Visdomstenner.. Knasker smertestillende som om jeg het Pete Doherty uten at det gjør store forskjellen.
...at jeg bruker setevarme og rattvarme når jeg pendler til jobb i bilen i juni...
At jeg klarte å bli knipset av en mobil fartsmåler plassert i tidenes styggeste varebil med mørktonede bakruter på vei fra Kolding til Legoland tidligere i dag. Holdt ca. 90 km/t (inkl fratrekk på 3 km/t) i 80-sone på en øde landevei.
Bøtesatsene i danmark er litt annerledes enn i Norge kan man si (ref. Google):
Inntil 20% over i 80-sone er ca. DKR 1000,-. I Norge hadde det vært ca. 3600,-.
I tillegg har de bøtesatser opptil 100% over lovlig fart. Dvs at i 130-sone får man bøter opptil 260 km/t. Passerer du dette igjen, så venter anmeldelse og muligens inndragelse/fengsel.
Vel, vel - riktig nok er bøtenivået lavt i Danmark, men lappen ryker lenge før 260;
http://www.fartboeder.dk/betinget-ubetinget-frakendelse-af-koerekort.htm
Friskfyrer.
Altså folk som for eksempel - med den største selvfølgelighet - tiltaler deg med fornavn, enda de ikke har møtt deg før.
Eller de roper «HA EN FIN DAG!» etter deg ved stemplingsuret klokken syv om morgenen. Have a nice day er amerikansk, for helvete. Det lyder frastøtende og overfladisk på norsk, men brer om seg som svartedauen.
Kanskje det hjelper hvis jeg sover på det til i morgen.
Aha! Så du er en av de!Tror kanskje det hjelper å sove på det, ha en fin dag pleier å være positivt....
Friskfyrer.
Altså folk som for eksempel - med den største selvfølgelighet - tiltaler deg med fornavn, enda de ikke har møtt deg før.
Eller de roper «HA EN FIN DAG!» etter deg ved stemplingsuret klokken syv om morgenen. Have a nice day er amerikansk, for helvete. Det lyder frastøtende og overfladisk på norsk, men brer om seg som svartedauen.
Kanskje det hjelper hvis jeg sover på det til i morgen.
Å gjennomføre den vanskelige samtalen og fortelle F2F at "Beklager, men ditt engasjement hos oss må avsluttes" pga. kostnadskutt i petroleumsnæringen.
Det er et dovendyr med stil Altså, med pilotbriller@HadronCollider - det er ikke det at jeg ikke liker den, men hva forestiller egentlig avataren din?
Beklager at dette er off topic, men jeg blir fra meg av nysgjerrighet hver gang jeg ser den