Ny Submariner, trenger noen tips.

Prøv litt lengre.

Det var i det minste et klart svar.

Jeg har ikke noe imot detaljer, men når det gjelder new vs old så er det nye urverket og en bezel av keramikk viktigere enn minimale forandringer utseendemessig. For meg.
Hva er forskjellen på en 67, 68 og en 69 Camaro? Rs og SS? Jeg vet, men om en eller annen skulle si at bilene er veldig like, så kunne det ikke falle meg inn å stemple dem som uvitende idioter av den grunn.

..........................

Over til noe helt annet. @Klokkomaniac ; hvilke ur liker du, spesiellt/spesielle ur i tankene? Nettopp kjøpt eller planer om å kjøpe?

Lag en tråd i startgropen og så kommer det nok mange innspill til hva du kan kjøpe eller vurdere å kjøpe, mer eller mindre i henhold til preferansene dine.

@Trådstarter; Beklager at tråden din har sklidd ut slik. Stor sans for reviewen din etter å ha hatt uret ett år, noe flere av oss burde gjøre!!

Redigert av en moderator:
..........................

Over til noe helt annet. @Klokkomaniac ; hvilke ur liker du, spesiellt/spesielle ur i tankene? Nettopp kjøpt eller planer om å kjøpe?

Lag en tråd i startgropen og så kommer det nok mange innspill til hva du kan kjøpe eller vurdere å kjøpe, mer eller mindre i henhold til preferansene dine.

@Trådstarter; Beklager at tråden din har sklidd ut slik. Stor sans for reviewen din etter å ha hatt uret ett år, noe flere av oss burde gjøre!!

Det vet jeg når jeg ser den, holdt jeg nesten på å si.
En Sub står høyt på lista, men som noen kanskje har fått med seg, så lener jeg mere mot en Hulk eller en Pepsi enn en svart. Det betyr ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en svart en.
Jeg har akkurat kjøpt en Lum Tec fra en her på TS. Den er jeg veldig fornøyd med, selv om den overhodet ikke var på radaren før jeg fikk se den her. Jeg hadde null kjennskap til Lum Tec, nå vet jeg mere.
Prosessen er nesten viktigere enn selve kjøpet, så jeg koser meg med det akkurat nå.
Selv om det kanskje ikke virker sånn. :)

@Klokkomaniac Subben kommer i 3 farger (og metaller) svart, grønn og blå. Pepsi er fargen på den eldre modellen av Rolex gmt 16710 som også kom i svart og svart og rød bezel. Der har man en ekstra viser som viser en ekstra tidssone. Den ligner kanskje litt på subben, men er altså ingen dykkerklokke. Snarere en pilot/reiseklokke. Subbens bezel viser minutter for dykking, men Gmt viser tall 1-24 for timer.

Siden diskusjonen i denne tråden går ganske fritt for tiden, slenger jeg inn et spørsmål om forskjellen på gammel og ny:eek:

Hva synes dere om nato på den gamle og nye?

Personlig synes jeg den gamle ser best ut på nato. Synes det blir noe feil med proporsjonene med den nye. Tror dette har noe med de bredere lugsene på den nye. Natoen blir nesten litt puslete. Tror nye modellen faktisk ville sett bedre ut med 22mm lugs enn 20. (IMHO selvfølgelig;) )

Kan vi ikke prate om de som kjøper dyre OEM straps til paneraiene sine istedet for å handle av det originale utvalget til panerai? For den skjønner jeg ikke.

Ser jeg er litt sent ute her men, grattis med flott submariner. :D Jeg liker både den nye og de gamle sub´ene. Den nye er "stor" og virker og være som sagt før meg her av bedre kvalitet, og det hører jo til utviklingen. Samt jeg liker mange av de nye detaljene de har tilført. Når det er sagt, så syns jeg den gamle har mye mer "sexy" former og mer sjarmerende. Men er som sagt i favør av begge deler og skulle gjerne hatt en av hver. Gratulerer igjen med en nydelig sub. :)

Edit: Skulle veldig gjerne hatt flere av hver egentlig =) hehehe

Kan vi ikke prate om de som kjøper dyre OEM straps til paneraiene sine istedet for å handle av det originale utvalget til panerai? For den skjønner jeg ikke.

Nå har ikke jeg fulgt med på denne tråden en liten stund og gidder ikke å bla tilbake i tilfelle jeg har gått glipp av noe her og ditt innlegg @Lilac har annen mening, men jeg skjønner ingenting jeg heller. Da tenker jeg på det du skriver...

Oem=original equipment manufacturer, dvs "det originale utvalget til panerai" slik du skriver...........

Nå har ikke jeg fulgt med på denne tråden en liten stund og gidder ikke å bla tilbake i tilfelle jeg har gått glipp av noe her og ditt innlegg @Lilac har annen mening, men jeg skjønner ingenting jeg heller. Da tenker jeg på det du skriver...

Oem=original equipment manufacturer, dvs "det originale utvalget til panerai" slik du skriver...........

Oki, mente aftermarket, men resten av innlegget la vel igjen liten tvil om hva jeg mente. Deduksjon.

Oki, mente aftermarket, men resten av innlegget la vel igjen liten tvil om hva jeg mente. Deduksjon.

Hehe ok, tror nok de fleste skjønte hva du mente, men denne tråden har vel for lenge siden sklidd ut og synes vel kanskje ikke ditt innlegg hørte til her heller.... (Like mye som mitt gjorde :) )

(Skal flytte meg over til fylletråden nå :) )