Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Angående handlevogn; får jeg posen setter jeg vognen tilbake....

Handler du for over tusen kroner og så skal de ha en krone for posen...

:cool:
 
Angående handlevogn; får jeg posen setter jeg vognen tilbake....

Handler du for over tusen kroner og så skal de ha en krone for posen...

:cool:

Jeeezes! Trodde alle her inne var såpass godt oppdratt at de satte tilbake vognen sin. At du bevisst lar vognen stå og hindre oss andre kunder vitner om at du er en stor dust!

Og pose er en vare. Syns du en krone er for dyrt, så ta med din egen........
 
Jeeezes! Trodde alle her inne var såpass godt oppdratt at de satte tilbake vognen sin. At du bevisst lar vognen stå og hindre oss andre kunder vitner om at du er en stor dust!

Og pose er en vare. Syns du en krone er for dyrt, så ta med din egen........

+1
Men jeg regner med dette var en spøk?
 
Jeg har sittet i kassen på COOP, og jeg føler meg så drittsekk da jeg tar betalt for pose at jeg regelrett ikke gjør det noe mer. Det skulle jo bare mangle mener da jeg, men jeg skjønner godt at det finnes en "POSE" knapp på kassa da COOP i 2013 TJENTE 60 millioner på bare salg av plastposer.

En ting til rettet mot foreldre; Se å hold orden på ungene dine da du er i butikken. At du har et problem med barneoppdragelse burde virkelig ikke være andre problem.:mad:
 
Ubrukelig fastlege. Mannens svar på ALT er se det an. I går endte minsten på en måned på akutten på Ahus i isolat. De lurte på om vedkommende hadde røyka sokka sine. Fra og med nå blir det Volvat.
 
Vi som ikke har kjøpt en Tesla må være tette i hodet. :) Kjøpt for 700K nå. Kjører praktisk talt gratis og gatas raskeste bil. Ser super ut på utsiden (men litt kjip innvendig). Om kort tid så koster en Tesla mye mer - og bruktprisene hopper antageligvis ditto. Vips så kan man selge Teslaen uten tap. Noen har da hatt gratis superbil i 4 år. Skal jaggu lete lenge etter et slikt tilbud med andre biler.
 
Redigert:
Ubrukelig fastlege. Mannens svar på ALT er se det an. I går endte minsten på en måned på akutten på Ahus i isolat. De lurte på om vedkommende hadde røyka sokka sine. Fra og med nå blir det Volvat.

Det er noe jeg virkelig IKKE kan like, opplevd "lignende" selv (og med et familiemedlem IDAG)..
Er det faen meg mulig!
Jeg sender varme tanker.
 
Oops. Ikke bra av fastlegen. Hva er det de har fått som må på isolat?

Barnelegen sa de hadde lav terskel for innleggelse av de aller minste, i tillegg er det visstnok vanskelig å finne ut hva som egentlig feiler dem sånn umiddelbart så da ble han plassert i isolat i tilfelle det er noe smittsomt. I vårt tilfelle ser det heldigvis ut til å være en virusinfeksjon, overbrakt oss fra den biologiske våpenfabrikken av en barnehage eldstemann frekventerer.
 
Datovindu 4:30.
Hvem fant ut at det var en god idé? KOM HER SÅ SKAL DU FÅ ØREFIK!

Vanligvis er det Zenith som får "skylden" for den idéen, men det finnes visstnok andre produsenter (som Logines) som begynte å bruke datohjul i denne posisjonen omtrent på samme tid.

Tradisjonelt sett har datovinduet blitt plassert klokken 3, men på en kronograf er jo denne plassen ofte opptatt av en sub-dial. Det samme er 6 og 9. 12 er en mulighet (for eksempel bruk på Movados Datron), men da havner den bak sekundkronografviseren når den står i utgangsposisjon. Så 4:30 er en logisk plassering.

Etter hvert har Zenith flyttet datoplasseringen til 6, min erfaring er at den er vanskeligere å få øye på her (det har sikkert også noe med vanen å gjøre)

At ur som ikke har kronograffunksjon velger 4:30 som plassering på dato, handler vel som oftest om at designeren ikke vil miste 3-6-9 symetrien.
 
Syns IWC sin Ingy Chrono har løst dette fortreffelig !!
529E1BEF-EF43-480A-8FA4-6F4C135A740A_zps38zovrp1.jpg
[/URL][/IMG]
 
Vanligvis er det Zenith som får "skylden" for den idéen, men det finnes visstnok andre produsenter (som Logines) som begynte å bruke datohjul i denne posisjonen omtrent på samme tid.

Tradisjonelt sett har datovinduet blitt plassert klokken 3, men på en kronograf er jo denne plassen ofte opptatt av en sub-dial. Det samme er 6 og 9. 12 er en mulighet (for eksempel bruk på Movados Datron), men da havner den bak sekundkronografviseren når den står i utgangsposisjon. Så 4:30 er en logisk plassering.

Etter hvert har Zenith flyttet datoplasseringen til 6, min erfaring er at den er vanskeligere å få øye på her (det har sikkert også noe med vanen å gjøre)

At ur som ikke har kronograffunksjon velger 4:30 som plassering på dato, handler vel som oftest om at designeren ikke vil miste 3-6-9 symetrien.

Lykke til med minsten @mushkin!

<HR>

Det blir lett rotete med ulike dato-plasseringer. Et sted "må lange-viseren" befinne seg. Et lite sjakk-trekk er de som har større åpning for datoen, slik at "igår, idag og imorgen" er synlig samtidig. Men, det tar litt plass...

:cool:
 
Redigert av en moderator: