Jepp, det blir siste gang.... Men det er litt påfallende at når det er butikk/bedrift som sender med PostNord så er det aldri noe tull, men fra privat så er det som regel alltid noe faenskap?
Vis vedlegg 95566
Ikke helt enig der gitt. I skrivende stund ser undertegnede at pakken som skulle gå fra Oslo til Trøndelag har tatt seg en to-dagers videre opp til Mo i Rana(!).
Gidder ikke engang å snakke med kundeservice, det leder aldri til noe positivt. Ignorerer heller hele saken foreløpig., hakuna matata. Så får de finne ut av dette selv.
Arbeidstilsynet er ikke like bastante i sin egen veileder 444 Klima og luftkvalitet på arbeidsplassen, der er formuleringen:
Mange byggeiere ønsker kun minimumsløsninger (og velger lavbyder), og da er det ofte opp mot 50 timer over 26 °C det siktes på ved dimensjonering av solskjerming, ventilasjonsluftmengder og eventuelle kjøleanlegg. Når man tenker over hvor mange varme arbeidsdager dette faktisk utgjør så er det et rimelig slapt krav etter min mening.
Ta for eksempel en bedrift som har x antall ansatte med nedsatt produktivitet i 50 timer fordi det er mer enn 26 °C inne - jeg tipper at ekstrakostnaden med skikkelig kjøling fort kan svare seg sammenlignet med den nedsatte produktiviteten totalt sett. Jeg er i hvert fall glad for at jeg jobber i et bygg med en fornuftig byggherre som ikke syndet, men heller betalte for en skikkelig kjøleløsning da han bygget. Han har fornøyde leietakere i disse dager.
Absolutt, er ikke uenig. Ofte ser jeg at man har en aksept for at innetemperaturen skal få lov til å stige 0,5 grader for hver grad over normal/dimensjonerende utetemperatur man er, slik at man ikke overdimensjonerer for mye. Her i Stavanger-området brukes ofte 25 grader som dimensjonerende sommertemperatur, så det at jeg hadde 23 grader på kontoret når det var 29 grader ute er altså helt i tråd med dette.Joda. Samtidig så er det lite fornuftig å montere ventilasjon som uten problemer takler alle forhold. I løpet av en tiårsperiode her i sørvest har vi normalt kanskje tredve dager tilsammen med temperaturer tilsvarende det som har vært de siste ukene. Skulle alle bygg hatt anlegg som kunne tåle dette, ville det vært medført både høyere leie og høyere felleskostnader for leietakere. De fleste av oss klarer noen dager med et par grader varmere enn normalen.
Ikke helt enig der gitt. I skrivende stund ser undertegnede at pakken som skulle gå fra Oslo til Trøndelag har tatt seg en to-dagers videre opp til Mo i Rana(!).
Gidder ikke engang å snakke med kundeservice, det leder aldri til noe positivt. Ignorerer heller hele saken foreløpig., hakuna matata. Så får de finne ut av dette selv.
Ser at pakken min faktisk var kommet frem til min lokale PostNord i går formiddag. Bra jobba, tenkte jeg, men i stedet for å finne den i postkassen i dag tidlig, ser jeg at den har blitt sendt sør til Oslo/opprinnelsesstedet. WTF... Hahah
Ser at pakken min faktisk var kommet frem til min lokale PostNord i går formiddag. Bra jobba, tenkte jeg, men i stedet for å finne den i postkassen i dag tidlig, ser jeg at den har blitt sendt sør til Oslo/opprinnelsesstedet. WTF... Hahah
Oslo -> Mo i Rana -> Trøndelag -> lokal PostNord -> Oslo.
Altså, bedre kjent som dynamoen? Er vel ikke verdens undergang? Bestill ny, og skift den selv.
Do or do not.Har du ikke tilgang på et sted å stå på arbeid heller? Ellers så må du lese deg så godt opp, og se så mange videoer, at du får det fra hverandre og sammen igjen, på en dag.
Jeg vil tro at å skifte dynamo er gjort på noen timer. Hvilken sykkel og årsmodell er det?¨Jeg har vært inne på tanken.
Problemene er plass å stå for å skru. Nå har jeg bare fellesgarasje. Der kan ikke ting stå "fritt demontert"....
8- (
Jeg vil tro at å skifte dynamo er gjort på noen timer. Hvilken sykkel og årsmodell er det?
Jeg vil tro at å skifte dynamo er gjort på noen timer. Hvilken sykkel og årsmodell er det?
Hjertet synker når jeg leser slikt.https://www.bt.no/btmeninger/debatt...-er-nar-10-aringen-din-ikkje-orkar-livet-meir
Jeg får så vondt av denne gutten. Jeg har vært der selv, og unner ikke min verste fiende å oppleve noe slikt.
Hjertet synker når jeg leser slikt.
Mobbing - og inadekvat håndtering av mobbing - er forferdelige greier. Håper gutten har det bra nå.
Forderdelig.https://www.bt.no/btmeninger/debatt...-er-nar-10-aringen-din-ikkje-orkar-livet-meir
Jeg får så vondt av denne gutten. Jeg har vært der selv, og unner ikke min verste fiende å oppleve noe slikt.
Er det mulig?? Leste "12 Rules For Life" av Dr. Jordan B. Peterson i vinter/vår(anbefales!): Første kapittel handlet om én ting, GOD KROPPSHOLDNING (og effektene dette har på din egen psyke, og samspillet ditt med omgivelsene). Ett av punktene gikk ut på at mobbing er katastrofalt for hvordan man bærer seg selv. - Ble du mobbet i ung alder? Ja, da er sannsynligheten stor for at du kan pekes ut som et "mobbeoffer" i 20årene også, bare ved å se på deg. Da er bare å tenke seg til hva som skjer når man bare bytter skole.Alt for mange skoler bruker "Tre års metoden". Dey betyr at det går over etter tre år. Da har jo barna/ungdommene/klassen gått over til ny skole...