+ 1 Utrolig godt formulert
@Entropy
Skille:
@Klokkomaniac jeg tror det er plass til alle i denne restauranten, og flere av medlemmene har vært her mange tusen ganger, og har en lidenskap for hobbyen sin som gjør at noen er villige til å bruke seks-syvsiffret beløp på denne interessen hvor da som sagt lidenskapen ligger i detaljene (helt utrolig hva enkelte kan her inne, og det er morsomt å følge med).
En litt mer form for ydmykhet og litt mer forhåndsundersøkelser før uttalelser hadde nok hjulpet deg lettere inn i restauranten. Du har særdeles mange innlegg på kort tid og mye av det du spør om kan enkelt søkes opp på Forumet. Da har du fått et par konkrete tilbakemeldinger, og med litt korrigering vil du nok oppleve dette som et hyggelig sted - det er jo bedre å få denne tilbakemeldingen mens du sitter i baren og venter på at bordet blir ledig.
Først, beklager til trådstarter for at vi drifter ut av sporet han startet i.
Jeg er medlem av flere spesialfora på nett. Noen av dem er jeg relativt noob i (som her), andre er jeg mere spesialist i.
Jeg har aldri fått en mottagelse som jeg har fått her noe annet sted. Her inne blir helt enkle uttalelser blåst helt ut av proposjoner, og dere går ikke av veien for å forskjellsbehandle grovt.
Jeg postet at jeg kunne få kjøpt en ny Sub i utlandet for ca 43000 NOK. Øyeblikkelig kom det flere poster som advarte meg mot å gjøre noe ulovlig, link til artikkel der en fikk bot på over 100000 kr for å smugle en Rolex, og klar beskjed om at det er forbudt å omtale ulovligheter her på forumet.
Greit nok, men så ramlet jeg over denne tråden der trådstarter har kjøpt Rolex på Kanariøyene. Hva er reaksjonen her?
Gratulerer med kjøpet!
Når det gjelder gammel og ny Sub så begynte jeg å tro at det var noe galt med meg. Så jeg ba guttunger på 10 forklare forskjellen på de to. Hmmm, den der er litt større, og den er litt forskjellig ved knappen. Ellers er det ingen forskjell.
Så når jeg sier det her og får mange reaksjoner fra dere på hvor uforstående jeg er? Vel, da er det ikke jeg som er problemet, det er dere. Klokkene er like, og det er helt greit, men det er ingen forbrytelse å si det.
At jeg har vært aktiv her? Ja, jeg lurer på mye, og jeg synes det er hyggeligere å diskutere med mennesker enn å google. Ikke visste jeg at at være aktiv var en overskridelse av en eller annet uskreven regel heller.
Det er kanskje et sovende forum dere vil ha?
Hvor lenge synes dere at vi nye skal stå med lua i hånda før man får lov til å si noe?