Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Og der dukket det opp en ny og velformulert påstand; du kjenner selvfølgelig bakgrunnen for min bestilling og påfølgende salg?

Jeg føler egentlig ikke noe behov for å forklare meg, men jeg skal gjøre det likevel. Jeg hadde faktisk håpet at dette endelig ble "min" Speedy, selv om jeg nok ble revet med i hypen rundt bestillingen. Da jeg fikk klokken i hånden, et halvt år senere enn forutsatt, fant jeg raskt ut at dersom jeg skal ha en Speedy til - så blir det den klassiske moonwatch, til halv pris.

Skjønner at denne diskusjonen ikke fører til noe særlig fornuftig, så jeg tror jeg sier god ettermiddag og takker for meg - med mindre det kommer noen nye poster som jeg bare må kommentere :D

Da legger vi ballen død. Personlig plukker jeg opp et eksemplar for å teste den ut om 1-2 års tid, når prisen sikkert ligger under 50', men over 45'
 
Det er et helvete å vite hvor selgers ansvar slutter og kjøper ansvar begynner Ref diskusjonen.

Min mening er at jeg liker å pule i dusjen. Akkurat, en personlig sak.

Kjøp, selg, slutt å stikke nesa si for mye oppi andre sin business. Man kan like eller ikke like, men ikke overvurdere hvor mye folk faktisk gidder å bry seg om hva akkurat du mener om slike ting.
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ, Pippen og TomB
Det er et helvete å vite hvor selgers ansvar slutter og kjøper ansvar begynner Ref diskusjonen.

Min mening er at jeg liker å pule i dusjen. Akkurat, en personlig sak.

Kjøp, selg, slutt å stikke nesa si for mye oppi andre sin business. Man kan like eller ikke like, men ikke overvurdere hvor mye folk faktisk gidder å bry seg om hva akkurat du mener om slike ting.
Pics or It didn’t happen...
 
Da legger vi ballen død. Personlig plukker jeg opp et eksemplar for å teste den ut om 1-2 års tid, når prisen sikkert ligger under 50', men over 45'
Ikke gi dere nå da gutta :) Dette var artig å følge med på. Jeg som akkurat har kommet meg hjem, tatt på meg pysj, ullsokker, bøff og vikinghjelm. Popcornet popper i mikroen og jeg venter i spenning på neste post :rolleyes:
 
..for deg.
Jeg vet om klokken er noe for meg etter 10 min på lanken, da den enten funker eller ikke.
Vil tro det er ganske individuelt hvor lenge man må eie en klokke for å vite om det er noe å satse på.

Så du har aldri kjøpt samme klokke to ganger, som vil si du i første omgang eide klokken for kort tid til å avgjøre likspotensialet? Siden folk kjøper samme ur gjentatte ganger, er det fordi tiden de har gitt uret til å vokse på hånden er for kort.....
 
Så du har aldri kjøpt samme klokke to ganger, som vil si du i første omgang eide klokken for kort tid til å avgjøre likspotensialet? Siden folk kjøper samme ur gjentatte ganger, er det fordi tiden de har gitt uret til å vokse på hånden er for kort.....
Jeg har kjøpt én klokke to ganger, men jeg har ikke muligheten til å inneha flere dyre ur samtidig, så derfor måtte den ut for å finansiere neste ur første gangen.
Og jeg angret fra første sekund jeg fikk den nye på armen.
Derfor ble den opprinnelige kjøpt tilbake, ikke fordi den ikke fikk nok tid til å modne på meg, men fordi savnet etter den ble større enn lysten på noe annet/nytt.
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ og Andreaskh
Jeg har kjøpt én klokke to ganger, men jeg har ikke muligheten til å inneha flere dyre ur samtidig, så derfor måtte den ut for å finansiere neste ur første gangen.
Og jeg angret fra første sekund jeg fikk den nye på armen.
Derfor ble den opprinnelige kjøpt tilbake, ikke fordi den ikke fikk nok tid til å modne på meg, men fordi savnet etter den ble større enn lysten på noe annet/nytt.

Da er det fair, men når andre snakker om de kjøper samme ur 5 + ganger blir det ikke helt det samme som i ditt tilfelle
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Da er det fair, men når andre snakker om de kjøper samme ur 5 + ganger blir det ikke helt det samme som i ditt tilfelle
Så du mener at det er noe galt med meg da jeg har hatt Sixty-Five syv ganger? *confused* Gått i minus hver gang. Jeg er like blid for det. Kjøper den sikkert snart igjen og selger måneden etter
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Så du mener at det er noe galt med meg da jeg har hatt Sixty-Five syv ganger? *confused* Gått i minus hver gang. Jeg er like blid for det. Kjøper den sikkert snart igjen og selger måneden etter

Uten å gå inn i debatten om flipping og profitt må det jo være lov å si at det er noe "galt" med å kjøpe å selge samme klokke så mange ganger og attpåtil være "fornøyd" med å gå i minus hver gang. Du har jo dumpet og tatt den tilbake like mange ganger som Dolly Duck har slått opp og blitt sammen med Donald. Hvis klokka er så flott skulle man tro den i det minste ble beholdt etter andre eller tredje gang. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreaskh og Grendel
Uten å gå inn i debatten om flipping og profitt må det jo være lov å si at det er noe "galt" med å kjøpe å selge samme klokke så mange ganger og attpåtil være "fornøyd" med å gå i minus hver gang. Du har jo dumpet og tatt den tilbake like mange ganger som Dolly Duck har slått opp og blitt sammen med Donald. Hvis klokka er så flott skulle man tro den i det minste ble beholdt etter andre eller tredje gang. :)

Det eneste må vel da være om noe kommer høyere på ønskelisten og krever kontanter. Når økonomien bedrer seg så kan mye skje.

Det er noe som heter at "kjærlighet er som en beruselse, og alle kan feile i fylla".

Jo, jeg er enig i at det må være kjipt å tape på et salg flere ganger. Men så er det dette med fylla da....

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern og Andreaskh
Så du mener at det er noe galt med meg da jeg har hatt Sixty-Five syv ganger? *confused* Gått i minus hver gang. Jeg er like blid for det. Kjøper den sikkert snart igjen og selger måneden etter

Ikke sagt noe er feil med deg? Men må kunne påstå at du ikke har eid klokken lenge nok noen av gangene til å konkludere om du liker den eller ikke, når du gjentar samme kjøp og salg syv ganger imho.
 
Uten å gå inn i debatten om flipping og profitt må det jo være lov å si at det er noe "galt" med å kjøpe å selge samme klokke så mange ganger og attpåtil være "fornøyd" med å gå i minus hver gang. Du har jo dumpet og tatt den tilbake like mange ganger som Dolly Duck har slått opp og blitt sammen med Donald. Hvis klokka er så flott skulle man tro den i det minste ble beholdt etter andre eller tredje gang. :)
Nå er det slik som skrevet tidligere at iallefall for min del vokser ikke penger på trær og ulike årskaer fører til at klokker selges. Det være seg lei av dem, byttehandler, good-will salg til venner, generelt det å betale regninger/alternativt nye klokker. Hadde jeg hatt en pengepresse, ville alle ha blitt beholdt, men sist jeg sjekket var ikke det lov iht. norsk lov
 
Ikke sagt noe er feil med deg? Men må kunne påstå at du ikke har eid klokken lenge nok noen av gangene til å konkludere om du liker den eller ikke, når du gjentar samme kjøp og salg syv ganger imho.
Poenget mitt er at det ikke er noe feil å ha samme klokke mange ganger. Klokkegalskap er en sykdom, dog ikke påvist ENNÅ :)
 
Poenget mitt er at det ikke er noe feil å ha samme klokke mange ganger. Klokkegalskap er en sykdom, dog ikke påvist ENNÅ :)

Hvis du vet at du skal lett finne klokken igjen er det ingen problem å la den gå vekk for denne gangen for å finne den igjen senere...
Men det kan du ikke gjør med en del andre "sjelden utgaver" eller "vintage";)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern og Rød