Internrekruttering og arbeidssøkerprosessen... Vært inne på 2 intervjuer i samme bedrift og har gjennom de fått et godt inntrykk av konkurransen, får indirekte beskjed om at jeg nok er den mest teknisk kvalifiserte søkeren og eneste som rent faktisk sitter i en tilsvarende rolle. Så går fristen for tilbakemelding, purrer på dem, får ny frist med beskjed om at jeg ligger helt i teten, den nye fristen går, jeg purrer igjen, får to dager etter en epost om at de valgte å forfremme internt. Da forfremmet internt en av søkerne de selv sa ikke hadde erfaring eller kjennskap til det aktuelle arbeidsområdet.
Her kunne jeg jo utvilsomt spart meg de 7000 kronene i flybiletter, og to halve fridagene for intervjuer, når det virket som de hadde bestemt seg på forhånd. Bonusirritasjon for at det nå blir bosted i motsatt landsdel av samboeren og hunden i den overskuelige framtiden.
ps. internrekruttering er selvsagt et supert virkemiddel for å utvikle kompetanse inhouse, men som ekstern kjenner jeg på irritasjonen.
Her kunne jeg jo utvilsomt spart meg de 7000 kronene i flybiletter, og to halve fridagene for intervjuer, når det virket som de hadde bestemt seg på forhånd. Bonusirritasjon for at det nå blir bosted i motsatt landsdel av samboeren og hunden i den overskuelige framtiden.
ps. internrekruttering er selvsagt et supert virkemiddel for å utvikle kompetanse inhouse, men som ekstern kjenner jeg på irritasjonen.