Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det er faktisk en del av kjøreopplæringen på tungbil, så tipper vedkommende har lappen på C/CE. Handler om drivstofføkonomi og å kjøre så grønt som mulig. Men kan være plagsomt selv om.

Tungbiler har litt andre hensyn . Uansett så er det en ganske egoistisk kjøremåte der en forstoppet trafikken helt unødvendig.
 
Tungbiler har litt andre hensyn . Uansett så er det en ganske egoistisk kjøremåte der en forstoppet trafikken helt unødvendig.
Feigt å vise bremselys vettu. Da blir det sånn.
Spøk til side, om flere hadde kjørt som tungbiler, skal du bare se det hadde blitt litt mer flyt i trafikken. For da er man helt avhengig av flyt.
 
Feigt å vise bremselys vettu. Da blir det sånn.
Spøk til side, om flere hadde kjørt som tungbiler, skal du bare se det hadde blitt litt mer flyt i trafikken. For da er man helt avhengig av flyt.

Tja einaste eg ser er at trafikken stopper opp nedover dei nederste 2 rundkjøringene og et kryss .. så tvilsomt .
 
Tja einaste eg ser er at trafikken stopper opp nedover dei nederste 2 rundkjøringene og et kryss .. så tvilsomt .
Det er ikke tvilsomt i det hele tatt. 90% av trafikken hadde hatt mye bedre flyt hvis alle hadde prøvd å se trafikkbildet fra en tungbil. Det handler om lese trafikkbildet på en mer effektiv måte å kjøre mer sømløst og drivstofføkonomisk. Men for sjåfører som aldri har kjørt noe større så kan det virke ulogisk og irriterende.
 
Samme prinsipp på motorsykkel, om enn i mindre skala. Stopper du helt ved lyskryss og må sette foten ned har du tapt.
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel
Det er ikke tvilsomt i det hele tatt. 90% av trafikken hadde hatt mye bedre flyt hvis alle hadde prøvd å se trafikkbildet fra en tungbil. Det handler om lese trafikkbildet på en mer effektiv måte å kjøre mer sømløst og drivstofføkonomisk. Men for sjåfører som aldri har kjørt noe større så kan det virke ulogisk og irriterende.

No er der ca 30t forskjell mellom en trailer og en personbil så om en kjører Toyotaen som om det er et vogntog så er det ikkje rart det er kø. Ofte ender dissa sjåførene opp med å sperre alle felt fram mot krysset slik at for dei som skal svinge av og har grønt lys må vente på at dinna sinka siger seg fram til krysset
 
No er der ca 30t forskjell mellom en trailer og en personbil så om en kjører Toyotaen som om det er et vogntog så er det ikkje rart det er kø. Ofte ender dissa sjåførene opp med å sperre alle felt fram mot krysset slik at for dei som skal svinge av og har grønt lys må vente på at dinna sinka siger seg fram til krysset
Ok, my bad. Har vært yrkessjåfør i 25 år men da jeg visst tenkt helt feil hele tiden ;)
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Pollux og andersen
Screenshot_20180210-203853.jpg