NOMOS Glashütte

8FB3E3EE-8E5E-4EB0-AF6E-6479F84DF366.jpeg

Da er Lambda-en på vei til Glashütte siden stopp-sekund har sluttet å fungere. Håper å ha den tilbake i slutten av januar.
 
Jeg har kikka litt på denne nyheten:


Vis vedlegg 275567
Fin klokke, men jeg synes den er lite "lite Nomos"
Tenker at den er en fin konkurrent til BB41 som jeg har selv, eller Omega AT som jeg vurderte da jeg endte med Tudor, så den kunne godt vært en kandidat mot dem.
Synes likevel den blir litt kjedelig sammenliknet med det jeg forventer av Nomos, men det har kanskje mer med mine forventninger å gjøre enn selve klokken isolert.

Det som faktisk er en dealbreaker er "1000ft" på skiven. Hva faen er greia med det?
Det er jo både upresist og i forbanna ubrukelige enheter. Hadde forvententet mer av disse tyskerne.
Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig skuffet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen
Jeg vil veldig gjerne like en del av de Nomos-klokkene, men jeg syns formen blir så underlig på armen min.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Jeg vil veldig gjerne like en del av de Nomos-klokkene, men jeg syns formen blir så underlig på armen min.
Jeg har nå Lambda og har før hatt Tangente og føler at begge sitter bra. Men de kan bli lange og henge over håndleddet. Hvilke har du prøvd?
 
Jeg har nå Lambda og har før hatt Tangente og føler at begge sitter bra. Men de kan bli lange og henge over håndleddet. Hvilke har du prøvd?
Tangente og Metro. Jeg syns de ble så runde. Jeg skal ærlig innrømme at dette er en litt sær innvending.
 
Tangente og Metro. Jeg syns de ble så runde. Jeg skal ærlig innrømme at dette er en litt sær innvending.
At det ikke er noe materiale mellom lugs slik at de blir ekstra runde og ikke avlange? Da må det bli Club på lenke, men den er gigantisk.
 
Tangente og Metro. Jeg syns de ble så runde. Jeg skal ærlig innrømme at dette er en litt sær innvending.
Synes ikke det er en sær innvendig i det hele tatt. Det er jo veldig runde klokker.

Jeg liker dem, i alle fall Tangente, men syntes ikke noe om dem ganske lenge.

Du kan jo prøve vanlig club eller orion for eksempel, den har litt mer metall på lugsene, og vil nok ikke oppleves like rund.
Vet ikke hvor store håndledd du har, men de har jo uvanlig lange lugs, så litt annerledes blir det.

Club sport er som nevnt veldig stor, men jeg tenker at vanlig club vil gi en helt annen opplevelse enn Tangente og Metro.
(dessuten står det 1000feet på skiven til sport :poop:(n))
 
Tangente og Metro. Jeg syns de ble så runde. Jeg skal ærlig innrømme at dette er en litt sær innvending.
Synes ikke det er en sær innvendig i det hele tatt. Det er jo veldig runde klokker.

Jeg liker dem, i alle fall Tangente, men syntes ikke noe om dem ganske lenge.

Du kan jo prøve vanlig club eller orion for eksempel, den har litt mer metall på lugsene, og vil nok ikke oppleves like rund.
Vet ikke hvor store håndledd du har, men de har jo uvanlig lange lugs, så litt annerledes blir det.

Club sport er som nevnt veldig stor, men jeg tenker at vanlig club vil gi en helt annen opplevelse enn Tangente og Metro.
(dessuten står det 1000feet på skiven til sport :poop:(n))
Det er bare en løsning
1642613294346.png

eller hvis du vil slå på stortromma
1642613333229.png
 
Skulle ønske Nomos hadde kortere horn/vingespenn på en del av klokkene sine, da spesielt Orion. Oh well.
Enig. Nomos henger litt etter i det å lytte til forbrukerne. Men igjen, Minimatik har kortere horn (lug-to-lug på 42.3mm vs 44.4 for Tangente, begge rundt 35mm) og for meg ser det rart ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas