Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Når vi er inne på trafikk... Folk som ikke forstår og/eller driter i vikeplikt. Det er et enkelt konsept og jeg kan ikke skjønne at folk ikke klarer/gidder å stoppe. Det være seg om de kjører bil, motorsykkel, eller trøsykkel. Idag var det en trøsykkel som bare gav blanke, og som ser dumt på meg der jeg henger i selen, det er tross alt ikke verdt å skade noen for å stå på retten min.

Og det verste av det hele, det som jeg liker minst av alt, det er at jeg lar det irritere meg og bruker tid og energi på å la det forsure kjøreturen videre, det kan jeg ikke like.
 

Skjønner ikke hvorfor alle klager på flymat. Syns stort sett jeg får mat som er helt grei. Intet gourmetmåltid, men hva kan man vente på økonomiklasse? Spesielt nå om dagen, når alle er så opptatt av pris. En biffmiddag koster sjelden under 200-lappen, men det gjør jo gjerne flybilletten... skal man ha flybillett OG en bedre middag til den prisen nå?
 
Husker når jeg var mindre så gledet jeg meg alltid til å ta fly, bare pga flymaten :p Skal sies at det har endret seg litt i ettertid, men synes fortsatt ikke at flymat er så ille som folk skal ha det til :)
 
Når vi er inne på trafikk... Folk som ikke forstår og/eller driter i vikeplikt. Det er et enkelt konsept og jeg kan ikke skjønne at folk ikke klarer/gidder å stoppe. Det være seg om de kjører bil, motorsykkel, eller trøsykkel. Idag var det en trøsykkel som bare gav blanke, og som ser dumt på meg der jeg henger i selen, det er tross alt ikke verdt å skade noen for å stå på retten min.
I tillegg har man dessverre et instink for å unngå kollisjon. Jeg kunne tjent noen tusen på å krasje inn i en av disse vikepliktbrytende idiotene med vilje da jeg hadde min første bil, som ikke akkurat var verdt stort. Men det var lysten til å gi en av disse idiotene masse styr og bonustap som ville vært den største motivasjonen.

Mens vi er inne på trafikk:
1: Idioter som ikke skjønner at mange rundkjøringer har mer enn ett felt.
2: Idioter som ikke blinker ut av rundkjøringen, så jeg må vente på neste luke (fem minutter, hvis jeg er heldig.)
3: Gående i mørke klær uten refleks i områder uten gatelys når det er mørtk - gjerne på vei over veibanen utenfor fotgjengerfelt.

Flymat er best når den prøver å være spiselig ikke-fancy greier som gir deg nåring. Det er når de prøver for hardt at det virkelig blir ekkelt.
 
Likte dårlig at jeg var to timer for tidlig ute til å se den ferdige Vacheron-utstillingen hos Tidemann i dag. Overveide å gå formålsløst rundt i byen i to timer, men dro i stedet hjem. DOH!

SKILLE

En trafikk-klassiker med meg som bilist og en sykkelist i hovedrollen: I går ble jeg liggende en stund bak en syklist som syklet i veien enda det var sykkelfelt til høyre. Skjønner at hurtigsyklende folk ikke vil bruke sykkelstier på grunn av vikepliktsregler etc, men er det noe med sykkelfelt jeg ikke har fått med meg? Jeg prøver jo å være en empatisk sjel, og hvis noen kan tenke seg en grunn til at noen velger veien når det er sykkelfelt tilgjengelig, så klarer jeg kanskje å se verden fra syklistens side ved neste anledning og slipper å skremme familien når jeg brøler: "Har du hørt om sykkelfelt?!" ut av vinduet sånn som i går.
 
Lukten av sigarettrøyk. Jeg skal ikke nekte noen å røyke, for all del, men vær så snill å ikke still deg i busskuret med alle andre som ikke røyker.
 
Likte dårlig at jeg var to timer for tidlig ute til å se den ferdige Vacheron-utstillingen hos Tidemann i dag. Overveide å gå formålsløst rundt i byen i to timer, men dro i stedet hjem. DOH!

SKILLE

En trafikk-klassiker med meg som bilist og en sykkelist i hovedrollen: I går ble jeg liggende en stund bak en syklist som syklet i veien enda det var sykkelfelt til høyre. Skjønner at hurtigsyklende folk ikke vil bruke sykkelstier på grunn av vikepliktsregler etc, men er det noe med sykkelfelt jeg ikke har fått med meg? Jeg prøver jo å være en empatisk sjel, og hvis noen kan tenke seg en grunn til at noen velger veien når det er sykkelfelt tilgjengelig, så klarer jeg kanskje å se verden fra syklistens side ved neste anledning og slipper å skremme familien når jeg brøler: "Har du hørt om sykkelfelt?!" ut av vinduet sånn som i går.

Haha, jeg hiver meg på denne. Jeg liker heller ikke når syklister i fullt utstyr legger seg midt i veien i 50-sone overbevist om at de klarer å holde farten, men i realiteten ligger i 38-40, og sender deg et surt ansikt når du omsider kjører forbi... :p
 
Liker ikke at så mange lar være å skrive merket/produsent av klokken de unboxer i tittelen på tråden de lager i håp om å få mer klikk.
 
Redigert:
Liker ikke at så mange lar være å skrive merket/produsent av klokken de unboxer i tittelen på tråden de lager i håp om å få mer klikk.

Det har jeg aldri tenkt på. Tror aldri jeg har skrevet navnet på klokka i tittelen, men det har ikke vært med tanke på at flere skal bli nysgjerrige og åpne tråden. Jeg tenker som så at de fleste her inne vil åpnet tråden og slenge inn en gratulasjon selv om tittelen sier at det er en Timex Quartz.
 
Liker ikke at så mange lar være å skrive merket/produsent av klokken de unboxer i tittelen på tråden de lager i håp om å få mer klikk.

Som en ivrig unboxer av rask og low-end føler jeg meg helt i målgruppen her.
En god unboxing er for meg en pakkeåpning på juleften, aller helst med et hint i titeln (tenk julegaverim) og entusiastiske bilder/tekst rundt dette og det å føre inn i titel hvilket ur det kan være.

Hvis du med uttalelsen mener å si at du "er redd" for å komme inn i en billig-unbox og kun vil se top-of-the-line-unbox så kommer du vel, hardt dratt, like langt med et Google-søk på PP/AP/FP/RM eller hva det nå måtte være som er terskeln.
 
En unboxing av et billigere ur akkurat like levedyktig som et dyrere ur, og kanskje enda mer så for min del ettersom jeg selv ikke har ur til hundretusener av kroner og liker bedre å se/lese om de urene som faktisk er i min målgruppe. Misforstå meg rett, jeg har ingenting i mot å lese en godt skrevet tråd om ROO eller Nautilus, men jeg leser mer og oftere om klokker som er aktuelle for min egen del.

Av den grunn hadde jeg ønsket at tittelen inneholdt noe om hva tråden omhandler, så navigering blir enklere, og det er lettere å finne igjen tråder man liker og tråder man ønsker å lese.
 
Redigert:
@s2bu - se her ja, min forutinnatatte mening om hva som var hensikten til å ønske modelnavn i titel fallerte.
Kanskje en kompromis og tanke hadde vært at den som så gidder unboxer dom tenkt og med Titel A først for å opprettholde den gode juleaftenstemningen, for å så når den er gjord og effekt oppnåd endrer titel til å innholde produsent/modell (noe som sikkert også er løst ved å bare i sort og hvitt skrive ut modellnavn i posten og med det gjøre den mulig å gjenfinne)
 
Redigert av en moderator:
Jeg har svært lite til overs for mennesker med stor trang til å lage problematikk ut av ingenting. Spesielt den typen som legger ansvar over på verden og forventer at den skal snu seg etter "mine ønsker"...
 
Søkeverktøyene er gode på å finne det man leter etter, samt man har jo mulighet for å abonnere på tråder etter hvert som man finner de. Men noe av det jeg liker best ved tidssonen er å komme over noe uventet og spennende, ser at dette kan bli brukt som et argument i mot det prøver å få frem, men om man legger godviljen til så skjønner nok folk hva jeg mener.

Det du sier ville selvsagt vært med å gjøre de gamle og døde trådene enklere å finne, men det er da avhengig av at brukeren går inn å endrer på en tråd som ja, er død. Ideen er genial, men tror ikke praksisen vil fungere.

Jeg mener heller ikke at modellbetegnelse er nødvendig i tittelen, men produsent hadde virkelig gjort seg. Det bør ikke sette noen demper på juleaftenstemningen mener nå jeg.

Tittel:
"Omega - Endelig er drømmeklokka i hus"
"Rolex - Skulle bare til AD for en titt, gikk ikke helt etter plan"
"Invicta - Rolex schmolex, dette er kvalitet!"

Dårlige titler alt det der, men noe slikt hadde gjort unboxing delen av forumet mer oversiktelig.

Uansett, KCCO!
 
Jeg har svært lite til overs for mennesker med stor trang til å lage problematikk ut av ingenting. Spesielt den typen som legger ansvar over på verden og forventer at den skal snu seg etter "mine ønsker"...
Helt enig Rambis. Spesielt i jobbsammenheng har jeg merket at jeg har irritert meg over dette i det siste. Noen blir så i overkant proaktiv og skal vise seg frem på et sånt nivå at det nesten blir tragikomisk. Misforstå meg rett, det er viktig å være proaktiv og å tenke seg om, men når man gjør sitt beste for å skape katastrofestemning ut av ingenting, så merker jeg at jeg blir ganske oppgitt.
 
Jeg synes unboxing-forumet fungerer meget bra sånn som det er nå jeg :) Like spennende hver gang å klikke seg inn på en tråd uten navn eller hint til hva som blir unboxet :D
 
Kunne ikke like at de fleste bilene på fellesparkeringen hadde flatt hjul i dag morges...