Tudor var et datterselskap av Rolex tidligere. Et billigere alternativ til Rolex. Tudor ble levert med ETA verk, men med Rolex sine kasser. Nå står Tudor på egne ben, og har ingen relasjoner til Rolex (såvidt jeg har forstått).
Tudor
Rolex sells less expensive watches under the Tudor brand name, which was introduced by Rolex founder Hans Wilsdorf in 1946. Tudor is actively marketed and sold in most countries around the world including Australia, Canada, most of Europe, India, Mexico, and in South Asia, the Middle East, South Africa and most countries in South America (Brazil, Argentina and Venezuela in particular). Sales of the Tudor line were discontinued in the United States in 2004.[19]
Så det er fortsatt Rolex som eier og styrer. Se også likheten i hjemmesiden - som en kuriositet..
Eg brukar ofte urverket.no som oppslag for å få ein peikepinne på nypris på klokker eg kikkar på - og ser at ein del andre og referer til prisane der.
Finnes det andre slike "oversiktlege" sider som gir tilsvarande info, sidan urverket.no har begrensa utval av produsentar?
Eg brukar ofte urverket.no som oppslag for å få ein peikepinne på nypris på klokker eg kikkar på - og ser at ein del andre og referer til prisane der.
Finnes det andre slike "oversiktlege" sider som gir tilsvarande info, sidan urverket.no har begrensa utval av produsentar?
urverket.no har godt påslag på veil utsalgspris hvertfall på omega
det stemmer ikke i forhold til den norske omega prislisten
jeg kjøpte speedmasteren min på protid sandefjord og med rabatt fikk jeg den for ca samme pris som urverket.no
selger den for
Takkar for tips.
Bruker som sagt dette for å finne omtrentleg pris på ny klokke. Lettare å vurdera pris på forum og ebay når ein veit ca utsalgspris på nytt
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Det er nok rykter i så få fall. Jeg har handlet med urverket og det gikk smertefritt. Hadde de solgt fake og tyvegods hadde de nok ikke vært lenge i bransjen, gitt. Så man handler trygt derfra imho.
Man bør imho også være forsiktig med å gjengi slike rykter, dersom man ikke sitter på noen form for dokumentasjon.
Det er nok rykter i så få fall. Jeg har handlet med urverket og det gikk smertefritt. Hadde de solgt fake og tyvegods hadde de nok ikke vært lenge i bransjen, gitt. Så man handler trygt derfra imho.
Man bør imho også være forsiktig med å gjengi slike rykter, dersom man ikke sitter på noen form for dokumentasjon.
Enig.
Påstander om at noen driver ulovlig og kriminell virksomhet er i seg selv direkte oppsiktsvekkende, og må ikke fremmes på TS som rykte eller på annen måte uten bedre grunnlag/dokumentasjon enn dette.
Generelt er det nok mange som ikke kan like gråsonemarkedet - av ulike årsaker og motiver.
Markedet er imidlertid høyst "legit", hvorenn mye det kan irritere at det er der.
Jeg vil mene - generelt - det kan være sunt å ta et litt mer kritisk blikk på sine kilder, enn å ta for "god fisk" når noen beskriver aktører som dette.