Patek Philippe-tråden

Nej vet dere hva, nå har dissa Ådemais Pagait gutta drevet å pepret ut bilder av klokkene sine i flere dager, nå er det på tide at vi P-Boysa tar en counter strike :cool:

Her er mitt bidrag fra i sommer :)



7cca495540f82429cbf1e4cc574d34bd_zpsfca30958.jpg





...... Og ja, jeg vet dere alle lurer på om jeg fremdeles har den, svaret er JA, har bare solgt og kjøpt den tilbake 1 gang :)

Nesten to. Hæhæhæh









 
Min Patek reise... :mrgreen:

Nr.1


Nr.2


Nr.3


Nr.4


Nr.5


Nr.6


Det hører med til historien at jeg nå har ingen... :p
 
Hvilken av Nautilusene holder du gjevest in hindsight, @Hansaeng?

Det er utrolig flotte klokker alle sammen @Trymulf. 5712 var min grail, men 5726 ble min første Patek. Den ble solgt og andre kjøpt, men tror faktisk nå når jeg har fått det litt på avstand så er det den flotteste jeg har hatt. Den er rett og slett perfekt! Kanskje med lenke. Det hadde vært prikken og i'en ;)
 
Redigert av en moderator:
Det er utrolig flotte klokker alle sammen @Trymulf. 5712 var min grail, men 5726 ble min første Patek. Den ble solgt og andre kjøpt, men tror faktisk nå når jeg har fått det litt på avstand så er det den flotteste jeg har hatt. Den er rett og slett perfekt! Kanskje med lenke. Det hadde vært prikken og i'en ;)

Helt enig 5726 på lenke er min drømmeklokke. Hvis noen har en liggende kan den byttes i flere ting, bla. Richard Mille (sa jeg det høyt?)
 
Redigert av en moderator:
@Hansaeng

Hvordan rangerer du Aquanaut i forhold til de ulike Nautilusene du har hatt når det gjelder "godfølelse" ?
 
Redigert av en moderator:
@Hansaeng

Hvordan rangerer du Aquanaut i forhold til de ulike Nautilusene du har hatt når det gjelder "godfølelse" ?

Selvom du ikke spurte meg - så svarer jeg, siden jeg har hatt Aquanaut tre ganger. For meg var det to forskjellige klokker, p.t har 5726/5712 gitt en delt godfølelse av hele Patek-rangen jeg har hatt (samme som @Hansaeng). Jeg vil rangere slik:

1. 5726 og 5712 deler førsteplassen. Derfor tror jeg at jeg må kjøpe en 5712 :p
2. Aquanaut
3. 5711

:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Interessant. Takk for svar. Jeg har gjort et lite eksperiment: Prøvd å holde meg litt borte fra TS i det siste, og i tillegg hatt bare Aquanaut på armen sammenhengende i 39 dager nå. Jeg trodde jeg raskt skulle gå lei, men jeg tror faktisk jeg kunne klart meg med bare Aquanaut. I svømmehall en dag og så på julebord dagen etter. Den gjør egentlig jobben i de fleste sammenhenger.

Roen har satt seg litt og interessen for klokker har gradvis kommet tilbake.
 
Redigert:
Fy flate som jeg savner denne. Den gikk til samler i utlandet, så den ser jeg jeg nok aldri igjen..

 
Hva er det Patek gjør i designet som gjør at klokkene er så behagelig på armen i forhold til andre klokker? Både 5167 og 5711 er jo helt i en klasse for seg på comfort. Er det tykkelsen? Er ultra thin reverso like komfortabel? Eller AP 5202?
 
Hva er det Patek gjør i designet som gjør at klokkene er så behagelig på armen i forhold til andre klokker? Både 5167 og 5711 er jo helt i en klasse for seg på comfort. Er det tykkelsen? Er ultra thin reverso like komfortabel? Eller AP 5202?

Det har nok mye med hvor mye kassen bygger ja, den ligger over håndleddet og ikke oppå som mange andre ur gjør.
De er jo tynne og elegante.
Har fremdeles 5167 som det mest komfortable uret jeg noensinne har eid, tett etterfulgt av nettopp AP RO 15300 og JLC Ultra Thin Reverso. Vil nok tenke med at AP RO 15202 er hakket bedre enn 15300, så æ glær mæ;)

Og du mener vel AP 5402?
 
5711 och 15202 är ganska lika feeling.. 15300 är inte i närheten enligt mig.
 
Du får sikkert 600 i rabatt og da er det plutselig ikke så hakkandes gale lenger..
 
Nautilus startpris?

Har alltid vært litt skeptisk til Nautilusen i forhold til utseende, det samme gjelder forsåvidt RO. Etter å ha prøvd 5990 derimot, har jeg blitt litt frelst da den klokken satt perfekt på hånden. Lurer derfor på hva inngangsprisen på Nautilus med three hands er? 5990 ble vel kanskje en liten drøm, men ser ikke akkurat det som noe realistisk mål for de 5-10 neste årene ;)

IMAG0962.jpg
[/URL][/IMG]
 
178k nå, men desverre 190+ i januar. Også er det vel 3-5 års venteliste i Norge. 6 på liste og de får inn 1-2 i året.
 
178k nå, men desverre 190+ i januar. Også er det vel 3-5 års venteliste i Norge. 6 på liste og de får inn 1-2 i året.

Mulig jeg hørte feil, men jeg mener de på Bjerke sa 5711 nå etter prisoppgangen som fant sted i desember koster 185K. Er jo drøyt hvis det kommer enda en prisoppgang på nyåret, men man vet jo aldri.