Patek Philippe-tråden

3-5 års venteliste er hvis du ikke gidder å betale depositum. Gjør du det, så er det 1-2 år :)

Pratet med en bjerkeansatt som sa de ikke til depositum pga at det var så få å få tak i at de ikke kunne garantere noe. Dessuten går prisen desverre opp, kanskje mot 195:(
 
Mulig det var betaling på forhånd.. Men mener det var snakk om depositum. Hvit mye er det forresten? Ingen garantier for sluttpris da?

Mao betaler du inn litt så sniker man på ventelista? Høres rart ut med 1-2år da( som forsåvidt er lenge nok i alle tilfeller)
 
Redigert:
Hadde jeg hatt 330.600kr... :mrgreen:

330k sa du @Hansaeng??
Hva er prisen på rem?

f3ylh4.jpg
 
Redigert av en moderator:
Mulig det var betaling på forhånd.. Men mener det var snakk om depositum. Hvit mye er det forresten? Ingen garantier for sluttpris da?

Mao betaler du inn litt så sniker man på ventelista? Høres rart ut med 1-2år da( som forsåvidt er lenge nok i alle tilfeller)

Ingen garantier for sluttpris, nei. Men ja, sniker vel i køen... Er jo sånn verden fungerer?

Uansett, jeg fikk tilbud om å betale depositum - ikke å kjøpe. Jeg syns du bør kjøpe en i backup :)
 
Ingen garantier for sluttpris, nei. Men ja, sniker vel i køen... Er jo sånn verden fungerer?

Uansett, jeg fikk tilbud om å betale depositum - ikke å kjøpe. Jeg syns du bør kjøpe en i backup :)

Vurderer.. Men det er i så fall for å få navnet i sert og videreselge for en god pris:)
 
@Edzilla, mener det var ca. 285.000 (pluss/minus 5K), men jeg kan huske feil.

Er ikke belært eller komfortabel med å være deltagende i fora langt over min prisklasse, men da koster lenken i seg selv det samme som en ny Sub? :mrgreen: I så fall bekrefter det min tanke om at PP fremdeles er langt frem i min urreise
 
Redigert av en moderator:
Er ikke belært eller komfortabel med å være deltagende i fora langt over min prisklasse, men da koster lenken i seg selv det samme som en ny Sub? :mrgreen: I så fall bekrefter det min tanke om at PP fremdeles er langt frem i min urreise

Dere får ta tallene jeg skrev med en liten klype salt, men det var et sted på høyt 200-tallet. Det er en fantastisk klokke som i mine øyne ble enda flottere med lenken, så når vi først er i disse prisklasser, hva er vel en (brukt) Sub fra eller til? :mrgreen:
 
Dere får ta tallene jeg skrev med en liten klype salt, men det var et sted på høyt 200-tallet. Det er en fantastisk klokke som i mine øyne ble enda flottere med lenken, så når vi først er i disse prisklasser, hva er vel en (brukt) Sub fra eller til? :mrgreen:

Haha, noen har det. Vel, om studiene går som planlagt og jeg kommer i et firma med muligheter for karriere om 6-7 års tid, kan jeg kanskje titte i disse prisklasser. Tiden vil vise :)
 
Må nok prøve 5726 på lenke så fort som mulig. London Calling @PEBE

Passer den som kommer på skinnreim på lenke? Mener det var noen som hadde kontaktet Patek og fått svar at den ikke gjorde det. Kan ikke skjønne hvorfor, de kan da umulig lage 2 kasser for en med og uten reim..
 
Redigert av en moderator:
Passer den som kommer på skinnreim på lenke? Mener det var noen som hadde kontaktet Patek og fått svar at den ikke gjorde det. Kan ikke skjønne hvorfor, de kan da umulig lage 2 kasser for en med og uten reim..

Den med rem kan ikke bli med lenke. Å den på lenke kan ikke bli med rem. Hvorfor husker jeg ikke. Men @andersmp @Hansaeng eller @Kawatching husker sikkert.
 
Redigert av en moderator:
Her kommer et spørsmål jeg har gått og tenkt på og fundert på i flere uker nå:


1) @Edzilla fikk sin Nautiuls med komplikasjoner og var tilsynelatenede ute og jogget med denne.

2) @sjuli_123 satte kaffe i strupen når dette ble observert og skrev noe sånt som: "Du kan ikke jogge med denne. Dette er jo ingen Rolex, men en Patek med komplikasjoner"

3 @Edzilla svarer: Nei selvfølgelig ikke. Alt var bare iscenesatt og jeg hadde tatt på meg fullt trenings-outfit bare for å ta dagens bilde. Tror du jeg er helt bak mål eller?


(detaljene ovenfor kan avvike noe, hehe) Men til poenget:



Kan man ikke jogge med en Patek sportsmodell? komplikasjoner eller ei? Jeg tror Patek sportsmodeller er laget såpass robust at de kan tåle normalt bruk, derunder herjing med barn, jogging, sykling, svømming, fjellturer, skigåing osv osv.

Er det jeg som er uansvarlig og ikke har forståelse for kompleksiktet og grad av skjørhet på disse klokkene?
 
Redigert av en moderator:
Jeg har dessverre ikke så god peiling på dette, men jeg har løpt med Aquanaut... Den var jo so behagelig å ha på :mrgreen: Og det er et ekte sportsur.