Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

At jeg klarte å bli knipset av en mobil fartsmåler plassert i tidenes styggeste varebil med mørktonede bakruter på vei fra Kolding til Legoland tidligere i dag. Holdt ca. 90 km/t (inkl fratrekk på 3 km/t) i 80-sone på en øde landevei.

Bøtesatsene i danmark er litt annerledes enn i Norge kan man si (ref. Google):
Inntil 20% over i 80-sone er ca. DKR 1000,-. I Norge hadde det vært ca. 3600,-.
I tillegg har de bøtesatser opptil 100% over lovlig fart. Dvs at i 130-sone får man bøter opptil 260 km/t. Passerer du dette igjen, så venter anmeldelse og muligens inndragelse/fengsel.
 
At jeg klarte å bli knipset av en mobil fartsmåler plassert i tidenes styggeste varebil med mørktonede bakruter på vei fra Kolding til Legoland tidligere i dag. Holdt ca. 90 km/t (inkl fratrekk på 3 km/t) i 80-sone på en øde landevei.

Bøtesatsene i danmark er litt annerledes enn i Norge kan man si (ref. Google):
Inntil 20% over i 80-sone er ca. DKR 1000,-. I Norge hadde det vært ca. 3600,-.
I tillegg har de bøtesatser opptil 100% over lovlig fart. Dvs at i 130-sone får man bøter opptil 260 km/t. Passerer du dette igjen, så venter anmeldelse og muligens inndragelse/fengsel.

Vel, vel - riktig nok er bøtenivået lavt i Danmark, men lappen ryker lenge før 260;

http://www.fartboeder.dk/betinget-ubetinget-frakendelse-af-koerekort.htm
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
At jeg av en eller annen grunn har gått rundt å trodd at CL finalen var i morgen.
Fikk ett "vent litt..." Øyeblikk 10 min etter kamp slutt.
 
Friskfyrer.

Altså folk som for eksempel - med den største selvfølgelighet - tiltaler deg med fornavn, enda de ikke har møtt deg før.

Eller de roper «HA EN FIN DAG!» etter deg ved stemplingsuret klokken syv om morgenen. Have a nice day er amerikansk, for helvete. Det lyder frastøtende og overfladisk på norsk, men brer om seg som svartedauen.

Kanskje det hjelper hvis jeg sover på det til i morgen.
 
Friskfyrer.

Altså folk som for eksempel - med den største selvfølgelighet - tiltaler deg med fornavn, enda de ikke har møtt deg før.

Eller de roper «HA EN FIN DAG!» etter deg ved stemplingsuret klokken syv om morgenen. Have a nice day er amerikansk, for helvete. Det lyder frastøtende og overfladisk på norsk, men brer om seg som svartedauen.

Kanskje det hjelper hvis jeg sover på det til i morgen.


Tror kanskje det hjelper å sove på det, ha en fin dag pleier å være positivt....;)
 
Friskfyrer.

Altså folk som for eksempel - med den største selvfølgelighet - tiltaler deg med fornavn, enda de ikke har møtt deg før.

Eller de roper «HA EN FIN DAG!» etter deg ved stemplingsuret klokken syv om morgenen. Have a nice day er amerikansk, for helvete. Det lyder frastøtende og overfladisk på norsk, men brer om seg som svartedauen.

Kanskje det hjelper hvis jeg sover på det til i morgen.

Det første du nevner, den totale mangel på dis/dus-forståelse i dagens samfunn, er jeg så hjertens enig i!
Hvem pokker gir vilt fremmede retten til å kalle meg ved fornavn bare fordi de ringer meg på telefonen??
Selv på arbeid bruker vi til tider etternavn, selv om vi er kollegaer.

Når det gjelder 'Ha en fin dag' kommer det i mine ører helt an på personen som ytrer ordene.

Skille

At nakke/skuldre er stokk stiv etter å ha lagt forkjært i natt.
Hjelpeløs er et stikkord..sammen med eder og galle slengt i alle retninger!! :mad:
 
At selgeren på Elkjøp presterte å gi meg feil type simkort, slik at jeg nå ikke kan bruke min nye mobiltelefon. At jeg spurte spesifikt om simkort-type, og at han var skråsikker på at det var nanosim når det SELVFØLGELIG var microsim.
 
14 Dager på nattskift å så tidlig helikopter at man ikke får sove før man reiser, enda 12 timer til jeg er hjemme
 
Den følelsen når man tar av et par planker fra hytteveggen fordi de er råtne og man skal gjøre en enkel reparasjon, og alt, absolutt ALT bak er pill råttent.. Da ble snekker tilkalt og han så akkurat ut som Reidar i Pondus. Dollartegnene lyste i øynene hans

Flott at disse utgiftene kommer 2 uker før ferien... :( Klokkekonto flytt tilbake til start...
 
@HadronCollider - det er ikke det at jeg ikke liker den, men hva forestiller egentlig avataren din?

Beklager at dette er off topic, men jeg blir fra meg av nysgjerrighet hver gang jeg ser den :)