Ny Submariner, trenger noen tips.

Gratulerer med lekker klokke! Utrolig bra bilder du har tatt også. Kult.

Wow, takk for alle gratulasjoner! Skulle nesten tro jeg hadde fått min førstefødte (er vel kanskje ikke så langt unna ;)

Må si at tidssonen er et forum med mange høflige og trivlige medlemmer. Har lagt merke til at det er usedvanlig lite skittkasting her. Setter pris på det. :)

Kommer snart med litt info om selve handelen for de som er interessert.

Wow...! Om det der er mobilbilder gleder jeg meg til du finner fram kameraet!! :D

Grattis med en flott klokke, har lyst på en slik selv om dagen. ;)

Nå har jeg hatt klokken i drøyt ett år og her er mine erfaringer med den:
Positivt:
  • Fantastisk design. Dette er jo smak og behag, men jeg liker at den er tidløs og har et enkelt design uten glorete detaljer. Tror jeg må vente noen år før jeg kan ha både gull og glitter.
  • Kvalitetsfølelsen er superb. Den er passe tung og kjennes veldig riktig ut på håndleddet.
  • Komfort. Den er veldig behagelig for mine håndledd, vekten tatt i betrakning. Jeg har klokker som er lettere og kanskje også mer behagelige, så dette er relativt.
  • Presisjon. Jeg er overrasket over hvor presis den er. Siden jeg kjøpte den har jeg kun justert den for nye tidssoner.
  • Bruksklokke. Den fungerer til alt. Jeg bruker den daglig. Og til fest.
  • Synlighet i mørket. Den holder veldig lenge på lyset og er synlig gjennom en norsk vinternatt.
Litt mindre positivt:
  • Tikking. Den tikker. Ikke veldig sjenerende til daglig, men på kvelden/natten kan man høre at urverket trasker. Det er forsåvidt kult, men ikke når man skal sove. Jeg sover med klokken og sliter ikke noe med det, men jeg hører at det trasker rundt inni der.
  • Skarpe kanter. Den har noen veldig skarpe kanter, spesielt kronen på lenken. Den har ripet opp både rattet i bilen og ungene har fått noen skraper ved lek.
  • Skjev cyclops. Jeg har fått en av klokkene med skjev cyclops. Det har vært diskutert i noen andre tråder at det skal være sånn, men jeg er ikke helt enig i det.
Generelt sett er jeg veldig fornøyd. Denne kommer jeg til å beholde og supplere med flere varianter etterhvert. :)

Gratulerer med flott klokke! Hvordan greide du å ta så bra mobilbilder a? Det fikser hvertfall ikke min ripete iphone ;)

Jeg får vel stikke ut nakken igjen, men jeg ser ikke den helt store forskjellen på gammel og ny Sub, og i hvert fall ikke nok til å bytte fra ny til gammel.
Jeg vet at den nye har ny lås og keramikk bezel, men hva ellers?

Jeg får vel stikke ut nakken igjen, men jeg ser ikke den helt store forskjellen på gammel og ny Sub, og i hvert fall ikke nok til å bytte fra ny til gammel.
Jeg vet at den nye har ny lås og keramikk bezel, men hva ellers?

Ja, du skal hvertfall ha creds for at du gjør deg bemerket her inne. Smeller du like mye i dørene hjemme? ;)
Jeg legger ved et googlebilde jeg synes illustrerer mye av den kosmetiske forskjellen på 16610 og 116610 ganske godt.

comparison2_zps1cbb0939.jpg

Ja, du skal hvertfall ha creds for at du gjør deg bemerket her inne. Smeller du like mye i dørene hjemme? ;)
Jeg legger ved et googlebilde jeg synes illustrerer mye av den kosmetiske forskjellen på 16610 og 116610 ganske godt.

comparison2_zps1cbb0939.jpg

Ja, den er litt større, men hva ellers? De er jo klin like?

Tror nok det er en god observasjon. Rolex har en sakte utvikling, det er noe av greia deres. :)

Edit: ser mikkumus var ute før meg :)

Ja, den er litt større, men hva ellers? De er jo klin like?

Ja, man ser familielikheten. Hvis man har funnet et design som funker til alt, hvorfor gå bort fra det?
Hvis designet ikke er spennende nok, kanskje du heller skal gå for en Graham eller en KonTike Diver eller noe i den duren.

Kule de også, men det i mine øyne blir det litt som å sammenligne en Porsche mot en Gumpert :)

Edit: Flere før meg, her var dere raske! :)

Redigert:
Jeg tror kanskje @Klokkomaniac er ny i Rolex verdenen. Det er ikke alltid like lett å se forskjell på detaljene for et utrent øye.

Det finnes mye good stuff på internett. Blogger og forum. Ellers kan jeg anbefale The Submariner Story. Der finner du svar på alt du trenger å vite ang. dykkerklokker til Rolex :)

Redigert av en moderator: