Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Apple watch/tilsvarende er riktig valg til dress dersom flertallet skal bestemme. Dette er uansett en håpløs diskusjon basert på anekdotisk konformitet. Folk flest bryr seg ikke, selv om det selvsagt ikke skal være en målestokk. Jeg synes det er ganske kult når jeg kan kommentere en kollega med mekanisk armbåndsur en gang i blant, uansett hvilken kategori uret tilhører. Rene dressur ser jeg ikke ofte, tross for at jeg like sjelden ser menn uten dress.

Jeg går i dress ca 300 dager i året. I mitt miljø går man IKKE med Sub til dress.
No-go.

Men Explorer går greit, eller?
DD3A2154-591B-45F6-8B74-65FE7C4CD3F3.jpeg

Redigert:
@Consigliere Siden jeg fikk klokken i høst har jeg stort sett sittet på hjemmekontor som mange andre. Som mange andre så har dressen blitt lite brukt i denne perioden.
Samtidig er jeg vel som andre og ofte bytter klokke på jobb og fritid.

Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Er det spesielt Submariner som er, tilsynelatende, uglesett til dress eller vil puristene fnyse av alle typer sportsur?

Nautilus har vel sklidd under mang et skjorteerme her på forumet?

Personlig bruker jeg min 5513 til dress i ny og ne. Har aldri skammet meg over det, men nå har jeg heller ikke erfaring i å uniformere meg med 400 kolleger på daglig basis heller.

• Liker
Reaksjoner: Kjors og Callahan
Er det spesielt Submariner som er, tilsynelatende, uglesett til dress eller vil puristene fnyse av alle typer sportsur?

Nautilus har vel sklidd under mang et skjorteerme her på forumet?

Personlig bruker jeg min 5513 til dress i ny og ne. Har aldri skammet meg over det, men nå har jeg heller ikke erfaring i å uniformere meg med 400 kolleger på daglig basis heller.

Det er viktig å presisere . Konformitet er nok viktig i mange bransjer og der er nok en viss antrekskodeks og etikette i enkelte miljøer . Er man derimot på toppen av næringskjeden så kan man i stor grad gi fullstendig f.. og iføre seg stort sett ka en vil . Akkurat det er forskjellen på å være sjef/ceo og helt sjef/konge/technoking ;)

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Jeg går i dress ca 300 dager i året. I mitt miljø går man IKKE med Sub til dress.
No-go.
Lurer veldig på hvilket miljø du vanker i hvis det er krise å kjøre Sub til dress? For meg høres dette ut som godt gammaldags jåleri, og det er en ærlig sak det. Kan jeg spørre hvilken klokke du bruker til dress da eller hva de andre i ditt miljø bruker? Jeg kan ikke være den eneste som lurer på dette :unsure:

Lurer veldig på hvilket miljø du vanker i hvis det er krise å kjøre Sub til dress? For meg høres dette ut som godt gammaldags jåleri, og det er en ærlig sak det. Kan jeg spørre hvilken klokke du bruker til dress da eller hva de andre i ditt miljø bruker? Jeg kan ikke være den eneste som lurer på dette :unsure:

Men å gå med Rolex er ikke jåleri..? :p

• Haha
Reaksjoner: Bøygen