Passaround 2012

Da var klokken kommet til meg. Første inntrykket er bra, klokken ser veldig fin ut, kvaliteten virker bra. Den virker noe liten, men det er nok en vanesak. Reimen er litt for stor for meg, men ikke veldig plagsomt.
Slenger ut noen bilder som ble tatt i en fei :)

975EE992-D0F4-4E83-8270-877C23B1E518-4698-00000272D0D98776_zpsadab9a05.jpg

C8A00A01-F20D-4707-BF1D-BC97E573E88E-4698-00000272D5078073_zpsf98f7af6.jpg

F698CA4C-A58E-4549-BA02-2E183635C251-4698-00000272DA6D4387_zps70d6b84d.jpg

5847BB4B-A1B5-47DE-A3DB-C7B8CAFC84D0-4698-00000272DF1F7D5C_zpsa63e6c0c.jpg

Litt for stor :p
06A8CBE7-C145-4489-B3B5-C71F8BC088AE-4698-00000272E1F17A97_zps31fce34c.jpg

758AEA34-DBC7-405B-8D8A-A50FC4DE3CC3-4698-000002759F2157FC_zps51d9a596.jpg

626B3046-BD23-40A0-8ED3-D67BF50DC788-4698-000002759FCEBB53_zps5dd6499f.jpg

Ja, Eirik har overtatt Nomosen, og det betyr at min tid med den er over. Selv om klokken er noe for liten for min smak, likte jeg den godt. Designet er veldig stilrent og pent, og kvalitetsfølelse på både rem og kasse er god og klokken satt godt på armen. Beholder gjerne denne når runden er over. :)
P2124934_zps83202ab6.jpg

Da var tyskeren på plass hos meg etter en overlevering fra Eirik som til og med ble spottet av et annet forumsmedlem:)

Førsteinntrykket er bra. Klokken virket først litt liten da jeg så den i boksen, men på armen har den absolutt gitt et mer riktig inntrykk, med andre ord den sitter flott på mitt håndledd:) Klokken er både fin å trekke og stille. Klokken virker å være solid laget og den virker rett og slett til å være tysk-kvalitet.

Jeg er nr 15 i rekken som får min uke med Nomosen, og den virker til å fortsatt være i god stand, lite riper etc og det ser ut til at den har blitt behandlet pent:) Men remmen er dessverre ikke mye å skryte av lenger, den bærer preg av god bruk og har gått opp i limingen på den ene smygstolen blandt annet. Så remmen er nok langt i fra like fin som den var når den var nye. Skal se om jeg kan finne en alternativ rem til klokken i løpet av min uke med Nomosen.

SN153203_zps56bf53df.jpg

SN153204_zps7e02ad94.jpg

SN153205_zpsce05184d.jpg

SN153207_zpsc0ee9ef4.jpg

SN153209_zps19101e7c.jpg

Redigert:
Da var min tid med Nomosen over, og den er nå overlevert ona. Jeg må si jeg likte vår lille tysker meget godt, den satt veldig fint på min arm med sine 38mm. Klokken virker en del større på armen enn målene tilsier, og det har nok noe med at den har en ganske lange kasse, dere skjønner hva jeg mener (øre til øre). Kvaliteten virker til å være veldig god, den er flott å stille og trekke. Stilling av dato er dog ikke like smooth, men det går fint:) Fungerer på samme måten som en del eldre klokker feks Constellation "pie pan" med caliber 551, der man må skrue en god del vis man er litt uheldig med hvilken dato klokken har i forhold til hva den skal være.

Videre skulle jeg veldig gjerne sett at vår klokke hadde baklok med innsyn til det fine Nomos verket, men det går jo selvfølgelig ann å få kjøpt for den som vinner klokken, om det er ønskelig selvfølgelig.

Så alt i alt er jeg imponert og ser veldig gjerne at jeg vinner klokken når klokken har vært runden rundt og det er klart for trekning:)

SN153203_zps56bf53df.jpg

M

Litt trist å si farvel, Nomosen er nå i posten på vei til Minuteman.
Etter ett år med en PAM111 på armen, var størrelsen var litt uvant i begynnelsen. Klokken er elegant, og jeg ble fort glad i den. Kvaliteten virket gjennomgående svært god, og den er en fryd å trekke.
Takk for besøket, håper vi ses igjen!

DSC_0009_zps0c738e4f.jpg

DSC_0028_zps5354f978.jpg

DSC_0029_zps384c0787.jpg

Kort oppsummering - ingen bilder. Hyggelig at så mange liker klokken. Og flott at vi ikke har samme smak alle mann her på forumet.

Klokken er pen, men kjedelig - sa kjerringa. Og jeg er enig. Kasse og lugs i fin harmoni, bra finish, virker solid, fin dressklokke, men den mangler det lille ekstra. Det som gjør at jeg kan falle for den. De røde tallene blir et litt halvhjertet forsøk på å gi klokken et litt spenstig preg, men jeg tror det hadde vært mer vellykket med hvite tall, eller ingen i det hele tatt.

Remmen fikk jeg ikke helt taket på og er usikker på om jeg likte den eller ei. Veldig myk og utrolig behagelig, men fikk en litt sånn "er det plæstik eller er det skinn"-følelse. Jeg trodde flere ganger at jeg hadde mistet klokken. Det var helt umulig å kjenne om den satt på armen eller ikke. Så behagelig lett var komboen. Eller så ubehagelig lett. Jeg liker å kjenne at jeg har klokke på armen - iallefall når jeg kjenner etter.

Hos meg ble det et totalt fravær av slørete blikk og siklende munnviker når vi satt i godstolen om kvelden. Tror ikke jeg kastet så mye som et blikk på den bortsett fra da jeg faktisk skulle se hvor mange klokken var.

Sorry, Nomos, men dette ble ikke kjærlighet ved hverken første eller andre blikk. Om jeg skulle komme til å vinne trekningen vil jeg selge den og donere pengene til SOS Barnebyer (seriøst).

Kort oppsummering - ingen bilder. Hyggelig at så mange liker klokken. Og flott at vi ikke har samme smak alle mann her på forumet.

Klokken er pen, men kjedelig - sa kjerringa. Og jeg er enig. Kasse og lugs i fin harmoni, bra finish, virker solid, fin dressklokke, men den mangler det lille ekstra. Det som gjør at jeg kan falle for den. De røde tallene blir et litt halvhjertet forsøk på å gi klokken et litt spenstig preg, men jeg tror det hadde vært mer vellykket med hvite tall, eller ingen i det hele tatt.

Remmen fikk jeg ikke helt taket på og er usikker på om jeg likte den eller ei. Veldig myk og utrolig behagelig, men fikk en litt sånn "er det plæstik eller er det skinn"-følelse. Jeg trodde flere ganger at jeg hadde mistet klokken. Det var helt umulig å kjenne om den satt på armen eller ikke. Så behagelig lett var komboen. Eller så ubehagelig lett. Jeg liker å kjenne at jeg har klokke på armen - iallefall når jeg kjenner etter.

Hos meg ble det et totalt fravær av slørete blikk og siklende munnviker når vi satt i godstolen om kvelden. Tror ikke jeg kastet så mye som et blikk på den bortsett fra da jeg faktisk skulle se hvor mange klokken var.

Sorry, Nomos, men dette ble ikke kjærlighet ved hverken første eller andre blikk. Om jeg skulle komme til å vinne trekningen vil jeg selge den og donere pengene til SOS Barnebyer (seriøst).

Puh, det var bra du sa det, jeg turte ikke for da hadde jeg vel igjen fått bøtta full.
En Sinn Artic hadde vært noe mere passende, og mere i henhold til de satte kriteriene re roughness.
Jeg er ikke med, så det spiller ingen rolle for meg. Jeg greide bare ikke å la være.

På tide med en liten oppdatering her? En post i uka bør det jo minst være i denne tråden...

Det er jeg enig i! Lenge siden jeg har hørt noe - hvor er klokken for tiden?

edit: i følge mine beregninger burde klokken ha vært i Bodø hos Guybrush, i Kristiansand hos ghaugen og burde nå være på eller på vei til sør-Vestlandet for et opphold hos Hopalong og Jayeff.

Redigert:
Hvis den er på vei hit, er det uten mitt vitende.

Jeg minner om at alle deltakere har akseptert reglene, hvor det blant annet heter:

Krilles passaroundregler pkt. 9: skrev:
Deltakere som unnlater å følge opp punktene 5-7 om publisering av erfaringer og/eller bilder av passaroundobjektet, og/eller bryter punkt 8 om videresending innen rimelig tid, forplikter seg til resten av året å publisere daglig i "Dagens klokke"-tråden med et eller flere av følgende ur: 1. Gullforgylt Nixon, minst 50mm. 2. Rolex Submariner kopi med månefase og åpen balanse. 3. Valgfritt Joe Rodeo.

Ha ha :)

Jeg skjønner at folk har det travelt (prioriteringer??), men nettopp dette var hovedgrunnen til at jeg ikke ble med, ref erfaringen fra forrige PA.

Litt kjedelig at folk ikke gjør den lille "jobben" man bør kunne forvente at man gjør ved påmeldelse av passaround runden. Kan selvfølgelig være at en eller annen ikke får oppdatert av forståelig grunn, men det kan vel ikke være såpass mange.. Ingen oppdatering = Inget lodd i loddtrekningen? Var vel snakk om noe slik sist også.. men jeg vet ikke helt, kanskje er det måten å gjøre det på?

Til informasjon har ikke klokken ankommet palmekysten ennå, men det gjør den vel snart. O'lykke :D

Det er jeg enig i! Lenge siden jeg har hørt noe - hvor er klokken for tiden?

edit: i følge mine beregninger burde klokken ha vært i Bodø hos Guybrush, i Kristiansand hos ghaugen og burde nå være på eller på vei til sør-Vestlandet for et opphold hos Hopalong og Jayeff.

Den har hatt litt påskeferie hos meg og jeg må vel kort si at det var et litt skuffende bekjentskap. Remmen var av lav kvalitet noe som ødelegger førsteinntrykket litt. Liker heller ikke så lange lugs. Flott at andre liker den, og jeg tror nok det er en klokke som mange kan like, men den var ikke for meg :)

@ghaugen har den vel om et par dager vil jeg tippe!

Edit: Må beklage om jeg hadde den noen dager for lenge, burde ha fått den i posten før påske, men en litt hektisk ferie gjorde at det gikk i glemmeboka. Nå skal jeg rett på eBay å kjøpe en Joe Rodeo som straff til meg selv! ;)

Redigert av en moderator:
Da var Nomosen fremme i Kristiansand. Fire kjappe bilder følger. Førsteinntrykk er at klokken sitter behagelig på håndleddet. Veldig grei størrelse. En litt rar reim, og litt mye lyder om du trykker på barettene. Rent umiddelbart plager ikke de lange lugsene meg noe.

001NomosGWH_zpse5217599.jpg

002NomosGWH_zps0fbbeecb.jpg

003NomosGWH_zpsf28a6cc2.jpg

004NomosGWH_zpsffc9e943.jpg

(Og som dere ser var jeg så ivrig at jeg ikke fikk stilt tiden før bildene ble tatt)