Ny Submariner, trenger noen tips.

Ikke sikkert alle liker å få karekterisert klokken sin sånn om de ikke har bedt om det...

Heldigvis er det nå engang slik at mange av oss ikke forguder 50 år gammel teknologi og design og faktisk setter pris på de fremtidige klassikerene mens de fortsatt er kontemporære.. ;)

Heldigvis er det nå engang slik at mange av oss ikke forguder 50 år gammel teknologi og design og faktisk setter pris på de fremtidige klassikerene mens de fortsatt er kontemporære.. ;)

+1

Det går også an å like dem begge, slik jeg og sikkert mange flere gjør. :D

+1

Ja jøss, 16610LV er utrolig fin. Har jo en 16610LN selv i tillegg til 116610LVen, den gamle kassen er flott og kler virkelig maxidialen som LVen har.

Poenget er dog at ting ikke er feil bare fordi det er nytt og anderledes ;)

Hulken spiser Kermit til frokost IMHO, men den er fin den og :cool:
Digger den litt blasse grønnfargen på ceramic-bezelen.

Jeg setter utrolig stor pris på Hulken min, virkelig en fantastisk klokke. Grønnfargen i skiven er vanvittig flott å se på.

Jeg er enig med dere, hulken er fantastisk.

Ikke sikkert alle liker å få karekterisert klokken sin sånn om de ikke har bedt om det...

Det går fint Mikke, jeg sorterer ut kommentarer fra de som har en noe merkelig måte å få frem meningene sine på;)

+1

Jeg liker begge, men jeg må si jeg syns Hulken er skilengde foran. Jeg mener hvertfall det denne uka:)

Nå har jeg vært innom og sett på klokkene. Jeg så på Hulken og en 14060, da det var det eneste de hadde inne. Jeg tror nok at formfaktoren på 116610 passer meg bedre en den gamle modellen. Den virker litt barskere i mine øyne og jeg liker det.
Grønnfargen er fin og den kunne vært aktuell dersom jeg hadde en svart klokke i samme klasse fra før. Ettersom dette blir min første Rolex, tror jeg det er lurt å starte med en litt mer diskret i svart.

Nå er jeg veldig usikker på om jeg skal finne en brukt eller kjøpe ny. Det florerer vel ikke akkurat av 116610. Prisene ligger vel rundt 40k for en brukt og 50k for en ny. Hvis jeg finner en brukt til under 40k, vil jeg tro at det er et godt kjøp. Spiller ingen rolle om det er noen hairlines i den, da det vil bli min primære bruksklokke og den vil få noen etter få ukers bruk uansett.

Høres ut som en god plan. De ser ut til å gå for rett nord for 40 lapper brukt, rundt der er nok realistisk.
Men før du bestemmer der ringer du som alltid Urmaker Jørgensen for å få en pris du kan leve med ;).

Det er så hipt å like vintage og kritisere den nye Sub-c. Jesp.

Nemmen Flyback da, fått deg lite søvn i det siste eller!?

Jeg trodde jo teksten var "hip to be square"?
[video=youtube;LB5YkmjalDg]http://www.youtube.com/watch?v=LB5YkmjalDg[/video]

:)

Jeg skal en tur til Gran Canaria på fredag med familien. Tar en tur innom en AD der og ser hva de har og hva det koster. Hvis det er fristende nok, så kanskje jeg slår til ;)

Da var det gjort. Gikk til innkjøp av en splitter ny 116610 på Gran Canaria. Må ærlig inrømme at jeg var litt ferieruset og slo til da jeg hadde muligheten. Det er jo det ferie dreier seg om. Ha tid til å gjøre slike innkjøp og nyte det i stedet for å hastekjøpe i en ellers stresset hverdag.

Er superfornøyd så langt. Klokken oser av kvalitet og kan ikke sammenlignes med noe jeg har hatt tidligere. Jeg blir litt småglad hver gang jeg ser på den og glemmer nesten å se hva klokken faktisk er. Ofte må jeg se to ganger ;)

Legger ved noen bilder av herligheten, tatt med iPhone :/
IMG_0741.JPG

IMG_0745.JPG

IMG_0743.JPG

IMG_0744.JPG

IMG_0747.JPG

IMG_0749.JPG

IMG_0752.JPG