Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Internrekruttering og arbeidssøkerprosessen... Vært inne på 2 intervjuer i samme bedrift og har gjennom de fått et godt inntrykk av konkurransen, får indirekte beskjed om at jeg nok er den mest teknisk kvalifiserte søkeren og eneste som rent faktisk sitter i en tilsvarende rolle. Så går fristen for tilbakemelding, purrer på dem, får ny frist med beskjed om at jeg ligger helt i teten, den nye fristen går, jeg purrer igjen, får to dager etter en epost om at de valgte å forfremme internt. Da forfremmet internt en av søkerne de selv sa ikke hadde erfaring eller kjennskap til det aktuelle arbeidsområdet.

Her kunne jeg jo utvilsomt spart meg de 7000 kronene i flybiletter, og to halve fridagene for intervjuer, når det virket som de hadde bestemt seg på forhånd. Bonusirritasjon for at det nå blir bosted i motsatt landsdel av samboeren og hunden i den overskuelige framtiden.

ps. internrekruttering er selvsagt et supert virkemiddel for å utvikle kompetanse inhouse, men som ekstern kjenner jeg på irritasjonen.

Internrekruttering og arbeidssøkerprosessen... Vært inne på 2 intervjuer i samme bedrift og har gjennom de fått et godt inntrykk av konkurransen, får indirekte beskjed om at jeg nok er den mest teknisk kvalifiserte søkeren og eneste som rent faktisk sitter i en tilsvarende rolle. Så går fristen for tilbakemelding, purrer på dem, får ny frist med beskjed om at jeg ligger helt i teten, den nye fristen går, jeg purrer igjen, får to dager etter en epost om at de valgte å forfremme internt. Da forfremmet internt en av søkerne de selv sa ikke hadde erfaring eller kjennskap til det aktuelle arbeidsområdet.

Her kunne jeg jo utvilsomt spart meg de 7000 kronene i flybiletter, og to halve fridagene for intervjuer, når det virket som de hadde bestemt seg på forhånd. Bonusirritasjon for at det nå blir bosted i motsatt landsdel av samboeren og hunden i den overskuelige framtiden.

ps. internrekruttering er selvsagt et supert virkemiddel for å utvikle kompetanse inhouse, men som ekstern kjenner jeg på irritasjonen.

Jeg tipper de utbetaler de 7000 kr for flybilletter uten problemer. Fridager må du nok ta som innsatsfaktor for å komme deg videre.

• Liker
Reaksjoner: Lemen
Jeg tipper de utbetaler de 7000 kr for flybilletter uten problemer. Fridager må du nok ta som innsatsfaktor for å komme deg videre.

Du har nok helt rett, «den som intet våger intet vinner» og alt det der. Men litt selvmedlidende irritasjon er alltid godt å føle på :rolleyes:

Jeg er også av den oppfatning at interne forfremmelser bør avklares før man går eksternt.

Altså at en stilling lyses ut internt først, om det da skulle vise seg at den rette kandidaten ikke finnes innomhus så går man eksternt.
Litt uproft å kjøre parallelle løp på dette

• Liker
Reaksjoner: Sjø og Lemen
Jeg er også av den oppfatning at interne forfremmelser bør avklares før man går eksternt.

Altså at en stilling lyses ut internt først, om det da skulle vise seg at den rette kandidaten ikke finnes innomhus så går man eksternt.
Litt uproft å kjøre parallelle løp på dette

Herrens enig. Om man har tiltro til å kunne innhente kompetanse internt ser jeg virkelig ikke behovet for å parallelt skulle bruke penger på å starte opp en ekstern prosess. Vil se for meg at de kunne spart seg selv og andre både tid og penger på gå en ekstra runde med seg selv.

Inntrykk av at dette er ganske vanlig. Har selv jobbet steder hvor de gang på gang hadde 5-6 eksterne på intervju for så å gi fast stilling til vikar.

Det er vel mange steder hvor "de ønsker å se alternativer" til den de har (muligens) bestemt seg for.
Kjipt; Ja.... Spesielt dersom de begynner å snakke om at "dette går fint", velkommen til tredjegangsintervju etc....

8

At datra på seks spøy i sekundet hun kom inn i bhg i dag morges.

At huset er fylt til randen av håndverkere, i dag var elektriker, rørlegger, snekker, maler, taklegger og flislegger der samtidig.

At jeg har rift i et leddbånd i en fot.

At jeg går på antibiotika pga betennelse i beinet.

At jeg har 64 timer igjen av hjemmeeksamen.

At jeg har 64 timer igjen av hjemmeeksamen den helga vi venter varmerekord i mai.

Gleder meg til mandag:)

Piggsvin som ikke er i form i hagen. :(

20180525_205103.jpg

Piggsvin som er i enda dårligere form i dag. Har prøvd å kontakte vetrinærvakt i kommunen, men de svarer ikke. :( Det samme gjelder kontakt i Dyrebeskyttelsen. :(

20180526_102134.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel