Rolex driver jo masse research og utvikling. Er ikke mange andre som tilbyr urkasse i 904 stål og parachrom blue hair spring. Er andre tekniske innovasjoner i urverkene også, men kanskje ikke så mye som hos Omega. Når det er sagt mangler Omega fortsatt mye på Rolex hva gjelder opplevd kvalitet. Er mer skranglefølelse på deres klokker med lenke enn Rolex. Med Rolex på armen er jeg aldri redd for at den skal skades, med Omega føler jeg at jeg ikke helt kan stole på akkurat det. Det kan meget vel være at Omega er vel så solide, og mitt inntrykk av de nye urverkene er positivt. Det er allikevel noe som ikke rekker helt opp til Rolex. Vanskelig å sette ord på det. En eller annen form for X faktor som ikke Omega har.
Jeg tror uansett Omega graver sin egen grav med denne prisstigningen. De selger til et helt annet segment. Rolex tjener masse på gullklokker med bling, og har et større spekter av kunder. De som kjøper Omega er Ola og Kari. Ikke mange som hoster opp 200k for en gull-Omega. Jeg skjønner heller ikke hvorfor Omega prøver seg på samme strategi som Rolex. De bør finne på noe unikt, ikke prise seg ut av kundegrunnlaget sitt og leke snobbemerke som er for fint til å selges i annet enn boutiques.
Oj @KMK9000...
Jeg kan lese at din meninger er ganske følelseladet...For Rolex.
Personlig, tar jeg det rett på fakta:
904L Stainless Steel er ikke noe innovasjon fra Rolex: Men det du vet sikkert.
Så langt som den 316: Det er bare en av de mange stål som fins og som ble utviklet for forskellige bruk.
904L er ofte brukt i korrosivt miljø: Rolex sitt valg. Men 316 gjør jobben uten problem på klokker: Bevist i mange år.
Der snakker vi om en irrelevant forskjell for en man som ligger ikke på bunnen av sjøen, år etter år...(Spist av krabber?)
Parachrom(blue hairspring) fra Rolex er ikke mer "paramagnetic" eller mer solid enn den Silicon Hairspring fra Omega: Helt ærlig, når det gjelder om å gjør jobben...Different color,different smell, different name....Same shit.
Hvis du tror meg ikke: Bevis meg det motsatte.
Du sier: "Når det er sagt mangler Omega fortsatt mye på Rolex hva gjelder opplevd kvalitet."
Jeg har hatt en del Rolex i hendene og bortsett ifra den ny regulerbar foldespenne som jeg skryttet av tidligere: Er det ingen som banker flat den andre på generelt "finish" i de siste modeller...Same shit, different name. Rolex eller Omega briller har jeg ikke.
Der kan jeg si på side at min Seahawk2Pro fra Girard-Perregaux står faktisk høyere enn Omega eller Rolex på variasjon/kompleksitet av "finish".
Du sier: "Med Rolex på armen er jeg aldri redd for at den skal skades, med Omega føler jeg at jeg ikke helt kan stole på akkurat det."
Jeg er glad for at astronauter/cosmonauter tenker ikke som deg...Eller hadde de sendt Nasa og Roskosmos til helvete og kjøpt seg (personlig) en Rolex for sine EVA(extravehicular activity) i sted av den Speedmaster-Pro som er klokken som er gitt(lånt) til dem og godkjent av begge organisasjoner.
Ikke bli skremt å bruke en Omega du: De tåler det... Rolex har ikke monopol på solide klokker. Ikke Omega heller...Så det blir klart.
De klokkene jeg har mest misbrukt var med enkelte ETA urverk inn i seg: Swatch-Group eier ETA(Eterna teknologi) og Omega bla...
Omega fikk seg i siste helle teknologi de trengte til å bygge noe som var solid nok til å tåle så mye som Rolex gjør for å si det sånn.
Du sier også. "Det er allikevel noe som ikke rekker helt opp til Rolex. Vanskelig å sette ord på det. En eller annen form for X faktor som ikke Omega har."
Og der setter vi fingeren på det...Det kalles for "prestisjen" Rolex har oppnåd hos deg og mange andre.
Hvis du ser på Omega sin historie, er det ikke så mye dårligere enn Rolex. Spørsmål er hvordan du ser på den...
Men når man tenker med hjertet og bare hjertet... Kjære Rolex vinner...?
Heldigvis ikke for alle eller Omega hadde gått konkurs lenge siden
Jeg er ikke enig med Omega sin "ny politik" og ingen trenger å bli det...
Jeg er ikke enig med Rolex sin politik heller: Den skaper for mange følelser...
Jeg vil ikke kjøpe Rolex fordi etter min mening de vil ha for mye penger for hva de gir meg: "Prestisjen" berører meg ikke der.
Dagen Omega ligger på samme pris/klokkefaktor ratio som Rolex, da blir det ingen Omega på meg heller.
Redigert av en moderator: