Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Innføre postcount på 20 før man kan poste i K/S?
Det har vært krav til antall poster tidligere, blant annet for å få være med på passaround. Da blir det bump-o-rama i unboxinger av allerede flippede ur og andre lite dagsaktuelle tråder.
 
Det har vært krav til antall poster tidligere, blant annet for å få være med på passaround. Da blir det bump-o-rama i unboxinger av allerede flippede ur og andre lite dagsaktuelle tråder.
Det er vel helst 20 nye innlegg - tilsvarende Klocksnack. Om noen velger å poste 20 innlegg uten "verdi", så blir vel det en sak for en moderator.
 
Antall posts kan enkelt "games", som folk antyder, og jeg kan forestille meg at det kan gå ut over kvaliteten på en del tråder. En annen mulighet, eller et tillegg, er å la profilen "modnes" med kriterier som er litt mindre konkrete men der tid siden profilen ble opprettet, innlegg, "likes" inngår i vurderingen, men der det er opp til admin/moderator å løfte opp newbie-profiler til en KS-verdig status. Hvis man ikke vet nøyaktig hvilke kriterier man blir vurdert etter og det er en subjektiv greie i det, burde det være et incentiv til å bidra positivt og ikke bare spamme for å øke post count.

Forøvrig kunne det være et bidrag til KS om annonsene faktisk ble stående, inkl prisforlangende, dvs at man faktisk ikke hadde mulighet til å endre primærannonsen annet enn å legge til oppdateringer. Må/bør ha en løsning for alvorlige trykkfeil, men hvis det var mulig å gå inn i KS og undersøke prishistorikk på objekter, ville alle få et bedre bilde av markedet. Hvis man ikke vil vedstå seg historikken sin, kunne man f.eks. flytte annonsene til anonyme profiler post festum (automatisk etter en tid eller on request). Eller noe sånt.
 
1 månad efter registrering innan man kan lägga upp annons i K&S er nog bedre än 20 posts enligt meg.

20 posts kan du få ihop på 30 min, vent en månad er ikke så moro, er man seriös venter man annars drar man annerstedes :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
D1F2ADBF-BE75-4A7C-AFD8-ED0D2987EAC4.jpeg
Legger man bort selektiv hukommelse så er det slik at TSsamfunnet selv også har produsert hype etter hype

Kanskje litt originalitet hadde gjort noe med den ene og den andre prisgaloppen.
 
Godt sagt!

Jeg blir imidlertid rimelig oppgitt over det ekstreme og ensidige fokuset på gevinst. Det samme gjelder kjøpere/selgere som kun er på jakt etter dette, som ikke er entusiaster, og dermed gjerne kunne ha funnet seg en annen arena for sine «invisteringer» :(

Blir ikke dette vel dobbeltmoralsk fra din side? Du plukker opp en speedy tuesday fra forhandler 13.oktober, og legger ut salgstråd samme dag, jmf salgstråden din - med da et påslag på 8000,-. Du er ikke bedre enn enn de som prøver seg på 20 000 i fortjeneste, når du selv søker gevinst. Walk the talk, kanskje? Er kun ett medlem her inne som jeg har sett faktisk være gem med å selge for RETAILPRIS på en ettertraktet Skydweller i SS, med blå skive, dere andre sier dere stort sett enige i at profittfokus er en uting, men når dere står på venteliste for et ur og får tilbud fra AD sier dere ikke neitakk. lol.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersp
Blir ikke dette vel dobbeltmoralsk fra din side? Du plukker opp en speedy tuesday fra forhandler 13.oktober, og legger ut salgstråd samme dag, jmf salgstråden din - med da et påslag på 8000,-. Du er ikke bedre enn enn de som prøver seg på 20 000 i fortjeneste, når du selv søker gevinst. Walk the talk, kanskje? Er kun ett medlem her inne som jeg har sett faktisk være gem med å selge for RETAILPRIS på en ettertraktet Skydweller i SS, med blå skive, dere andre sier dere stort sett enige i at profittfokus er en uting, men når dere står på venteliste for et ur og får tilbud fra AD sier dere ikke neitakk. lol.

Godt jeg kan more deg med et innlegg.

Jeg tenker du burde forsøke å lese hele posten min før du kommenterer. Ingen selger under markedspris, heller ikke undertegnede. Du mener kanskje jeg burde solgt til pålydende, og latt noen andre ta en evt. gevinst? Eller kanskje jeg bare burde beholdt en klokke jeg ikke ville ha?

Siden du tydeligvis følger godt med kan du jo ta en titt på mine andre salg her på TS og vurdere hvor mange av disse er gjennomført med profitt. I samme slengen kan du se hvor lenge jeg har hatt mine klokker som har vært til salgs. Et gammelt ordtak sier at en enslig svale gjør ingen sommer.

Jeg er på TS fordi jeg er opptatt av klokker, ikke fordi jeg har noe mål om å tjene penger på min hobby. Salg er dessverre en nødvendighet i denne hobbyen, da penger ikke vokser på trær.
 
Godt jeg kan more deg med et innlegg.

Jeg tenker du burde forsøke å lese hele posten min før du kommenterer. Ingen selger under markedspris, heller ikke undertegnede. Du mener kanskje jeg burde solgt til pålydende, og latt noen andre ta en evt. gevinst? Eller kanskje jeg bare burde beholdt en klokke jeg ikke ville ha?

Siden du tydeligvis følger godt med kan du jo ta en titt på mine andre salg her på TS og vurdere hvor mange av disse er gjennomført med profitt. I samme slengen kan du se hvor lenge jeg har hatt mine klokker som har vært til salgs. Et gammelt ordtak sier at en enslig svale gjør ingen sommer.

Jeg er på TS fordi jeg er opptatt av klokker, ikke fordi jeg har noe mål om å tjene penger på min hobby. Salg er dessverre en nødvendighet i denne hobbyen, da penger ikke vokser på trær.
Støttes
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Jeg mener man er dum, altfor snill eller altfor rik om man selger langt under markedspris. Markedspris er det kjøper(e) ønsker å betale.
Når jeg måtte selge 116500 i fjor, lå det noen få ute til 140-150K. Jeg solgte ikke for 90-100K som muligens ville vært normalt for en pent brukt klokke til veil. 110K?

Kjøper prutet litt og jeg solgte rimeligere enn alle andre annonserte og begge smilte :)

Ser jeg en annonse der objektet er for dyrt for meg, scroller jeg videre eller sender et bud. Om det ikke blir akseptert, så er det helt OK. Jeg kan ikke bestemme hva selger ønsker å ha for sin klokke og irriterer meg ikke over flere bumbs ;)
 
Jeg mener man er dum, altfor snill eller altfor rik om man selger langt under markedspris. Markedspris er det kjøper(e) ønsker å betale.
Når jeg måtte selge 116500 i fjor, lå det noen få ute til 140-150K. Jeg solgte ikke for 90-100K som muligens ville vært normalt for en pent brukt klokke til veil. 110K?

Kjøper prutet litt og jeg solgte rimeligere enn alle andre annonserte og begge smilte :)

Ser jeg en annonse der objektet er for dyrt for meg, scroller jeg videre eller sender et bud. Om det ikke blir akseptert, så er det helt OK. Jeg kan ikke bestemme hva selger ønsker å ha for sin klokke og irriterer meg ikke over flere bumbs ;)

Stor forskjell på serieparasittflipperne og deg mener jeg. Du kjøpte og koste deg med klokken over en periode og tviler på din intensjon ved kjøp var å tjene penger på den. Om du ble lei, eller ønsket noe annet i boksen, vet jeg ikke. Men at du da selger til markedspris på daværende tidspunkt er helt innafor i min bok. Du gir jo ikke bort penger. Når klokker derimot blir nærmest lagt ut på ulike fora i butikken så snart MasterCardet er trukket, er ikke innafor. Det går kun ut over andre som venter på samme klokke og blir ren spekulasjon.

Venter selv på en Daytona hos AD og har gjort det en stund nå takket være denne invistiringsklanen. Hvor lenge jeg skal ha den aner jeg ikke på nåværende tidspunkt, men kan love at den på da selges uten plasten på og med sjarmerende bruksmerker. Skal jeg selge til markedspris; ja selvfølgelig! Bryr jeg meg om at folk da reagerer på dette; absolutt ikke.

Vet ikke om trådstarter referte til meg i første post pga. jeg la ut Speedy Tuesday til 60K, og bryr meg svært lite om hva han mener om det. Hadde to kjøpere i løpet av perioden den lå ute, en aktiv her i denne tråden, og en annen som da lurte på om jeg ville kjøre budrunde på den siden det allerede var en foran han i køen. Dette ville jeg ikke og kommer til å selge til førstemann til det jeg føler er riktig markedspris om den tiden kommer. Til info trakk jeg ikke annonsen pga. denne tråden og alt svada rundt dette som er skrevet av enkelte.

Nå må folk få hodet ut av vepsebolet og kalle en spade for en spade.