Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Når man er en snartur på hytta og synes det er merkelig at hunden står og stirrer i veggen. Med påfølgende skraping og bjeff. Oppdaget at jeg har røyskatte i tømmerveggen. Dæmit.

Arbeidstilsynet anbefaler at « ... temperaturen holdes under 22°C ved fysisk lett innearbeid i perioder med oppvarmingsbehov. Temperatur under 19°C eller over 26°C skal unngås.»

Her syndes det desverre grovt mange steder i disse dager

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Når jeg selger ur og kjøper foreslår PostNord pleier jeg å kreve at forsendelse skjer via Posten for å unngå slike situasjoner :D

Jepp, det blir siste gang.... Men det er litt påfallende at når det er butikk/bedrift som sender med PostNord så er det aldri noe tull, men fra privat så er det som regel alltid noe faenskap?

postnord.jpg

Arbeidstilsynet anbefaler at « ... temperaturen holdes under 22°C ved fysisk lett innearbeid i perioder med oppvarmingsbehov. Temperatur under 19°C eller over 26°C skal unngås.»

Leste nettopp en artikkel på NRK om dette og kjente meg definitivt igjen i problemstillingen. Var bra ubehagelig å jobbe i 30-35c igår da sola sto inn i butikkvinduene...

• Liker
Reaksjoner: hanse

Arbeidstilsynet er ikke like bastante i sin egen veileder 444 Klima og luftkvalitet på arbeidsplassen, der er formuleringen:
Overskridelser av den høyeste grensen bør man kunne akseptere i varme
sommerperioder ved utelufttemperatur over 22 °C. Men overskridelsen bør
ikke utgjøre mer enn 50 timer pr. år i lokalenes brukstid (konf. meteorologiske
statistiske data for maksimaltemperaturer).
Mange byggeiere ønsker kun minimumsløsninger (og velger lavbyder), og da er det ofte opp mot 50 timer over 26 °C det siktes på ved dimensjonering av solskjerming, ventilasjonsluftmengder og eventuelle kjøleanlegg. Når man tenker over hvor mange varme arbeidsdager dette faktisk utgjør så er det et rimelig slapt krav etter min mening.

Ta for eksempel en bedrift som har x antall ansatte med nedsatt produktivitet i 50 timer fordi det er mer enn 26 °C inne - jeg tipper at ekstrakostnaden med skikkelig kjøling fort kan svare seg sammenlignet med den nedsatte produktiviteten totalt sett. Jeg er i hvert fall glad for at jeg jobber i et bygg med en fornuftig byggherre som ikke syndet, men heller betalte for en skikkelig kjøleløsning da han bygget. Han har fornøyde leietakere i disse dager.

• Liker
Reaksjoner: hanse
Meanwhile, i føljetongen 'PostNord gjør ikke jobben sin':

En grense for tålmodighet er i ferd med å nåes...

Meanwhile, i føljetongen 'PostNord gjør ikke jobben sin':

IMG_1930.jpg

giphy.gif

PostNord har klart å gjøre jobben sin!

Allerede her burde de kanskje ant ugler i mosen..

IMG_1932.png

Under denne lappen finner man imidlertidig dette, som beviser at avsender valgte riktig destinasjon:

IMG_1933.png

Heldigvis var pakka godt emballert, kudos for det :)

IMG_1934.jpg

IMG_1935.jpg

The happy ending! :D

IMG_1937.jpg

Redigert:
Men det er litt påfallende at når det er butikk/bedrift som sender med PostNord så er det aldri noe tull
Ikke helt enig der gitt. I skrivende stund ser undertegnede at pakken som skulle gå fra Oslo til Trøndelag har tatt seg en to-dagers videre opp til Mo i Rana(!).

Gidder ikke engang å snakke med kundeservice, det leder aldri til noe positivt. Ignorerer heller hele saken foreløpig., hakuna matata. Så får de finne ut av dette selv.:p

Punkterte med sykkel for første gang på 30 år ikveld. Kunne vært unngått hvis pumpa på Rådhusplassen ikke var ødelagt pga hærverk. Startet med litt lavt lufttrykk.

At all jobbingen igår, medførte at vi fant ennå en feil på kabelen, og må således skjøte idag også. Lite som slår å måtte være hjemme hele dagen, fordi man må følge opp graveentreprenøren og grøften, med påfølgende olje- og krympeskjøt fra 19 i kveld..
Herlig med vakt si.

Men det får vel en liten økonomisk kompensasjon også?
Til tross for godt vær så er vel det et lite plaster på såret?

8

Alt maset om invistor eller invistering. La folk gjøre som de vil,og investere i det de føler for. Uten at alle skal mene så enormt mye.