Planer for 2013

Etter og ha fått samlet ett knippe med Rolex i 2012, så slår det meg....

...kanskje en av hver modell hadde vært gøyalt? Hvilke(n) i 2013 får man bare se ann:confused:
 
Som nyoppvåknet så skal 2013 brukes til å bli vant med å gå med klokker hele tiden, jeg skal lære mer om klokker og jeg skal tenke meg godt om før jeg kjøper en ny klokke.

Det jeg vet er på vei er en Stowa med håndopptrekk som jeg gleder meg voldsomt til.

Ellers blir det vel å forsøke å holde det litt edruelig, har lyst på en Speedmaster Pro og/eller en "basic" Panerai. Var voldsomt facinert av Sub etter kun kort tid her inne, men det får bli senere....
 
Planen er å holde det low key og hanke inn en budsjettbeater, tror det blir en Helson Shark Diver. :cool:
Lånte bilder fra WUS:
026.jpg

003-1.jpg

006-1.jpg


Jeg sa planen... :rolleyes:
 
Ingen planer for 2013. Klokkekontoen er fullstendig skrapet, og er litt usikker på hvordan den skal fylles igjen :S Men vi får se utover året! Skal aldri si aldri :) Har jo lyst på mye forskjellig, så det er jammen ikke lett.
 
Foreløpig er planen JLC, AP eller kanskje noe i gull. Hva det blir får tiden vise.
Speedy pro og vintage sub er også høyt oppe på ønskelisten.
 
Redigert:
Planen for 2013 er en Sub 116610LN og en Omega Speedy 3570. Det er planen i allefall, så får vi se hva det ender opp med. Smaken har endret seg ila et år før for så si det sånn;)

Også mulig jeg selger unna hele samlingen min, og starter å opparbeide meg norges største Invicta samling ...Hohohohoh, nja ...
 
Redigert:
hmm, skal vi nå se... Det er vanskelig å skrive hva man ser for seg i 2013 uten å nevne alle klokkene man egentlig har lyst på, men får prøve å se litt realistisk på det. Dette er ingen rekkefølge på ur jeg ønsker meg mest, men heller et mål på anskaffe minst ett av de urene under.

INN

1. Omega Speedmaster Michael Schumaker ltd. hvit skive. Etter bildene fra Iveland har jeg forelsket meg helt. Kan bli vanskelig å finne, men frister så meget. En vanlig Omega Speedmaster stiller omtrent nesten like høyt.


646107d1331193095-sold-omega-speedmaster-legend-limited-edition-6782576048_5430a686fa_b.jpg



2. Vintage Omega Seamaster 300/120. Rett og slett fordi denne frister meget også. Watchco-versjon er også veldig aktuelt.


462784d1343403106-omega-seamaster-300-vintage-mit-omega-stammbuchauszug-seamaster-300-4.jpg



3. Tudor snowflake. Et lite skritt nærmere Submariner. Dog meget fet!

rolex_image.884816.jpg



På sidelinjen foreløpig. Tag Heuer Monaco. Denne må jeg prøve først for å se om jeg virkelig liker den så godt som jeg liker bildene. Historien er i tillegg meget kul. Blått er rått.

http://www.watchswiss.com/media/cat...525d08d6e5fb8d27136e95/T/H/TH-Monaco-39_4.jpg
TH-Monaco-39_4.jpg




UT

Dievas Vortex. Lite brukt de siste månedene da jeg har innsett at mine håndledd på 17.5 cm blir litt i minste laget. Føler meg mer bekvem med 36-42 mm. Det finnes selvsagt unntak. :cool:

IMG_1823-1.jpg


Ellers så blir det nok et vintage Omega ur inn i samlingen, samt et eller to andre vintage snacks... Tiden vil se. 2013 skal hvertfall bli et betydelig mer aktivt år enn 2012! Håper jeg. :D

Edit: Og selvsagt en bråte med skinnreimer og natos som et naturlig kompliment til klokkene.
 
Redigert:
MM du lovte du ikke skulle legge ut bilder av meg! :rolleyes::p

De Gashütte urene og IWC'n er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å blitt kjent med også.;)
 
Etter at det ble huskjøp til neste år så ser det mørkt ut for noe ny klokke eventyr i 2013
Men en Sub eller GMT 2 hadde gjort seg fint på handledde mitt :)
 
1a7cab7d.jpg

Denne frister veldig. Det er så mange vakre ur fra Grand Seiko:)

Akkurat nå så er IWC Ingenieur aktuell.
P1010122.jpg

3227-01 synes jeg er fin.

IWC-Ingenieur-2013-40mm-01.jpg

Men det er jo ny modell på vei:confused:

5978488939_0947ffdf51_b.jpg

Også er det vintag modellen da. :confused::confused:
Big Ingenieur og Mission Earth syns jeg er litt for store nå, men det kan jo fort endre seg.:confused::confused::confused:

Ellers så er Omega Aqua Terra, Rolex DJ 1 og 2 og exp1 både 36 og 39mm høyaktuelle.
Kommer jeg over en Panerai, Daytona, Speedmaster, Seamaster med sverdvisere eller Breitling Navtimer til en god pris er det også fare for kjøp.:eek:

Vacheron Constantin, Audemars Piguet og Patek Philippe - skulle jeg gjerne hatt, men det får bli etter 2013.
GO Senator 70's og Girard Perregaux 1966 -skulle jeg gjerne hatt, men det får bli etter 2014;)






Men først og fremst må jeg få solgt noe for å få plass til noe nytt.:eek: