Passaround 2012

Ja, en Frederique Constant hadde vært spennende. En liten prat med Tidemann om hva klokken skal brukes til gjør nok susen når det kommer til rabatter også. Er sikker på at vi får en 20K-ish klokke innenfor rammen som krille har satt.
 
Ja, en Frederique Constant hadde vært spennende. En liten prat med Tidemann om hva klokken skal brukes til gjør nok susen når det kommer til rabatter også. Er sikker på at vi får en 20K-ish klokke innenfor rammen som krille har satt.

Enig. Modellen jeg hadde med i mitt innlegg var bare et eksempel. Syns de har mye fint.
 
Leste forresten at de oppleves litt større pga ganske lange lugs..
Men Nomos Club støttes! Om den blir valgt vil jeg nok melde min interesse (om min post-count kvalifiserer til å være med på moroa)

43cdd8e5.jpg


Dette er min Nomos Orion. 35mm. Og lugsa er lange. Jeg kunne ikke hatt den større. Mine håndledd er 5 cm brede. Vil tro at en 40 mm Club fra Nomos blir veldig fin på en mann:)
 
Oris, FC, og Baume et Mercier gis alle en +1 herfra^^ Dykkerne fra Oris må jo være noe av det ypperste innen sjangeren i det prisnivået:O
 
Oris, FC, og Baume et Mercier gis alle en +1 herfra^^ Dykkerne fra Oris må jo være noe av det ypperste innen sjangeren i det prisnivået:O

Langt på vei enig i dette, men dette er også klokker det er mulig å få prøvd på armen i butikk her i Oslo...
Stemmer for at vi velger en klokke som ikke har noen forhandler i landet...
 
Nomos er stilrent, men for meg lugger det litt med lange lugs.

Hva med å kjøpe Fredowitch sin Sub 14060 :D
 
Hva med 0,850K fra hver og så kjøper vi gull-Speedyen til han svensken? Jeg har gullmanko i samlimgen:D
 
Ser at det er mange som sikler litt på Panerai om dagen. Foreslår derfor en PAM 112 selv om den koster litt mer mer enn 12-15k.
 
Et par andre faktorer jeg ønsker å legge inn som forutsetninger:

* ikke brukt (30 karer skal klå på dette, vi trenger all den garanti og kvalitet vi kan få)
* ikke noe mainstream-merke (alle kan gå og klå på en Omega eller Tag på nærmeste Protid)

Det vil altså si at ideelt sett kjøper vi noe fra en liten produsent som hovedsaklig selger på nett, og som kanskje ikke er så velkjent her på berget. En utmerket anledning til å introdusere noe nytt i denne Submarinertette jungelen, altså!

Folkens, her har Krille gitt klare føringer for hvordan han ønsker å gjennomføre, og hvilke kriterier klokken må oppfylle!
Jeg er forøvrig helt enig med Krilles vurderinger...