Patek 5711 venteliste?

De må nok ha såpass diff. at ikke alle kjøper gull. Hvis gull kun hadde kostet 35-40k mer ville nok mange fler kjøpt den.

Tror nok at det kreves en annen produksjonsmåte å lage gullklokken enn stålklokken. Og siden Patek har en god del lavere produksjonstall en Rolex så blir det jo dyrere pr klokke å lage en gullklokke. Samt at gullklokken selger nok en del mindre enn stålklokken. Så utviklingskostnaden er jo høyere pr enhet. (Gjerne derfor mange gullklokker kommer med skinnreim?)
Lurer på om du får mer valuta for pengene hvis du hiver på et par diamanter også, for selve forarbeidet og arbeidet med å feste dem er jo ikke all verdens?

Etter å ha vært innom så og si alt som selger eksklusive klokker i sentrale London i helgen, kan jeg konkludere med at jeg ikke har sett en eneste Nautilus. ventetiden kan vel dermed anses som reell også i utlandet (ihvertfall i London)

Fire års venteliste i Norge er helt vilt. 5711 har blitt overhypet her på tidssonen. Sånn er det stadig vekk, alle går i flokk og skal ha det samme samtidig, stresser seg opp og må betale dyrt. En periode skulle "alle" ha redsub, så skulle mange ha helgull Sub/GMT, 15300 ble plutselig veldig hot, Pepsimania har for lengst tatt overhånd etc. "Alle" skal ha det samme, for det å ha det "alle" vil ha, er den tryggeste måten å få anerkjennelse på og den sikreste måten å få igjen sparepenga når man blir lei etter en måned eller to, og skal videre til neste hype. Hvilket i og for seg er en ærlig sak.

Fire års venteliste i Norge er helt vilt. 5711 har blitt overhypet her på tidssonen. Sånn er det stadig vekk, alle går i flokk og skal ha det samme samtidig, stresser seg opp og må betale dyrt. En periode skulle "alle" ha redsub, så skulle mange ha helgull Sub/GMT, 15300 ble plutselig veldig hot, Pepsimania har for lengst tatt overhånd etc. "Alle" skal ha det samme, for det å ha det "alle" vil ha, er den tryggeste måten å få anerkjennelse på og den sikreste måten å få igjen sparepenga når man blir lei etter en måned eller to, og skal videre til neste hype. Hvilket i og for seg er en ærlig sak.
Pokker, når du sier det slik må jeg nesten selge igjen, da...:p

@Rød: Hahaha! +1. Lenge siden jeg har smilt så godt av en TS-innlegg:)

Svar: ingenting feil, der du går skapes trender! Og hvis du ikke har lyst å lede saueflokken lengre kan du selge 15300-en til meg!

Til topic: fikk samme svar i Brussel forleden dag, to års ventetid. De tipset om kortere ventetid for gullmodellene av Nautilus, hvilket jeg takket høflig nei takk til...

Og litt ut av topic igjen. Prøvde å kjøpe en AP 15202 hos Bjerke, de ville ikke ta imot depositum engang:(

• Liker
Reaksjoner: Rød
4 år er jo ikke så gale..det betyr jo at det "bare" er 4 stk på listen. De får inn max en i året ifølge Bjerke. Da kunne det jo lett blitt 15 års venting hvis det var flere på listen.

• Liker
Reaksjoner: Olav Larsen
4 år er jo ikke så gale..det betyr jo at det "bare" er 4 stk på listen. De får inn max en i året ifølge Bjerke. Da kunne det jo lett blitt 15 års venting hvis det var flere på listen.

Det var enda bedre. Det var 3 års venteliste. Jeg tok den i dag, så NÅ er det 4 års venteliste.
Jeg fyller 40 år i 2018, så da blir det en ny 5711 i gave til meg selv.

Det var enda bedre. Det var 3 års venteliste. Jeg tok den i dag, så NÅ er det 4 års venteliste.
Jeg fyller 40 år i 2018, så da blir det en ny 5711 i gave til meg selv.

Blir spennende se din unboxing i 2018 da.
Måtte du legge igjen litt av lommeboka di eller er det nok med navn?