Rolex er definitivt harry

Er Rolex harry? Nei.

Er en del eiere av Rolex harry? Ja, men ikke mer harry enn enkelte eiere av ulike Audi, Mercedes eller BMW. Samme "sykdom" i å tiltrekke seg mennesker som kun er ute etter å kjøpe status. Og for de som lurer: Ja, det er like harry å kjøpe seg "ned" som det er å kjøpe seg "opp". Hva som egentlig er "harry" er vel det å bry seg om hva andre synes, og tillegge dette noen som helst verdi.

Anses Rolex som harry i "blårussmiljøer"? Absolutt ikke.

Case closed? ;)

Syns forresten det hates litt i overkant på BI her. Skolen er nok stort sett like elendig som alle andre norske institusjoner for høyere utdanning. Man finner like mange kunnskapsløse sjeler med skyggelapper og livsverdier fra helvete her som ved andre skoler ;)

Er Rolex harry? Nei.

Er en del eiere av Rolex harry? Ja, men ikke mer harry enn enkelte eiere av ulike Audi, Mercedes eller BMW. Samme "sykdom" i å tiltrekke seg mennesker som kun er ute etter å kjøpe status. Og for de som lurer: Ja, det er like harry å kjøpe seg "ned" som det er å kjøpe seg "opp". Hva som egentlig er "harry" er vel det å bry seg om hva andre synes, og tillegge dette noen som helst verdi.

Anses Rolex som harry i "blårussmiljøer"? Absolutt ikke.

Case closed? ;)

Syns forresten det hates litt i overkant på BI her. Skolen er nok stort sett like elendig som alle andre norske instutisjoner for høyere utdanning. Man finner like mange kunnskapsløse sjeler med skyggelapper og livsverdier fra helvete her som ved andre skoler ;)

+1

Syns forresten det hates litt i overkant på BI her. Skolen er nok stort sett like elendig som alle andre norske instutisjoner for høyere utdanning. Man finner like mange kunnskapsløse sjeler med skyggelapper og livsverdier fra helvete her som ved andre skoler ;)

Det er ikke det at det er noe galt med BI i seg selv, men BI tiltrekker seg en stor andel, mildt sagt, spesielle mennesker som for mange av oss fremstår som usedvanlig harry og selvgode (og senere blir med på paradise, henger utelukkende rundt Solli og ender til slutt opp på luksusfellen :D:D).

Nei, ikke ta det overnevnte alt for seriøst. Jeg kjenner alt for mange jordnære, flotte mennesker som går på eller har gått på BI. Men det er jammen en god porsjon som representerer mye av det jeg synes er feil med kulturen jeg vokste opp i på Oslo Vest.

De som sier Rolex er harry har ikke peiling. Kjenner jeg blir litt provosert av en slik uttalelse. Den som sier Rolex er harry har ikke litt peiling engang. Rolex er og blir en svært ettertraktet merke, de lager ur som holder svært god og jevn kvalitet og er noe mange vil ha.
Jeg er så "heldig" at jeg har hatt mange forskjellige merker klokker noen vintage og noen nye, og jeg vil si at jeg aldri har opplevd en Rolex-klokke som det har vært noen mangler eller virker dårlig på noen som helst måte. Det kan jeg ikke si om noe annet klokke-merke som jeg har eid.
Kvalitet blir aldri harry, men det finnes sikkert harry Rolex-eiere. Det betyr ikke at merket Rolex er harry.

Tror det er litt misunnelse ute å går jeg...

Klart det er mange harry folk som går med Rolex. Overflatiske personer. Slik er det med alle high end klokkemerker.

Man kjøper vel ikke akkurat en Breitling for Bentley til 60k pga historien og urverket? :p

Alt kan være harry i noen andres øyne, blir litt tåpelig diskusjon det her..

Kvalitet kan vel tross alt være harry siggen? :p

rolex-daytona-116598_MED.jpg

Som stor Rolex fan kan jeg si at den jungelklokken der er direkte harry. Hadde ikke gått med den om jeg fikk penger for det :p

Artig diskusjon :D Jeg jobber i et miljø der ingen bryr seg om hva jeg har på hånden, adm dir har en Seiko og bryr seg filla om jeg har en Rolex eller IWC. Annet enn at de overbærende og høflig spør meg om klokkehobbyen innimellom på samme måte som jeg høflig forhører meg om sykkelentusiastene har syklet noen ritt. Harry eller ikke har ikke kommet opp en eneste gang.

Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Sånn, der fikk dere mine fordommer også :) Betyr antageligvis like mye for de det rammer som stemplingen av Rolex som harry gjør for meg ;)

Jeg kunne pokker ikke ha sagt det bedre selv Anders!! Den satt som ei kule!!!

Ja, f.eks. for fruen til Johs. Lunde. Hun kjøpte en hos Askeland for ikke så lenge
siden...

Aha!! Så det var der den havnet. Hvorfor er jeg ikke overrasket? BTW: Johs selv har blitt fotografert med en 16613....

Uten sammenheng til Lunde forøvrig, siterer jeg: Det er bedre å være full, enn full av seg selv!

er vel harry jeg og. eier rolex og har lyst på en til. en explorer 2 er den våte drømmen om dagen,men får vel spare litt til først. forøvrig har jeg kjørt drosje også. sitter og tenker på den tiden da det var bedre og kjøre folk fra østkanten hjem enn folk fra vestkanten. hvorfor? bedre tips faktisk. hva folk synes er harry henger vel mye med hvor og hvordan man er fostret opp. disse ungdommene som kjører til strømstad på skjærtorsdag synes nok ikke de er harry,men de synes nok folka på bar på aker brygge er noen hovne bleier.personlig prøver jeg og ikke dømme folk før jeg har blitt kjent med de men det er ikke alltid like lett.

Jaha? Kjøpte hun den der? Jeg var på samme fly som Lunde m/familie forrige lørdag og prøve desperat å se hvilken klokke hun hadde på seg.. Forøvrig har han den samme enda :)