Ja, han gjorde jo en svært god jobb for Zenith etter at de hadde en sjefsdesigner som gikk på syre i noen år Helt forferdelige Defy modeller.
Men ang smertegrense så er det litt som boligpriser tror jeg, man tror at "nå må det da for pokker ha nådd toppen snart?" Men så fortsetter det bare å klatre sakte men sikkert. Og hva som er grensen for hvor mye folk er villig til å betale for en stål-sub har i mitt hode ingenting med horologi å gjøre i det hele tatt (dessverre) Men når du ser på gjennomsnittskjøperen av stålmodellene så snakker vi stor sett folk som ikke bryr seg noe som helst om hva som er inni kassen, og skjønner de nada av hva et automatisk ur er ...Det handler om hva de mener at det utstråler å ha en Rolex på armen, og hva de ønsker å fremstå som, og pent lite at 3135 urverket kun har fått moderate til minimale modifikasjoner siden slutten av 80-tallet.
Ta feks AP ...De har jo til og med klart å lire utav seg at de "behandler stål som om det var et edelt metall ..." Og det er jo noe som kunden er happy med ser det ut som og Der snakker vi jo ikke akkurat noe særlig større horologiske utskeielser enn hos en stål-sub? Riktignok har de slengt på en rosè gull rotor, men den gjør jo ikke så mye for kvaliteten på urverket akkurat.
Så jeg tror nok at det må en enorm verdensomspennende økonomisk krise til, som varer i maaaange år, for at prisene skal til og med flate ut på Rolex.
Tja...Jeg tror at alt for mange nordmenn har glemt den siste boligboble.
Jeg har snakket rundt meg om dyppere finanskrise en 2008 som kan komme så snart som i 2016-2017 siden over 1 år nå og mest av alle flirer og fnyser...
Nå ser jeg at mediene starter å snakke om det. Mer og mer.
Det fins ingenting som går for evig opp i en verden som svømmer i gjeld, har overtrykket pengesedler og har fiktive fonder som er bare laget av taller på datemaskiner.
Rolex er bare en maur som skal følge strømmen og kroke på en pine når flommen kommer
Men sant nok: Folk kjøper ofte bare navnet...Uansett hva som fins inn i det.