Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

IMG_1574.PNG
 
Hvis jeg hadde sett slike priser på annenhåndsmarkedet på en vare jeg produserte, så hadde jeg gjort det samme. Hvorfor skal invistorer ta profitten?
 
Modell: 116710
MSRP: 75.000 kroner (Helt ny i dag via norsk AD)
TS marked; 74.500 med villedende nypris oppgitt til 79K.
Påslag: 5.000 kroner i villedning. Merk: Hvorfor kjøpe utenlandsk klokke med betalt norsk moms når selger har gjort en dårlig valutadeal?
 
Modell: 116610LN
MSRP: 75.000 kroner (Helt ny i dag via norsk AD)
TS marked; 75.000
Påslag: 0 kroner - men klokka er fra 2015. Hvorfor kjøpe en modell som fortsatt produseres til en bruktpris som er kliss lik en spill ny nå i 2018?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Er dette greit? Har disse AD'ene noen tiltak mot dette?
Hvordan er det for de som ikke har et kundeforhold til en AD eller bare ønsker seg en fin klokke?

Svaret her @gooner87 er vel at AD driver forretning og strever hardt for å oppfylle salgkvoter for å beholde de mest lukrative merkene. De som legger igjen mest penger er viktigst uavhengig om det er flippere eller entusiaster. Noen AD`er har nok den type tiltak du etterspør men mest handler det om business
Hvor kortsiktige noen AD`er kan tillate seg å være så jeg eksempel på i går der en AD i min nærhet solgte Omega, bl.a Globemaster med 50% og 30% rabatt noe som sikkert er helt imot uttalt policy fra sentralt hold. Ikke et enkelttilfelle. Får det konsekvenser? Neppe så lenge salgskvotene oppfylles. Money talks, policy walks.
 
Eg la foresten merke til at der på et annet populært klokkefora er dukket opp nye firma som spesialiserer seg i luksusklokker, og då også av typen med plasten på "rett fra Ad"
God foretningsmodell det :D

#klokkeinvistering
 
Eg la foresten merke til at der på et annet populært klokkefora er dukket opp nye firma som spesialiserer seg i luksusklokker, og då også av typen med plasten på "rett fra Ad"
God foretningsmodell det :D

#klokkeinvistering

Det er ihvertfall fair at det er satt opp som et foretak, så har kjøper rettigheter som en forbruker. I motsetning til flere andre selgere, både på klokkeriet og rolexforum, som har solgt flere klokker i uken i en lengre periode, og som emm helt åpenbart (ev mest sannsynlig) driver virksomhet (profit er formålet) - det er faktisk noen vesentlig forskjeller på privatkjøp og forbrukerkjøp for kjøper. For selger er det jo også enda noen flere forskjeller, f.eks. mtp forpliktelser overfor myndighetene. Det selges med forhandlerpriser, men uten forpliktelser og risiko som en forhandler har, det er ganske ufair.
 
Hvor kortsiktige noen AD`er kan tillate seg å være så jeg eksempel på i går der en AD i min nærhet solgte Omega, bl.a Globemaster med 50% og 30% rabatt noe som sikkert er helt imot uttalt policy fra sentralt hold. Ikke et enkelttilfelle. Får det konsekvenser? Neppe så lenge salgskvotene oppfylles. Money talks, policy walks.

Ok, nå ble jeg nysgjerrig
 
Synes dette er ganske interessant.

Ved en prisøkning. Er det bare for å ikke la disse private investorene ta hele profitten?

Vil en prisøkning dempe disse ville prisene eller vil det bare medføre enda høyere priser på bruktmarkedet av disse såkalte spekulantene og investorene?
Vil dette sprekke boblen eller bare gjøre at den blir enda større?
 
Synes dette er ganske interessant.

Ved en prisøkning. Er det bare for å ikke la disse private investorene ta hele profitten?

Vil en prisøkning dempe disse ville prisene eller vil det bare medføre enda høyere priser på bruktmarkedet av disse såkalte spekulantene og investorene?
Vil dette sprekke boblen eller bare gjøre at den blir enda større?

De skal nok få det til å skyte prisen opp på en vanlig Sub til underkant av 100K før alt sprekker.
Det blir gøy å se hvordan det går etterpå...
Jeg snakket med en venn i Sveits om dette og han mener at Rolex vil spille på eksklusivitet ved å redusere produksjonen. Hvem vet...
Men som vi vet, er ingen nedgang i sikte.

Er det verdt å lese litt doomsday sinnsyke konspirasjonsteorier fra Deutsche Bank som egentlig skal aldri skje fordi vi har ikke lyst for det:rolleyes:;) ?
https://www.cnbc.com/2017/09/19/whe...s-the-next-financial-crises-could-happen.html
 
Litt i forlengelsen av dette med påslag lurer jeg litt på hva folk tenker om oppgitt butikkpris i stedet for å oppgi hvor mye man faktisk betalte i butikken. Er det ikke litt misvisende når man påberoper seg for eksempel 20% i forhold til listeprisen når klokken er kjøpt ny med like stor eller større rabatt? Så vidt jeg har skjønt er det ikke uvanlig at noen merker nesten uten unntak operer med 10-15-20% av «listepris». For en som ikke vet hvilke rabatter man kan forvente seg på tilsvarende klokke ny fra AD sparer man kanskje ikke de kronene man trodde man skulle spare ved å kjøpe brukt, og det kan som noe sleip markedsføring?