker mindre enn PostNord!
 
At jeg på PostNord appen fikk beskjed om at pakken var utlevert, og den hadde ihvertfall ikke vært her.
Vanskelig avtale utkjøring når pakken er "utlevert".
Ringte PostNord trykket at det gjaldt Bedrift, da tok det ikke lang tid før jeg var igjennom :cool:
 
Jeg har hatt svært få problemer med Postnord - sikkert bare flaks. Derimot, så har jeg hatt slike problemer som dere beskriver med Posten og Bring. Var spesielt imponert over meldingen «Pakken forsøkt utlevert. Motttaker ikke til stede.» Da satt jeg faktisk hjemme hele dagen og fulgte med på sporing. Det var regelrett løgn.

En annen gang mottok jeg en pakke med skadet innhold. Posten hadde da en klausul som tilsier at dersom det ikke reklameres umiddelbart ved mottak, så har de ikke lenger ansvaret, da skaden kan ha oppstått etter mottak. Med andre ord: er du i tvil, åpne pakka før du forlater postkontoret.
 
Jeg har hatt svært få problemer med Postnord - sikkert bare flaks. Derimot, så har jeg hatt slike problemer som dere beskriver med Posten og Bring. Var spesielt imponert over meldingen «Pakken forsøkt utlevert. Motttaker ikke til stede.» Da satt jeg faktisk hjemme hele dagen og fulgte med på sporing. Det var regelrett løgn.

En annen gang mottok jeg en pakke med skadet innhold. Posten hadde da en klausul som tilsier at dersom det ikke reklameres umiddelbart ved mottak, så har de ikke lenger ansvaret, da skaden kan ha oppstått etter mottak. Med andre ord: er du i tvil, åpne pakka før du forlater postkontoret.
+1
 
Har kun erfaring med PostNord to ganger. Den ene gangen OK - mens den andre gangen var leveringen såpass forsinket fordi den ble sendt fra avsenderbyen jeg bor til Oslo og deretter tilbake igjen. Og, når jeg da sa at de må avvente levering da jeg skulle reise bort i 9 dager, så sa de bare "Sorry - no can do" og leverte faen meg pakka som inneholdt et produkt som ikke skal ligge i utetemperatur.

Ja, så virker det som de er gode på prosentregning - men at jula kommer overraskende... -> https://www.dinside.no/okonomi/fred...64.1253665061.1512316877-812468304.1510425291

Derimot har jeg ekstremt mange erfaringer med Posten, Bring, TollpostGlobe og DHL. Tommel opp DHL hver eneste gang i alle disse årene.
 
Når Hodinkee bruker en ship-wreck turistdykker for å gjør en -review- på en industridykking verktøy-klokke og fortsatt med en "Professional Diver´s....." skrevet bak klokken får han ikke å oppfatte at klokken ble skapt for folk som arbeider under vann med mekaniske utfordringer og sliter i trangt områder :confused:

"When unlocked, an orange band is revealed, warning the user that the bezel could be inadvertently turned. The usefulness of this mechanism is questionable. I’ve never had a bezel knocked out of position in years of diving with dozens of watches and the firm, precise counterclockwise ratchet of the bezel seems ample prevention on its own.
But together, this winged buzzsaw bezel, with its polished facets and matte surface, and the locking mechanism, are just pure fun to play with."o_O:rolleyes:o_O

"I could live without the superfluous engineering bits like the helium valve and bezel lock."

Ja, DU trenger det ikke men var klokken skapt for DEG?

https://www.hodinkee.com/articles/c...-in-depth?mc_cid=12059c6ebf&mc_eid=7265577cee


Er ikke "professional" tydelig nok eller trenger det "Commercial Diver´s" på det?
Hvorfor Ploprof´n har fortsatt en lås på bezelen sin siden 1971 da?
Føcking Hodinkee w@nk.

 
  • Liker
Reaksjoner: Frost og karving