Patek Philippe-tråden

Ja, det er litt derfor jeg lurer. For jeg bruker Aquanaut til ALT. Men den har jo ikke komplikasjoner..
 
Jeg brukte min Aquanaut til alt.
Det være seg tennis, jogging, svømming/bading, hagearbeid, vedhugging med øks eller motorsag, snømåking med spade til snøfreser, kjørte ATV, skiftet eksosanlegg, egentlig det meste jeg kunne finne på å gjøre.

Kan skjønne at folk legger fra seg et dressur eller en klokke med mange komplikasjoner, men en sportsklokke med dato burde tåle den slags mener nå jeg.
 
@Havvo; Løpe ville jeg aldri gjort med en Patek. Uansett om den heter Aquanaut eller Nautilus. Men å plaske i bassenget, en tur i steambad/sauna er vel godt innafor. Nå er også min PP5726 nylig trykktestet. So no harm done.

Fort gjort å ta på seg klokka. Ta et bilde, ta fem skritt tilbake å legge klokken i klokkeboksen som ligger like ved inngangen til huset :cool:
 
Redigert av en moderator:
Hva var addressen igjen sa du? ;)

Klokkeboksen pleier å ligge midt i stua. Men for å unngå søl på gulvet ble denne plassert ved inngangen.
Adressen kan du spørre etter hos din lokale 1%er. De passer forøvrig på huset :cool:
 
Jeg har jogget og vært på treningsstudio med min. Mest fordi jeg anså armen som et tryggere sted enn et hotellrom eller en garderobe. Jogging kan da umulig utsette klokken for hardere støt eller bevegelser enn det som normalt oppstår i løpet av en dag? Den er tross alt ikke festet til skoen :D Nå skal det jo tilføyes at jeg bare har billigutgaven uten komplikasjoner da :) Hadde nok derimot ikke følt meg helt komfortabel med en 5712 på badeferie (den er av en eller annen grunn kun ratet til 60m). Det er sikkert en overreaksjon, men husker at jeg følte et lite ubehag med min AP 15400 i vannet.
 
Legitimt spørsmål, @Havvo!
En patek med komplikasjoner består av en rekke komponenter, og da kan et slag ødelegge en liten del.

Min gamle 5980 hadde fått seg et slag, og det ødela flere deler i verket som igjen fucket opp datofunksjonen (også baksiden på skiven hadde blitt skadet, og skive måtte byttes). Ikke billig!
En ansatt på Bjerke kunne i denne sammenheng nevne at PP og ap er de klokkene som oftest må serves før angitt tid da eierne behandler klokkene for uvørent ift at de gjerne har mer skjøre verk (spesielt komplikasjonsverkene) enn arbeidsjerna som finnes i rimeligere klokkemerker.
 
Redigert av en moderator:
Har aldri eid en PP men leser ut i fra denne tråden at selv "Sportsurene" ikke tåler jogging og vann? :confused: Er dette i nærheten av hva som er tilfelle er jeg jaggu meg fornøyd med å holde meg til Rolex divere som du kan bruke til ALT. Har sansen for flere PP men må jo anta at disse er noen skjøre dressklokker som ikke tåler å brukes annet til høytider hvor alle sitter ved bordet til festen er slutt, am I wrong??
Tom
 
am I wrong??
Tom

Ja.

Funker til fiske, skogstur og bading. Min ukompliserte har overlevd trening også, men da har jeg vært for opptatt til å ta bilder.

04AC324E-D59F-4E1A-92E4-9D3C3761F9F9_zpslxwziyaf.jpg


6AE64E0C-061F-4A09-9F3B-487D5E61D2D3_zpsyyomid4z.jpg


BDBF912C-9A11-4E84-9A3C-1A52E04DF5BB_zpsuuoytqal.jpg
 
Ja.

Funker til fiske, skogstur og bading. Min ukompliserte har overlevd trening også, men da har jeg vært for opptatt til å ta bilder.

04AC324E-D59F-4E1A-92E4-9D3C3761F9F9_zpslxwziyaf.jpg


6AE64E0C-061F-4A09-9F3B-487D5E61D2D3_zpsyyomid4z.jpg


BDBF912C-9A11-4E84-9A3C-1A52E04DF5BB_zpsuuoytqal.jpg

Den er rett og slett dritfin - men har du tid til å ta bilder av nestenaktiviteter holder det ikke for meg. :D Savner noen actionbilder her som kan rettferdiggjøre PP. Inntil videre anser jeg dette uret som en dressklokke du ikke kan dusje med.
Tom
 
Har vært en del som spør om man kan vaske kopper med en Sub på armen også...

Jeg har ikke undervannskamera eller actionkamera. Det har derimot denne karen.

DACBC0D6-1178-4D9C-92E0-1C15D1034E00_zps6yn3hwj8.png
 
Har vært en del som spør om man kan vaske kopper med en Sub på armen også...

Jeg har ikke undervannskamera eller actionkamera. Det har derimot denne karen.

DACBC0D6-1178-4D9C-92E0-1C15D1034E00_zps6yn3hwj8.png

Herlig, fint at noen bruker kvalitetsur og ikke er redd for å få lys i safen sin.
Tom
 
Nå tror jeg ikke at du bruker din 5508 til å banke opp 14cm betongulv med en 35kg håndholdt maskin @Tom Henriksen?
Men det er riktig at gamle Rolex kler riper på en helt annen måte enn en delikat patek. Poenget er vel at en Nautilus trolig tåler ganske mye, men den er så delikat i finish og størrelse at jeg kvier meg for å utsette den for de fleste actionaktiviteter. Dette er også for at den ser utrolig bra ut strøken men not so much som en skraphaug. I tillegg galopper servicekost og intervall ved slik bruk. Investeringen på 150-200k også går skeis. Har klokker til forskjellig bruk. Min nautilus er med på det meste av hverdagsbruk, men behandles som den lille prinsessen den er. Har du baller til å bruke 200k på en beater så hadde dette vært skikkelig tøft:) kanskje seinere så vil holdningen min endre seg, men den er en ripemagnet av dimensjoner, og forløpig vil jeg ha færrest mulig:) jeg syns du skal prøve en Nautilus, så skjønner du hva jeg mener.
 
Redigert av en moderator:
Det tror ikke jeg heller.. Men jeg velger å la vær da jeg ikke orker en svett og etterhvert skitten patek.

Svett og skitten Patek??
Vasker jo min 5726 hver kveld før jeg legger meg. God klokkehygienen er noe alle bør ha.
 
Jeg bruker Aquanaut til ALT som sagt. Har hatt den på armen hver dag siden midten av oktober og den egner seg perfekt til hverdagsklokke. Ser like fin og strøken ut