Passaround 6

Når drar vi igang med ny runde @krille?
Når jeg får hodet over vannet etter nyttår og finner litt tid til å organisere forslag og avholde avstemning. Om noen har lyst til å komme med ytterligere forslag, lobbe for et allerede innkommet forslag eller lage en liten liste med hva som er foreslått sålangt er det bare å kjøre på. Skal prøve å komme videre i løpet av et par dager!
 
DOXA_SUB_600T_862_10_241_25_900x.png
 
Jeg orker ikke å lese alle tidligere PA trådene, så spør her:
Må budsjettet gå til å kjøpe en ny klokke, eller kan den være brukt?
 
Longines har mye fint.
Månefase hadde vært moro å teste ut.
Her en fin versjon i 40mm:
Screenshot_20220104_201932_com.android.chrome~2.jpg


Denne er enkel og flott:
Screenshot_20220104_202129_com.android.chrome~2.jpg


Hva med noe litt mer spesi, f.eks. fra England?
Screenshot_20220104_202824_com.android.chrome~2.jpg


Eller denne fra Tyskland:
Screenshot_20220104_202524_com.android.chrome~2.jpg


Til slutt så vil jeg foreslå noen jeg godt kunne tenke meg å teste ut fra fedrelandet:

Screenshot_20220104_203145_com.android.chrome~2.jpg

https://m.facebook.com/photo.php?fb...724030045620&set=a.1450923021792387&source=49

Screenshot_20220104_204008_com.android.chrome~2.jpg


 
Jeg slenger inn et forslag om noe fra Skottland:
F eks denne:

Nå er jo ikke dette en klokke som er tilgjengelig fra hyllen, men vil bli tilgjengelig ila våren/sommeren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly og ehauger
Jeg har et forslag på en litt annen vri på konseptet i år.
Hva med å kjøpe en ny klokke fra en norsk forhandler som gir en ekstra god rabatt mot at det tydelig fremkommer at klokken er kjøpt akkurat hos den forhandleren?

Litt avhengig av hvilket merke forhandler har så er det plutselig kanskje mulighet for å kjøpe klokker til 50’ - 70’ fremfor 30’.
Utvalget blir plutselig litt mer interessant for flere.
Gulroten for forhandler er at noen av de 29 som ikke vinner klokken kanskje er sugen på å kjøpe den.
Vi kan kanskje også forhandle oss til en ok rabatt til de av de 29 som likte klokken og ønsker å kjøpe den. (eller hele TS)

For å ikke grave rundt grøten så kan jeg fortelle at jeg har gode bekjentskaper til en forhandler som muligens er interessert i et slikt opplegg. Forhandleren er godt kjent her inne på TS.

Hva sier folket og primus motor @krille? Er det interessant?
 
Som forrige gang stiller jeg meg til disposisjon for å sette initiativtaker i kontakt direkte med det merket (eller distributør/agent) man lander på. Å få til en god pris bør være mulig – bare gi en lyd når dere får kommet frem til en kandidat (eller flere).

Opplegg med en random forhandler tenker jeg potensielt kan være litt uryddig ift. oss, retningslinjene, samarbeidspartnere osv. Det betyr altså ikke "nei", men et slikt opplegg må i alle fall godkjennes av oss.
 
Som forrige gang stiller jeg meg til disposisjon for å sette initiativtaker i kontakt direkte med det merket (eller distributør/agent) man lander på. Å få til en god pris bør være mulig – bare gi en lyd når dere får kommet frem til en kandidat (eller flere).

Opplegg med en random forhandler tenker jeg potensielt kan være litt uryddig ift. oss, retningslinjene, samarbeidspartnere osv. Det betyr altså ikke "nei", men et slikt opplegg må i alle fall godkjennes av oss.
Hvem er samarbeidspartnere pt?
 
Otteren og Optura sponser egne forumkategorier fast, henholdsvis IWC og Seiko/GS. Ellers har vi i skrivende stund kjørende annonser fra TAG Heuer og Baume & Mercier via deres norske distributører, som du ser på toppen her.

Ok.
Ser at Otteren ikke har de merkene jeg hadde tenkt å foreslå. (Med unntak av den omegaen jeg slang meg)
Så ingen «konkurranse» der.

Jeg hadde faktisk tenkt Baume & Mercier. Så det kunne jo evt blitt en kul greie mellom TS, importøren og butikk.

Her er de klokkene tenkte å foreslå, med forbehold om at man klarer gode rabatter.
Favoritten er vel Zenithen for min del.
FBEC7A33-95D5-4FBF-A962-18A1AE1AFEFC.jpeg
FBEC7A33-95D5-4FBF-A962-18A1AE1AFEFC.jpeg
0C1FEFD8-46B3-447B-84C9-A63FC9E75148.jpeg
A2ED773A-7AFC-4D32-9049-21DC4531231A.jpeg
2CD67F2D-865A-4561-B9CF-60D933E8B902.jpeg
459BAA4F-E119-4D1E-94C8-AB6280977726.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: hardangervidda
Jeg synes det er ryddig med en «no strings attached»-tilnærming. Om en forhandler uoppfordret velger å slå av noen prosent når Krille ringer og spør om de har den klokken tilgjengelig for et entusiastdrevet prosjekt er det hyggelig.

Liker tanken på at det er nettopp det; et morsomt prosjekt som gjøres av ren entusiasme og nysgjerrighet, der ingen av de involverte aktørene har noen andre baktanker eller kommersiell interesse, verken forhandler, organisator eller deltakere.
 
Redigert:
Jeg synes det er ryddig med en «no strings attached»-tilnærming. Om en forhandler uoppfordret velger å slå av noen prosent når Krille ringer og spør om de har den klokken tilgjengelig for et entusiastdrevet prosjekt er det hyggelig.

Liker tanken på at det er nettopp det; et morsomt prosjekt som gjøres av ren entusiasme og nysgjerrighet, der ingen av de involverte aktørene har noen andre baktanker eller kommersiell interesse, verken forhandler, organisator eller deltakere.
+1