Rolex GMT-Master 6542 white Pan Am til salgs på Finn

Hvis mann vekter og veier opp utsagn/bevis som pr. definisjon er fishy,kontra positive fakta.....så ligger jo summen der !!

Brus lee. (Vurderte faktisk å lage brus med det navnet en gang)
Spar deg for bryderi, penger og tid. Glem den klokken.
Kjøp en annen rolex, og ikke møl med å spør her før du handler.
Å tro det beste om folk er fint, men om han er stor rolex-samler og har klart å legge noe ut på finn, så burde han vært en kjent person her inne også, synes jeg.
Når han igjen ikke har sitt eget Tlf Nr registrert på seg, så hadde hvertfall jeg ikke hatt nerver til å vurdere klokken engang.

Nå er det vel ikke slik at alle norske Rolexsamlere, eller klokkesamlere forøvrig er synlige på tidssonen? Anyway så vil jeg tro at Lervik kjenner til karen, om han skulle inneha en kredibel Rolexsamling:)

Neida, den sykeste klokkesamlingen jeg har sett i Norge finner man ikke her på tidssonen. Er jo også flere ganske anonyme brukere her inne som har syke samlinger av Rolex uten at mange vet om det.

Nå er det vel ikke slik at alle norske Rolexsamlere, eller klokkesamlere forøvrig er synlige på tidssonen?
Poeng!
Knapt to uker siden sist TS fikk avvist en annonse på finn fordi den ikke levde opp til standard. Ble et røverkjøp det for han som tok den.
Generelt er det greit å ha i bakhodet at ikke alle klokkehoder sitter her eller legger hele livet sitt i å ha salgsannonsene innenfor standarden man foventer her på TS.

Når det er sagt så konstaterer jeg også at folk har gravd frem litt ymse rundt akkurat denne saken her.

MEN som en non-vintagemann så synes jeg det mest besnærende med hele denne saken er at det sies at selv i Rolexmiljøet så er man ikke engang sikker på om denne store hvite noen gang har eksistert.

Hvorfor eller hvordan kan det herske så mye myte og usikkerhet rundt objekter produsert i Europa innenfor en radius av 70 år tilbake?

Enig i at ikke alle er her, eller er aktive her. Men... Skal du selge noe av det kaliberet, så er det nok litt sånn at om man finner finn, så finner man tidssonen også. Hvis man vet hva Google er da...

Som en annen på pekte hvis denne mannen siter på en samling som er være et syv siffret beløp.. :confused: :confused:

Ville ikke ha da bruke et SERIØST auksjons hus til og promotere og selge disse flotte klokkene for seg. 100% trygghet for selger med tanke på penge overføring. Dokumentasjon i form av takster ektehets garantier.

Budrunde på muligens en enhjørning ville tiltrekke seg folk fra hele verden for å bydd, kan ikke se for meg noe annet en positivt utfall for han.

Jeg vet ikke, for alt jeg vet er denne mannen operert og har en samling som vi bare kan sikle etter :) og alt stemmer..

Men jeg har på ingen måte noe godt følelse her så for meg er det NO GO...

.....enig med Jacek. Sitter du på en sånn samling tar du kontakt med Sotheby's. Ikke Finn.no
mitt siste ord er sagt i denne tråden.

.....enig med Jacek. Sitter du på en sånn samling tar du kontakt med Sotheby's. Ikke Finn.no
mitt siste ord er sagt i denne tråden.

Dette begynner jo å bli et litt gøyal sak.

For orden skyld: GMT fra 1958 er uansett ikke uendelig dyr, fordi den har uoriginal kasse (aftermarket), bezel (aftermarket), nyere lenke og oppgradert skive. Dessuten er PAN-AM gravert inn på baksiden med laser.

Info:

-Selger forteller at han har hatt denne klokken en 26 år. (usikkert)
-Han sier han har tatt bildene selv hjemme (ikke korrekt)
-Han forteller også at han har 2 stk gmt av denne typen, og den ene har vært lånt bort på kommisjon. (?)

I tillegg viser det seg at den riktige gmt fra Vietnam som han reklamerer med, faktiskt er solgt, så det eksisterer en mulighet for at disse klokkene er til salgs i Norge, og at de er "ekte"...

Det jeg synes er litt merkelig er at man legger ut en så spesiell klokke for salg. Hvis vi antar at denne Rolf bare er en lurendreier, hvorfor gjør han det så vanskelig for seg selv? Og hvor har Rolf hentet kunnskapen sin om Pan Am fra? Er han en klokkenerd, eller har han bare uflaks/flaks med valg å svindelobjekt? Eller kanskje han bare er et troll som vil ha litt oppmerksomhet for 25 kroner.

For orden skyld: GMT fra 1958 er uansett ikke uendelig dyr, fordi den har uoriginal kasse (aftermarket), bezel (aftermarket), nyere lenke og oppgradert skive. Dessuten er PAN-AM gravert inn på baksiden med laser.

:D

Tror Rolf har rett, denne blir nok tungsolgt.

10c4f6816de90bd6f949e66bba6975a4_zpsd47de987.jpg

Eller...Rolex har jo overhalt uret på tross av alle fake-delene. Løp og kjøp.

705ef463beb331fd4f9503c602795c85_zps15bb4472.jpg

En ting er at fyren og historien over hodet ikke henger sammen. Han påstår å ha tatt bildene selv, når bildene han bruker er hentet fra en forhandler i Vietnam som er kjent for å deale med redials og "aftermarket" (kremt):

Vintage Rolex Forum: reference for a shop in vietnam

Klokken i seg selv er jo en åpenbar fake. Selv om det skulle finnes en faktisk hvit GMT.

Her er et bilde av en annen hvit GMT (ekte eller ikke). Samme nummer, annen gravyre.

panam1.jpg

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=204595

Det interessante i denne saken er jo at vi fortsatt diskuterer den. Det er sterke psykologiske krefter i sving, ikke rart det går an å lure folk ...

Det svarer vel på spørsmålet om hvorfor han IKKE velger å selge klokken gjennom et av de store auksjonshusene. Lettere å få en vårkåt rolex fantast til å bla opp noen tusen lapper i tro om at han har gjort klokke kjøpet gjennom tidene via finn, enn å la den gå gjennom en seriøs vurdering av en ekspert på området hos et seriøst auksjonshus..my final cents on the case..