Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Har gått ett år med min første klokke, og klart å holde den bortimot ripefri... Og nå, etter at nr 2 kom inn for ca 2 uker siden, oppdaget jeg nettopp et par stygge hakk i glasset, som jeg ikke har den fjerneste aning om hvordan jeg har klart å pådra den:mad:

Jaja, life goes on :)
 
Har gått ett år med min første klokke, og klart å holde den bortimot ripefri... Og nå, etter at nr 2 kom inn for ca 2 uker siden, oppdaget jeg nettopp et par stygge hakk i glasset, som jeg ikke har den fjerneste aning om hvordan jeg har klart å pådra den:mad:

Jaja, life goes on :)

Så absurd som dette høres ut liker jeg å tro at det stemmer for en del av oss (meg ihvertfall)

Da de første skadene og ripene har kommet er det først da man kan nyte klokka uten å bekymre seg. Tenk på det, hvor digger det ikke å bare kunne gå meg en klokke uten å bekymre seg for skarpe kanter og endre skumle hjørner?

Tid for å nyte sier jeg!
 
- At folk synes det er gøy å mate duer og måker. Lurer på om de liker å mate rotter og mus hvis de har det i huset sitt.
- Syklister som ikke vet hvilke rettigheter de ikke har, bilister som ikke vet hvilke rettigheter syklister faktisk har og fotgjengere som går på rød mann når det er grønt lys for trafikanter på hjul.
- Hundeeiere som er så late at de gjør dette:
Q0CztGu.png

Det er en fullt fungerende åpen søppelbøtte ca 20m unna denne søppelkassen :mad:
 
- At folk synes det er gøy å mate duer og måker. Lurer på om de liker å mate rotter og mus hvis de har det i huset sitt.
- Syklister som ikke vet hvilke rettigheter de ikke har, bilister som ikke vet hvilke rettigheter syklister faktisk har og fotgjengere som går på rød mann når det er grønt lys for trafikanter på hjul.
- Hundeeiere som er så late at de gjør dette:
Q0CztGu.png

Det er en fullt fungerende åpen søppelbøtte ca 20m unna denne søppelkassen :mad:

Lås på søppelkassen???
 
At alle som vanligvis løper rundt på serviceoppdrag har ferie, så jeg blir sendt rundt som en idiot på forskjellige oppdrag når jeg har noe som bør bli ferdig til neste uke..
 
At det nå er kommet to nye Eames stoler inn i hjemmet.. For å understreke akkurat hvor forferdelige de er vil jeg gjerne sitere mitt favorittavsnitt fra historien om stolene "resultatet av mange års eksprementering med formede finèrplater.". Når de også var betraktelig penere, for ikke å nevne behageligere med bobleplast på burde det også si sitt.. Her burde man kunne umyndiggjøre kjøperne.
 
Jeg kan ikke like at en eller annen Carlsbergmarinert knallertfører lot mopeden sin lekke olje midt i strøget i København, slik at jeg som kom ferielykkelig men litt i-siste-liten-for-å-rekke-avtalen-med-kona-hastig spaserende like etterpå plutselig var Bambi på isen og måtte foreta en uelegant spagatredning for ikke å ende langflat, med det resultat at tåkappen på mine semskede blå sko, som jeg FEM MINUTTER tidligere hadde snørt på meg for aller første gang ble marinert i klissete svart olje som satte en stor flekk som aldri vil forsvinne, men derimot plage meg hver eneste gang jeg bruker skoene i resten av deres brukstid, som i Church's tilfelle vil si inntil jeg er pensjonist og vel så det.

E2F36C4D-06EE-4680-BAF8-D6D1E1740090.jpg



DANSKJÄVLAR!

[video=youtube;YlTukY9fV9Y]https://www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y[/video]
 
Jeg kan ikke like, at det ikke er mulig å gå ut på restaurant i Oslo, uten å måtte forholde seg til Svenske eller Øst/Syd-Europeiske kelnere :mad:

Typisk Svensk kelner : Svarer med "absolutt" og "jätte bra" - uansett hva du bestiller, for så å glemme bestillingen din før denne er nådd kjøkkenet :mad:.
Typisk Øst/Syd-Europeisk kelner : Har lært seg noen få standard fraser på Norsk og lar deg tro de forstår, så må du etter en stund re-levere hele bestillingen på Engelsk:mad:.

Hvorfor f... kan ikke restaurantene ansette Norske ungdommer i disse stillinger? Det er nok av studenter o.l. som gjerne vil ha disse jobbene.

Min protest = kr 0.- i tips til utlendinger og +20% i tips til Norske kelnere:cool:
 
Jeg kan ikke like at en eller annen Carlsbergmarinert knallertfører lot mopeden sin lekke olje midt i strøget i København, slik at jeg som kom ferielykkelig men litt i-siste-liten-for-å-rekke-avtalen-med-kona-hastig spaserende like etterpå plutselig var Bambi på isen og måtte foreta en uelegant spagatredning for ikke å ende langflat, med det resultat at tåkappen på mine semskede blå sko, som jeg FEM MINUTTER tidligere hadde snørt på meg for aller første gang ble marinert i klissete svart olje som satte en stor flekk som aldri vil forsvinne, men derimot plage meg hver eneste gang jeg bruker skoene i resten av deres brukstid, som i Church's tilfelle vil si inntil jeg er pensjonist og vel så det.
50/50 eddik og vann + kobberbørste. Kankje litt mindre eddik enn 50/50. Bruk en fuktig klut først for å få dratt av mest mulig først, og gå over med fuktig klut etterpå og. Sitter og vurderer semskede blå sko selv og for tiden. Enten det eller grønne..
 
Jeg kan ikke like, at det ikke er mulig å gå ut på restaurant i Oslo, uten å måtte forholde seg til Svenske eller Øst/Syd-Europeiske kelnere :mad:

Typisk Svensk kelner : Svarer med "absolutt" og "jätte bra" - uansett hva du bestiller, for så å glemme bestillingen din før denne er nådd kjøkkenet :mad:.
Typisk Øst/Syd-Europeisk kelner : Har lært seg noen få standard fraser på Norsk og lar deg tro de forstår, så må du etter en stund re-levere hele bestillingen på Engelsk:mad:.

Hvorfor f... kan ikke restaurantene ansette Norske ungdommer i disse stillinger? Det er nok av studenter o.l. som gjerne vil ha disse jobbene.

Min protest = kr 0.- i tips til utlendinger og +20% i tips til Norske kelnere:cool:

Dette er nok et problem i store deler av servicenæringen. Leste nylig at det var flere hundre søkere til en kassejobb på Kiwi, så gudene skal vite at det er arbeidsvillige studenter der ute..
 
Jeg kan ikke like, at det ikke er mulig å gå ut på restaurant i Oslo, uten å måtte forholde seg til Svenske eller Øst/Syd-Europeiske kelnere :mad:

Typisk Svensk kelner : Svarer med "absolutt" og "jätte bra" - uansett hva du bestiller, for så å glemme bestillingen din før denne er nådd kjøkkenet :mad:.
Typisk Øst/Syd-Europeisk kelner : Har lært seg noen få standard fraser på Norsk og lar deg tro de forstår, så må du etter en stund re-levere hele bestillingen på Engelsk:mad:.

Hvorfor f... kan ikke restaurantene ansette Norske ungdommer i disse stillinger? Det er nok av studenter o.l. som gjerne vil ha disse jobbene.

Min protest = kr 0.- i tips til utlendinger og +20% i tips til Norske kelnere:cool:

Nå skal jeg generalisere:
Min påstand er at norske ungdommer vil ikke ha en jobb der belønningen reflekterer innsatsen, med mindre det er store utslag. Ref. nyhetsoppslag om meglerhusene.
I dagens Norge er det viktigere å bruke sommeren til å være X-antall helger på hytta for deretter dra til Cannes/St.Tropez/Marbella/Miami/LA/etc. etc for deretter å komme hjem i tide til festivalene.
"Fordi jeg fortjener det etter et skikkelig hardt vårsemester altså..." Pappa/mamma lovte å hjelpe meg dersom jeg fikk (sett inn karakter X).

:mad:
 
Nå skal jeg generalisere:
Min påstand er at norske ungdommer vil ikke ha en jobb der belønningen reflekterer innsatsen, med mindre det er store utslag. Ref. nyhetsoppslag om meglerhusene.
I dagens Norge er det viktigere å bruke sommeren til å være X-antall helger på hytta for deretter dra til Cannes/St.Tropez/Marbella/Miami/LA/etc. etc for deretter å komme hjem i tide til festivalene.
"Fordi jeg fortjener det etter et skikkelig hardt vårsemester altså..." Pappa/mamma lovte å hjelpe meg dersom jeg fikk (sett inn karakter X).

:mad:

Jeg er 17 og har ikke hatt ÈN uke ferie denne sommeren... litt som sist sommer med andre ord. :mrgreen: Men gudene må vite hvor mye glede det gir med å vite hvor hjelpesløse disse St. Ropez kids`a blir da de får en selvstendig økonomi og må få maten på bordet selv.
Ellers er det ganske morsomt å høre " Æsj, pappa er dritt. Jeg fikk ikke (*insert årets dyre mote jakke*) til jul som alle de andre siden jeg allerede hadde blitt lovet ny moped til våren..." Tough life må jeg si...


En annen kelner relatert ting jeg ikke liker; Klovne-kelnere.
Beklager, men å høre på teite vitser og andre morsomheten/triks setter jeg lite pris på. Jobben din er å få maten på bordet... en ganske enkel jobb. Å prøve seg som entertainer samtidig blir bare dumt... Tips-ho*e! :mrgreen:
 
Nå skal jeg generalisere:
Min påstand er at norske ungdommer vil ikke ha en jobb der belønningen reflekterer innsatsen, med mindre det er store utslag. Ref. nyhetsoppslag om meglerhusene.
I dagens Norge er det viktigere å bruke sommeren til å være X-antall helger på hytta for deretter dra til Cannes/St.Tropez/Marbella/Miami/LA/etc. etc for deretter å komme hjem i tide til festivalene.
"Fordi jeg fortjener det etter et skikkelig hardt vårsemester altså..." Pappa/mamma lovte å hjelpe meg dersom jeg fikk (sett inn karakter X).

:mad:

Dette var da ikke lite generaliserende heller, @Trulle75 :p . Tok personlig ut den nette sum av 4 dager ferie (i Nice, Cannes og Monaco :rolleyes: ...) i år, men det var også det. Etter dette har det vært jobb 6 dager i uken, hele sommeren. Jeg tror ikke på noen måte jeg er alene om dette, men at det heller reflekterer gjennomsnittsstudenten. De aller fleste jeg kjenner har i alle år jobbet 5-8 uker om sommeren, dette uansett studium og geografisk tilhørighet. Belønning som reflekterer innsatsen? Med det jobbmarked som vi faktisk har er de fleste sjeleglad for en sommerjobb, uansett hva jobben medfører. For å eksemplifisere dette kan jeg nevne at personene i min omgangskrets denne sommeren driver med alt fra tankvask på supplybåter, til hjemmesykepleie, til kassearbeid og vedlikehold.. :)

Selvsagt finnes de du beskriver over. Gudene skal vite man møter på dem fra tid til annen, men det å dømme all norsk ungdom ut fra disse er naivt :eek:
 
Redigert av en moderator:
Jeg er 17 og har ikke hatt ÈN uke ferie denne sommeren... litt som sist sommer med andre ord. :mrgreen: Men gudene må vite hvor mye glede det gir med å vite hvor hjelpesløse disse St. Ropez kids`a blir da de får en selvstendig økonomi og må få maten på bordet selv.
Ellers er det ganske morsomt å høre " Æsj, pappa er dritt. Jeg fikk ikke (*insert årets dyre mote jakke*) til jul som alle de andre siden jeg allerede hadde blitt lovet ny moped til våren..." Tough life må jeg si...


En annen kelner relatert ting jeg ikke liker; Klovne-kelnere.
Beklager, men å høre på teite vitser og andre morsomheten/triks setter jeg lite pris på. Jobben din er å få maten på bordet... en ganske enkel jobb. Å prøve seg som entertainer samtidig blir bare dumt... Tips-ho*e! :mrgreen:

He he!
Men du sparer penger til noe fornuftig, @crown guard!
Det er nok litt for mange av dine jevnaldrende som foretrekker å NAV'e....

Sett i lys av historien, så var det for 30 år siden noen fra Norge som vasket gulv, ryddet i gatene, serverte på restaurantene.... Hva gjør deres likestilte i dag?

Ærevære de som jobber!

:cool:
 
Redigert av en moderator: