Protid vs Urverket.no
Takk for alle forslag og tilbakemeldinger!
Forstår hva du mener upngo.mp, men jeg har kikket på klokker i 3 år, og den dyreste klokken jeg har kjøpt til nå har kostet ca 3000 kr. Har brukt lang tid på å komme frem til neste og første dyre klokke. Har vert innom følgende klokker: Cartier Tank Solo, Omega Seamaster, Vintage Omega, Vintage generelt, Junghans, Breitling Superocean Heritage 38 mm, (som jeg fremdeles har utrolig lyst på men i neste omgang), Archimede Pilot, Longines Legend Diver osv osv...Helt utrolig mye flott der ute. Vanskelig å bestemme seg. Men jeg vet at når jeg først har fått klokken på hånden så kommer jeg til å elske den. Men nå er det på tide å handle, og ikke bare stirre på et bildet av klokka som jeg finner på google.
Smaken endrer seg, men den endrer seg vel mest det første året. Nå vet jeg mer hva jeg ønsker, hva jeg trenger og hva jeg liker. Tror at Longines Master er en klokke som, til nå gir meg mest mtp design, urverk, merke og "egenskaper" til den prisen
Har til gode å prøve Breitling Superocean Heritage 38 mm...Får jeg til det kan jeg etterpå velge klokke med senket skuldre.. Noen der ute som vil la meg prøve en
?
Takk for forslag boenna_69
! Retrograden er nydelig, men den blir for dyr. Det som var så flott med Longines Master Collection, er at selve designet er utrolig flott og "eksklusivt", urverket er bra og solid, Longines som merke er pålitelig og kjent for god kvalitet og PRISEN. Her får jeg en kjempeklokke som for meg, er mer eller mindre perfekt for en pris som jeg syns er passende for meg å bruke. Synes at 10-13 000 kr for en helt ny klokke er greit innenfor budsjettet
Kommer jeg over 15 000 er det kansje andre klokker jeg heller ville kjøpt for den prisen.
MEN, jeg var i dag hos Protid i Bergen og prøvde en Longines Master. De skal få inn et par nye, en av dem har jeg lyst på. Men prisen var mye høyere hos protid enn på urverket.no. Jeg fikk også inntrykk av at de ikke helt stolte på urverket.no og sa at "vi aner ikke hvordan de får til de prisene" ? Noen som har opplevd dette? Hos protid får jeg jo 5 års reklamasjonsgaranti... Kan være lurt.
Klokken jeg kikker på fra urverket.no er denne:
http://www.urverket.no/longines-master-chronograph-silver-dial-croco-strap-p-7024.html
På protid mener jeg at den ville koste et par tusen mer. Nermere 17.000... mulig jeg roter litt her.
Uansett, hvilke erfaringer har dere med urverket.no ?