Omegakafe – Løst og fast om, ja dere vet...

Enig.
Den forrige versjonen er også mye klokke for pengene. Rent og ryddig design, slank, vanntett, safir baklokk, ekstremt god lesbarhet under alle forhold. Eneste ulempe er at den ikke er antimagnetisk som den opprinnelige.

På den nye limiterte er det for bling med polerte flater, og lenken/låsen er litt for stor/klumpete. Det samme gjelder den ikke-limiterte nye utgaven, men den er vel helmatt, med noe forskjellig lås (var ikke klar over dette får jeg så de på Oslo Watch fair), mer rotete skive, og en visuell ubalanse mellom kasse/besel/skive på noe vis (tykk besel/høy rehaut?).

Det ligger forøvrig en "gammel" på finn.no nå (den store 41mm).

Her er flere bilder av den gamle:

39mm og 36mm:

23-Zawatch-1280051.jpg
27-Zawatch-1280075.jpg
29-Zawatch-1280085.jpg
04-Zawatch-2060293.jpg

Noen som kjenner prisen på Omega sine NATO remmer?

Så de hadde en i blå og grå som har gått meg hus forbi, den hadde passet perfekt til SMP’n :)

image.jpeg

image.jpeg

Er det slik å forstå at den helsorte Omega-NATOen med metall-spenner kun er å få i de nye Speedmaster-settene? For jeg kunne tenkt meg en slik, men finner de ikke på noen offisiell side.

Vis vedlegg 66228

Vis vedlegg 66229

Er det slik å forstå at den helsorte Omega-NATOen med metall-spenner kun er å få i de nye Speedmaster-settene? For jeg kunne tenkt meg en slik, men finner de ikke på noen offisiell side.

Det blir vel litt overkill å kjøpe ny Speedmaster for å få tak i en ny NATO? Vel, du støtter i alle fall en god sak....

8

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
Var innom Urmaker Lian for å se på en del ting, blant annet nye AT og PO 39.5, samt for å sikle litt på en DJ41 og en Breitling Aerospace +++ Lang historie kort; sannheten er at etter besøket var det pina meg bare én klokke som stod i hodet på meg... Den må inn igjen snarest...

31130423001005-40-small.jpg

Antar det er flere som følger omega på Instagram? Bare jeg som reagerer på den massive markedsføringen de har kjørt i det siste? Eventer blant annet i Venezia med innleide a-kjendiser som Eddie redmayne og allessandra ambrosio. Det må jo koste helt sinnsykt mye penger? Skjønner at markedsføring er essensielt, men dette virker voldsomt og får meg som forbruker til å reagere negativt. Hva er det man egentlig betaler for når man kjøper omega? De er såklart ikke alene om overdådig markedsføring, men det de har gjort i det siste har vært voldsomt.

Antar det er flere som følger omega på Instagram? Bare jeg som reagerer på den massive markedsføringen de har kjørt i det siste? Eventer blant annet i Venezia med innleide a-kjendiser som Eddie redmayne og allessandra ambrosio. Det må jo koste helt sinnsykt mye penger? Skjønner at markedsføring er essensielt, men dette virker voldsomt og får meg som forbruker til å reagere negativt. Hva er det man egentlig betaler for når man kjøper omega? De er såklart ikke alene om overdådig markedsføring, men det de har gjort i det siste har vært voldsomt.

Ja du betaler også for markedsføringen når du kjøper en klokke, og det kan du takke dem for den dagen du skal selge ;)

De største markedsførings budsjetter har i mange år vært Rolex etterfulgt av Breitling.
Omega ligger etter så langt jeg vet.

Et av verdens største klokkemerker driver markedsføring??
Nei dæven....
Hvis du ikke liker det, får du finne deg en independent, og betale hva det koster. FPJ. kanskje?

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Var innom Urmaker Lian for å se på en del ting, blant annet nye AT og PO 39.5, samt for å sikle litt på en DJ41 og en Breitling Aerospace +++ Lang historie kort; sannheten er at etter besøket var det pina meg bare én klokke som stod i hodet på meg... Den må inn igjen snarest...

På siden, er PO 39,5 innafor for menn?