Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Når du er ute og kjører og lytter til litt rolig musikk og det dukker opp en liten mann med hengende hode som sitter og driter øverst til venstre på skjermen din.

20171216_192046.jpg
 
Enig - og begrunnelsen er snodig: "Vi har ikke nok plass til alle kanalene på FM-båndet".

OK. Så ett av verdens minste land har så inni hampen mange kanaler at vi bare måtte gå over til DAB?

Nei.

Jeg likte best begrunnelsen med at vi hadde hatt FM så lenge at det var på tide å bytte den ut.
Ærlig talt; de forkastet jo DAB og gikk for DAB+!

[BOLD] 8- P [bold]
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
De aller fleste nyere biler har idag en eller annen form for tilkobling, så drit en lang marsj i hele DABen, og stream nettradio rett i bilen. Funker myye bedre.
Jeg blir bare så fuckings forbanna på politiske sengevætere som lar seg overbevise at DAB+ er the new shit og dette går vi for?? Faenskapet er ikke troverdig og har dårlig dekning, i tillegg må vi kaste radioer som fungerer 100% - det gjør faen ikke DAB+ møkka. Mulig jeg kan fremstå som klodens værste negative dust men jeg kan faktisk dokumentere hvor dårlig DAB+ fungerer.
 
Jeg blir vel lett nedstemt i denne diskusjonen, men jeg føler jeg må slå et slag for Dab+. Jeg bor relativt grisgrendt til i fjellheimen i Telemark og her var vi vant med 4 kanaler fra FM-båndet før daben kom. Nå har vi over 30 og det fungerer aldeles utmerket!!

Go DAB+!
 
Fuck dab+, det suger. Jeg har bil med dab+, og jada, jeg får inn masse kanaler, men det hjelper lite. Lyden er flat og sped - så flat at jeg ikke orker å høre på det. Det var bedre lyd på FM. Da blir det streaming for alle penga..
 
Fuck dab+, det suger. Jeg har bil med dab+, og jada, jeg får inn masse kanaler, men det hjelper lite. Lyden er flat og sped - så flat at jeg ikke orker å høre på det. Det var bedre lyd på FM. Da blir det streaming for alle penga..
int å få inn mange signaler , det får jeg også, problemet er at du mister signalene hele tiden.
 
int å få inn mange signaler , det får jeg også, problemet er at du mister signalene hele tiden.
Lite blindspots der jeg ferdes, med unntak av tuneller. Du kan ta deg faen på at det er en tunell der hver gang det kommer en bra låt eller noe annet som kunne vært greit å fått med seg. Staten digger dab - de får tross alt 25% av kaka på all ombygging eller nysalg.