Har du troa på Ranheim mot mitt elskede Aafk i dag
@Josef? Regner med at vi stiller sterkt iom at det er siste kamp før sommerpausen, dessuten spiller vel ikke deres beste kort (?) Åsen?
En odds på 1.99 for et Aafk som har forbedret seg sterkt på bortebane siden Rekdal-æraen virker for meg relativt høy, men mulig jeg har oversett noe mtp Ranheim?
Tja si det da
@Eivron!! For Ranheim spiller det ikke noen stor rolle om Åsen er med i dag eller ikke, Sist han har på banen var 5. mai klokken 18.30 ca.. Da ble det tap mot Mjøndalen hjemme. Etter det har det blitt 5 strake 3poengere.
Jeg kan mye mer om Ranheim enn om Aalesund, men noe skal man kunne si om kampen.
Ranheim har sin svakhet mot lag som legger seg lavt og lar Ranheim styre banespillet. Dette har blitt vist mot Bryne som endte 0-0 hjemme, Mjøndalen som endte 0-1 hjemme og sist Strømmen som endte 1-0 seier til slutt. Ranheims styrke er når de kan ligge kompakt i forsvar og kjøre kjappe kontringer. Dette er deres spesialitet og det er nok derfor 5 av 5 bortekamper er vunnet så langt.
Aalesund har et ballbesittende spill der mye foregår rundt Barrantes og det spilles mye ball inn i rommet foran forsvarsfirer til motstander. Litt avhengig av hvem dem har på topp, spiller Aarøy blir det noe mer innleggsfotball.
Aalesunds svakhet mener jeg ligger i at dem kan bli litt naive og miste ball, dette passer Ranheim godt. Men i andre enden kan Aalesunds kombinasjonsspill fremover by Ranheim på store problemer.
Skal jeg si noe om kampen og utfall og odds vil jeg tro følgende. Stor sjanse for at dette blir en jevn kamp. Jeg vil tippe at Aalesund går videre i 6-7 av 10 kamper. Men noen her vil nok gå til ekstraomganger først. Etter 90 min tror jeg at av 10 kamper vinner Ranheim 2-3, 3-4 ender uavgjort og Aalesund vinner 4-5.
Det vil si at oddsen på Aalesund ikke er god nok til å spille på, tror heller ikke at oddsen på Ranheim er god nok. Kanskje er uagjort oddsen den mest spennende av 1x2.
Spennende blir det nok i alle fall, og nyt spenningen med ditt kjære Aalesund og sett heller pengene på noe annet.
Det blir mitt råd i alle fall.
Lykke til!!!