Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Fytti f for faenskap Ruter og t-banen.

På tavlen står det tydelig at min bane er den som stoppet på perrongen og var klar for ombordstigning.

Jeg går på og blir med. Plutselig oppdager jeg at det blir en uventet sving...

Jeg ønsker Ruter alt vondt for fremtiden.
8

Dette blir min utsikt i sommer. Vi skal pusse opp fasaden, satser på mye drittvær. Foreløpig ser det bra ut:rolleyes:
NuaQbEw.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Bezel
Berettiget kritikk: "Redningsaksjon avsluttet. Alle 13 antas omkommet"

Man avslutter ikke en slik aksjon så tidlig - i lyst vær - uansett. Man fortsetter, gjerne med forminsket styrke, å lete etter savnede. Uansett - til de er funnet. Ikke for at det er sannsynlig for å finne overlevende, men av respekt for de pårørende.

Dette bør få etterspill.

• Liker
Reaksjoner: Pondus72 og Grendel
Berettiget kritikk: "Redningsaksjon avsluttet. Alle 13 antas omkommet"

Man avslutter ikke en slik aksjon så tidlig - i lyst vær - uansett. Man fortsetter, gjerne med forminsket styrke, å lete etter savnede. Uansett - til de er funnet. Ikke for at det er sannsynlig for å finne overlevende, men av respekt for de pårørende.

Dette bør få etterspill.

Enig i at søket må fortsette så lenge det er lyst og mulig. Det er forsåvidt også det som er forsøkt formidlet. Imidlertid er det, dessverre, ikke en redningsaksjon lenger ettersom alle tretten antas omkommet. Uansett en forferdelig hendelse som berører mange.

Imidlertid er det, dessverre, ikke en redningsaksjon lenger ettersom alle tretten antas omkommet. Uansett en forferdelig hendelse som berører mange.

Stikkord man ikke tillates å benytte kun få timer etter en slik hendelse.

Digresjon: Hvis det er et større oljeutslipp - en viss avstand fra land - på norsk kontinentalsokkel, så vil NOFO mobilisere for å samle opp oljen på sjø. Dette gjøres primært for at de som filmer blir tilfredstilt. Det beste er antagelig å la olja brytes ned av sjøen selv. Man iverksetter imildertid fartøy med NOFO-utstyr kun for syns skyld - i dagevis. Man kan benytte dispergeringsmiddel, men er avhengig av type råolje som er på overflaten, temperatur, beveglese på sjøen / bølger og tid etter utslippet.

Poenget her er at å anta at de siste 2 av 13 er omkommet og innstille aksjonen så tidlig - er uakseptablet, sett fra et profesjonelt ståsted innen beredskap / mediehåndtering.

Det er vel formelt sett innstilt søk, men det pågår fortsatt søk etter de to siste. I hvert fall i følge BT da. @Loevhagen
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/11-funnet-omkommet-3587852.html
Takk. Første gang jeg ser den ordlyden, som er viktig for de etterlatte. Bra. Trodde vi hadde fått en ny tilnærming i søk- og redningsarbeid.

Klokken 17 er redningsaksjonen formelt avsluttet. Det pågår fortsatt søk etter de to siste personene, men også de antas å være omkommet.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Bezel
@Loevhagen; Er slettes ikke uenig. Jeg kan vel ialle tilfelle slå fast, i tråd med trådens tema, at jeg ikke kan like at Pressen ofte er upresis i sin formidling, uavhengig av presisjonsnivå og pedagogisk tilnærmning fra avsender av et budskap.

Takk. Første gang jeg ser den ordlyden, som er viktig for de etterlatte. Bra. Trodde vi hadde fått en ny tilnærming i søk- og redningsarbeid.

Klokken 17 er redningsaksjonen formelt avsluttet. Det pågår fortsatt søk etter de to siste personene, men også de antas å være omkommet.
Ettersøk er i regi av Vest Politidistrikt, og vil sikkert pågå så lenge det er forsvarlig, og mannskap orker.
Er nok ingen som ikke vil gi de etterlatte som søker svar, sitte uten svar i en slik situasjon.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen

Generelt: redningsledelsen bestemmer at en redningsaksjon går over i "søk etter antatt omkommet" når det ikke lenger er håp om å finne overlevende. Viktig at dette formidles riktig av både ansvarlig for krisekommunikasjonen og av media.

Aldeles nydelig!
Dette må være 17mai-klokken fremfor noen!
Her er det spor av både rosemaling og bunadbroderier!
Rett inn i tidens ånd!
Jeg kjenner stolthetens nasjonalisme bruse!
Hadde jeg vært en bunadsbærer hadde jeg gladelig tatt lån på hus og bil!
(Heldigvis er jeg ikke det!)

8

• Liker
Reaksjoner: Vegard
Kan ikke like at en pakke jeg venter på har blitt sendt frem og tilbake imellom Polen og Frankrike 4ganger nå. Fedex express du liksom.