Jeg synes det er ryddig med en «no strings attached»-tilnærming. Om en forhandler uoppfordret velger å slå av noen prosent når Krille ringer og spør om de har den klokken tilgjengelig for et entusiastdrevet prosjekt er det hyggelig.
Liker tanken på at det er nettopp det; et morsomt prosjekt som gjøres av ren entusiasme og nysgjerrighet, der ingen av de involverte aktørene har noen andre baktanker eller kommersiell interesse, verken forhandler, organisator eller deltakere.
Jeg er absolutt ikke enig i dine tanker, da det faktisk er snakk om entusiaster som har entusiasme og nysgjerrighet ovenfor noen merker og SELV har tatt kontakt med en forhandler. Og fremfor å kjøpe en «middelmådig» klokke så har vi entusiaster tatt et initiativ til å tenke utenfor den tradisjonelle boksen for å få et større utvalg å velge i. 30’ segmentet er tross alt ikke så stor og spennende. (Iallfall etter min mening).
De eneste som har baktanker i et slikt scenario ville vært alle oss på TS. Forhandler sitter jo med 0 makt da det er medlemmene her som styrer valget av klokke og dermed forhandler. Er jo ikke garantert at valget av klokke faller på den forhandleren.
Så det at vi her inne som jo er forbrukeren har litt baktanker ser jeg bare som positivt. Det er jo takket være oss at så mange forhandlere/merker kan tjene penger i dette markedet.
Om flertallet her inne også deler dine tanker så skal jeg legge det dødt og respektere at vi ikke deler de samme meningene. Null stress.