Utringningen på frisørdamen i går. Farlig lav...
Gammel gris...
Veldig uenig. Alle tiltak som kan sinke vår forvandling til en nasjon av flaskeformede slappfisker er av det gode, og når vi først har laget det slik at mor Stat skal ta seg av barna våre størstedelen av deres våkne timer er det helt utmerket at barnehagen lærer dem at dårlig vær ikke er noen grunn til å sitte inne. Å se en bande smårollinger i vill, uorganisert utelek, på tross av regnvær og slaps, er herlig. De får mer enn nok tid til å sitte inne senere - noe som vises tydelig på innehuden og oldingkroppsholdningen på en skremmende andel gymnasiaster. Hadde det vært opp til meg skulle minst en daglig skoletime helt opp til videregående foregått utendørs, med armhevinger og hinderløype for dem som ikke hadde gjort leksene ordentlig. Litt klesvask er en lav pris å betale for hjelp med å gi barna uteglede. Synes jeg, men så er jeg da også ferdig med barnehageunger og har fortrengt mye av det som ikke var så greit.At alle barnehager i Norge lider under "ut på tur ALDRI sur" mentaliteten... Det er bare å fantasiløst å ALLTID slepe de små ut uansett vær (hilsen en som er sur etter 2 x 5 dager med maskinvask av alt yttertøy som er fullt av leire og drit).
Men for å holde meg til trådtema: Hvordan kan det ha seg at en bedrift som Swix, som bruker enorme midler på produktutvikling, ikke har utviklet en bedre emballasje for de stadig mer avanserte smøringene sine? Jeg har såre tomler hele vinteren av å lage hakk i det seige metallet for å rive av en remse som alltid blir ujevn og vanligvis henger seg opp i klærne eller faller ned i et hull eller blir liggende i en lomme og på mystisk vis ender opp i matpakken. Når jeg, en ikke så praktisk akademiker, i løpet av en irritert skitur kan tenke ut minst ti forskjellige patenter som hadde fungert bedre, må vel de flinke ingeniørene og designerne til Swix kunne finne minst én?
Veldig uenig. Alle tiltak som kan sinke vår forvandling til en nasjon av flaskeformede slappfisker er av det gode, og når vi først har laget det slik at mor Stat skal ta seg av barna våre størstedelen av deres våkne timer er det helt utmerket at barnehagen lærer dem at dårlig vær ikke er noen grunn til å sitte inne. Å se en bande smårollinger i vill, uorganisert utelek, på tross av regnvær og slaps, er herlig. De får mer enn nok tid til å sitte inne senere - noe som vises tydelig på innehuden og oldingkroppsholdningen på en skremmende andel gymnasiaster. Hadde det vært opp til meg skulle minst en daglig skoletime helt opp til videregående foregått utendørs, med armhevinger og hinderløype for dem som ikke hadde gjort leksene ordentlig. Litt klesvask er en lav pris å betale for hjelp med å gi barna uteglede. Synes jeg, men så er jeg da også ferdig med barnehageunger og har fortrengt mye av det som ikke var så greit.
Men for å holde meg til trådtema: Hvordan kan det ha seg at en bedrift som Swix, som bruker enorme midler på produktutvikling, ikke har utviklet en bedre emballasje for de stadig mer avanserte smøringene sine? Jeg har såre tomler hele vinteren av å lage hakk i det seige metallet for å rive av en remse som alltid blir ujevn og vanligvis henger seg opp i klærne eller faller ned i et hull eller blir liggende i en lomme og på mystisk vis ender opp i matpakken. Når jeg, en ikke så praktisk akademiker, i løpet av en irritert skitur kan tenke ut minst ti forskjellige patenter som hadde fungert bedre, må vel de flinke ingeniørene og designerne til Swix kunne finne minst én?
Jeg kan ikke like at budsjettet for det nært forestående bryllupet og bryllupsreisen nå snart passerer en mellomstor nybil.... Jeg vil ikke engang snakke om hvilke klokker det kunne ha blitt...
Jeg hadde hørt at det var fare for at "soon to be"-konemor kunne ta av i innspurten, men dette her hadde jeg aldri regnet med...
Been there, done that! Bare og smile når du drar kortet