Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

NAV skjemaer for søknad om fedrekvote. Nå har jeg brukt en time på tre skjemaer...

:mad:
 
Jeg kan definitivt ikke like at jeg skiftet til sommerhjul i går, og at jeg nå titter ut av vinduet i Oslo - så snør det!:confused::mad:
 
NAV skjemaer for søknad om fedrekvote. Nå har jeg brukt en time på tre skjemaer...

:mad:

Og du har gjort flere feil. Joda, du har gjort flere feil. Ikke i følge den navnløse personen du snakket med på telefonen etter litt ventetid, men i følge den andre personen som mottar skjemaet ditt og tolker reglene annerledes. (For det er alltid rom for tolkning.)

:)
 
Dette har irritert meg over flere år, så her kommer en skikkelig utblåsning; Dere er herved advart!

Jeg kan f*** ikke fordra styreledern der jeg bor, ikke resten av styret heller! Alt skal ta så j***** lang tid, og det er ikke mulig å få fortgang i ting! Det bor nesten bare gamle folk her, som skal bo her til de ligger i kista. De har jo heller ikke dårlig tid med å få ting unnagjort.

Selvom dette i utgangspunktet er en kjempefint sted å bo, begynner den kjente etableringsfasen å kreve større plass, og samboern og jeg har studert boligmarkedet en stund med et ønske om en større leilighet. Vi er skikkelig klare for å flytte herfra, men jeg NEKTER å selge med verditap, fordi uteplassen her er en skikkelig gjørmehaug, og vi har vannlekkasje ned i kjellern/parkeringshuset.

Jeg flyttet inn her i 08, kjempestolt over mitt første bosted, flott uteplass, grei størrelse og fin beliggenhet. Selvom det var mye gamle, og noen sære mennesker, var dette et kjempefint sted starte etableringen.

Derretter startet dritten;

I 2009 fikk vi konstantert vannlekkasje ned i garasjen, rett etter siste befaringen fra utbygger. Og siden lekkasjen ikke ble bemerket under denne befaringen, tok de heller ikke på seg noe ansvar for utbedringen pga foreldelse eller noe..

Dette endte med at vi, med midler ut av egen lomme, måtte grave opp de to uteplassene som er over garasjeanlegget for å legge ny membran.
Siden jeg har markterrasse, har dette påvirket meg ganske mye, så jeg ikke har noen uteplass å kose meg på.
Også innsynshindringen min, i form av beplantning, ble også selvfølgelig fjernet.

Etter å ha bodd med persiennene nede i lang tid prøvde jeg å snakke med styret, for å få fortgang i dette.
Uteplassen min ble gravd delvis opp i 2010, og fjernet helt i 2011, da arbeidet med ny membran skulle startes så fort det ble "vær til det". Som dere husker, ble det aldri "vær til det" dette året heller!

I 2012 skulle det legges ny plen.
Dette tok også altfor lang tid, men endelig, i august, fikk de lagt på noe jord og sådd(!?) gress! Dette begynte aldri å spire, det eneste som kom opp var burot eller noe. (hvertfall noe jeg var allergisk mot!)Så etter flere år med denne jævla gjørmehaugen utenfor, skal de gjøre et nytt forsøk nå, men ny beplatning og såing av gress..

Og gjett hva som skjer da; Joda, nå renner det vann ned i garasjeanlegget igjen!!! Jeg frykter at vi må starte prossesen på nytt igjen..

Dette skjer jo selvfølgelig samtidig som drømmeboligen ligger ute for salg, og det gjør ikke dette noe mindre irriterende!

Hva gjør man med mennesker som dette?! Jeg er frustrert, sint, mannevond, lei meg, skuffet, og ikke minst utålmodig!

Thanks for listening :)
 
Har du fått verdivurdering nylig? Ikke sikkert det påvirker så mye som du frykter.
Gresset burde jo bare ha kommet "på rull" - koster litt ekstra men da har man faktisk en fungerende gressplen på meget kort tid.

Huff.
 
Ting som irriterer: Dynetrekk med åpning på langsiden i stedet for på kortsiden (fotenden), som jo er det eneste fornuftige.

Med åpning på kortsiden kan man først vrenge trekket, ta tak i to kortsideender på dyna og riste dyna rett inn i trekket på 2 sekunder.

Hvordan man på 2000-tallet fremdeles kan få seg til å produsere dynetrekk med åpning på langsiden er fullstendig ubegripelig. Man må slite og stappe dyna inn i en alt for liten åpning, snippene blir borte og dyna vrir seg, slik at man nærmest må krype inn den samme åpningen for å få orden på fanskapet. Jeg merker at jeg blir mer og mer forbannet bare av å tenke på det.

Må puste rolig nå... Med magen...
 
Har du fått verdivurdering nylig? Ikke sikkert det påvirker så mye som du frykter.
Gresset burde jo bare ha kommet "på rull" - koster litt ekstra men da har man faktisk en fungerende gressplen på meget kort tid.

Huff.

Ja, jeg hadde verdivurdering i vinter.. Men da ligger det jo bare snø her, ikke en gjørmehaug.. Verdivurderingen var grei den, men regner med at det hadde vært enklere å få til en slik budrunde det var når jeg kjøpte, hvis det så litt fresht ut utafor :)

Har lagt frem forslag om ferdigplen, men ble nedstemt av fossilene jeg bor i nærheten av..
 
Hvis et styre ikke fungerer som tiltenkt er det kansje på tide med en utskiftning? På tide å bli styreleder?
 
Ligger ann til to bra unboxinger her etterhvert karler!

Skille

Kan ikke like hvor mye tid som går til rydding/plukking/klæsvask/annen vask med to små i hus.
Prime time lørdag (20:00-23:50) er for eksempel superfin tid til bodrydding og ulltøyvask føler at jeg dør litt her med
 
Bilister som kjører som idioter.

Jeg har aldri skjønt hvordan syklistene tør og ta de sjangsene de gjør, ei heller hvordan de tør å stå på retten sin selv om den er urimelig.

Tross alt ender jeg opp med en ripe i panseret mens de ender opp hardt skadd eller døde.

En vakker dag møter jeg en idiot på sykkel mot enveiskjørt retning og klarer ikke å hive meg unna.
 
Idioter finnes i alle samfunnslag, men det er faktisk dokumentert at det er en større andel bilister som bryter loven og ikke er hensynsfulle enn motsatt. Refr. Debatt på P4 Igår.
 
Enig med begge, et problem er at mange syklister kommer fortere enn bilistene tror at de gjør og så oppstår farlige situasjoner fordi bilisten feilberegner. Begge føler så at de har rett.

Uansett er det en fattig trøst å ha rett når en ligger på panseret og venter på sykebil....
 
Hørte selv debatten på p4, og var en del fornuftig som ble sagt. Nå var min misnøye for bilister som kjører som idioter ikke nødvendigvis sett fra en syklists synspunkt. Bruker vesentlig mer tid på veien med bil enn sykkel, og idiotene er langt fra fraværende selv når man selv kjører bil.

Håper dog staten og kommunene velger å bruke mer penger på å gjøre veiene bedre og tryggere, både for de som kjører og de som sykler.

Edit: noe som plager meg enda mer er hvor mange for!#$\e skrivefeil det blir når man skriver innlegg med mobilen.