Rolex er definitivt harry

Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Ha ha.:D

Du kan ha så mange Rolex'er du bare vil for meg. Men, har du EN Absolute Music CD i hylla di så er du ferdig i mine øyne...:p

Morsomt å lese TS-folkets meninger om bl.a. hvilke kriterier som legges til grunn for å sette enkelte i bås. :)

Jeg har muligens tatt feil av enkelte TS'er.... :cool:

Jeg har for lengst lært meg at å bås-sette personer slår ofte tilbake på en selv. Å ha en Rolex på armen eller ha ketchup på indrefiléten gjør ingen til "drosjesjåfør" eller lignende.

Ser i forumet at enkelte liker å fremheve sansen for ulike verdi symboler, og gjerne tilkjenne gi ulike ståsteder, men en skal da ikke stigmatisere dem for det?

Lurer på hvilken bås jeg er satt i som har klokken på høyre arm, tattoo av PAMlogo på armen og stjerner "svidd" inn på halsen? :D

God helg og snart,- god påske!!

Jeg sjønner faenmeg ingenting av denna tråden. Er Rolex harry nå liksom? Rolex??? Hæ??? Hadde de liksom solgt Rolex mitt på dyreste Karljohan om det var harry?? Handerre proffesorn vet faenikke hva han snakker om. Dagens klokke:

P4150052.jpg

Jeg lurer på om folk som syns Rolex er tacky, harry etc har en spesiell type rolex i tankene, kanskje spesielt helgull. Hvis du har f.eks en Explorer II med sort skive, hvor mange vil tenke over at det er en rolex før de er nærme nok til å lese ordet "Rolex"? Og hvor mange vil se den på avstand og tenke "HAAARRRYYYY"?

Harrytur!

I løpet av påsken tar jeg med kona til Strømstad.

Om noen observerer en kar med penere kone enn han bør ha. Og vedkommende har Rolex på armen så vennligst ikke kommenter det i klokkespotting.

God påske!

GodP%C3%A5ske.jpg

Hoppalong: Hvor kjøpte du den brystkassetupeen?

Rolex er ikke harry- det er "Dubai" i finere kretser. Samtidig kan personen ha kjøpt seg uret fordi man vet at det er av utmerket kvalitet. Med de enorme produksjonstallene er det heller ikke spesielt eksklusivt. Det er vel litt som Toyota, kjempebra og masseprodusert. Mye gamle penger med rolex som har det fordi man vet det er et ur man kan ha resten av livet. De samme folkene som kjører Mercedes børstraktorer.

Fra spøk til alvor, det mest oppsiktsvekkende her er vel at lektoren har så lite dybde, og her faktisk beviser at dette er noe han kan svært lite om. Kanskje han angrer på at han uttalte seg? Dette går i bølger. Ifølge min sønn som er helt fanatisk når det gjelder armbåndsur er Hublot, Breitling og visstnok Panerai det som er mest Dubai om dagen. Kommer sikkert til å forandre seg over påske :)

Jeg er forresten harry idag, med min explorer som jeg har arvet fra min far.(Med plastglass!) I følge de yngre gutta på jobben er den en innertier, og det synes jeg selvfølgelig er artig. For min del er jeg mest fornøyd med at den ikke er så stor og spiser opp skjortemansjettene. Og at min far har hatt den.

Ps! Med min sønn på telefonen får jeg opplyst om at Paneria ikke er Dubai- ennå.

Angrer seg nei? Faktum er at 1. forelesning for hvert eneste kull i hvert eneste kurs går ut på å presentere disse teoriene han har skapt. "Kjøleskaps-teorien".. Det er ifm denne han hiven klokken opp på overhead :)

Fyren roter mye rundt, småflørter med jentene på 1. benk, legger inn bilder av penisen til Kåre Conradi midt i presentasjoner bare for å få folk til å våkne, etc.. Men jaggu fikk han meg gjennom statistikk :D

Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Haha, jeg måtte bort i min egen og se. Smekker furuhylle fra Beito som balanserer på de tre beina hunden ikke har gnagd helt vekk, med Toppen Bech, brennevin, erotisk grafikk (må være en gammel julegave) og en tegneserie.

Hva slags ur kan veie opp for dette kaoset? :D

_MG_1621.jpg

Den eneste og bombesikre måten å ikke bli klassifisert som "Rolex-Harry" er å gå med en vintage Rolex.

Etter nesten å ha mistet motet klamrer jeg meg nå til håpet om en '59 null-gull Oysterdate klassifiseres som vintage.

Knudsens teser er ikke helt på jordet, men han er definitivt lite oppdatert på hva som er in og out nå om dagen. Selv må han være nærmere drosjesjåfør enn noe annet. En som liker å flashe sin suksess er definitivt Harry, og når han i tillegg ikke selv har lykkes i næringslivet, men jobber som "lærer" på BI så blir han lite troverdig. Det er mulig han hadde rett en gang, men in og out endres raskere enn han sannsynligvis klarer å følge med på. Skulle ikke forundre meg om han kjører Audi eller BMW - populære biler hos hhv Tveitagjenen og A/B-gjengen. Ikke uten grunn at BMW kabriolet kalles pakistanerføner*

* ordet er noe modifisert mtp forumreglene.

Haha, jeg måtte bort i min egen og se. Smekker furuhylle fra Beito som balanserer på de tre beina hunden ikke har gnagd helt vekk, med Toppen Bech, brennevin, erotisk grafikk (må være en gammel julegave) og en tegneserie.

Hva slags ur kan veie opp for dette kaoset? :D

_MG_1621.jpg

Fascinerende. Her kan du lese deg opp på hvordan bruke dop fra Keith'ern mens du "koser deg" med erotisk grafikk og har kunnskap om brennevinet du kan skylle ned drågene med. Alt dette foregår selvsagt som seg hør og bør guidet av Toppen selv i skikk og bruk. Når du får behov for litt detox kan du dra på fjellet, også her trygt guidet av litteratur.

Skulle uhellet tross alt være ute har du til alt overmål tatt høyde for det ved å sette deg inn i EKG bruk.

Synes dette ser ut som en god samling litteratur som dekker de fleste eventualiteter en gjennomsnittshelg kan by på :D:D:D.

Hele poenget til denne foreleseren, slik jeg skjønte det, er at deler av den "finansielle eliten" ikke vil bli sett bli levende med Rolex på armen.
Jeg tror han har helt rett. På samme måte som Gant loafers eller sko fra Ecco vil tvinge frem strenge represalier i denne gruppen;)

Patek, Audemars, Breguet eller til nød JLC og IWC er godkjent. På skosålene står det John Lobb, Edward Green eller Lazlo Vass. Rolex - uansett materiale - er for charterturister og avisbud.

Så kan det jo diskuteres om denne formen for snobberi er et spor bedre enn det som enkelte her på forumet står for.:):)Uansett, jeg tror at foreleseren har helt rett i dette, uten at det gjør han til noen ekspert på klokker...

Harry og snobb er to utrykk som er så avhengig av avsenderens holdninger at de blir umulig å klassifisere fast..

Jeg er sikker på at selv eieren av en limegrønn Volvo 240 med rosa laksetrapp og kryssfinerspoiler på størrelse med vingespennet til et middels glidefly vil vite om noen han mener er harry..

På samme måte er det kretser hvor Rolex er blodharry og ecco og gant er dødssynder på lik linje med joggedress i kunststoff og joggesko med borrelås for oss i mer gjennomsnittlige kretser. :p